ویژگی های یک کرم پودر خوب کرم پودر چیست؟

شنبه 14 مرداد 1402
23:09
QWh89


کرم پودر یکی از لوازم آرایشی است که بر پایه امولسیون تولید می شود و حالت نیمه مایع دارد. اسفنج بهترین راه استفاده از آن است زیرا کرم پودر را به طور یکنواخت روی پوست پخش می کند. از این لوازم آرایشی به عنوان زیرسازی آرایش صورت استفاده می شود و مهمترین وظیفه آن صاف و یکدست شدن پوست و پوشاندن عیوب قبل از آرایش است. اما ویژگی های یک کرم پودر خوب نقش مهمی در انتخاب دارد. زیرا اگر یک کرم پودر خوب انتخاب کنید صورت خود را طبیعی و زیباتر می کنید. اما انتخاب اشتباه صورت شما را زشت و غیر طبیعی می کند.

ویژگی های کرم پودر خوب مقدمه کرم پودر متفاوت

بهترین پفک های کرم از نظر متراژ دارای نمونه های مختلفی هستند که می توانید با توجه به نیاز خود آن ها را انتخاب کنید. در زیر نمونه هایی از انواع کرم ها و نحوه استفاده از آنها را ارائه خواهیم داد.

گوشی مایع

فون لیقه یکی از انواع کرم پودر است که می توان گفت پرطرفدارترین آن است زیرا علاوه بر سهولت استفاده، پوششی طبیعی و یکنواخت نیز بر روی پوست ایجاد می کند. افرادی که پوست خشک یا معمولی دارند انتخاب خوبی برای آنهاست. اما اگر پوست چرب دارید و می خواهید از تلفن همراه استفاده کنید، می توانید از نوع بدون روغن استفاده کنید تا جوش هایتان تحریک نشود. بهترین روش استفاده از رژ لب مایع این است که آن را به رنگ سایه در تمام طرف صورت بمالید و با انگشت به خوبی پخش کنید تا پوست را لمس کند و ظاهری یکدست و طبیعی به شما بدهد.

کرم پودر نیمه مایع

کرم پودرهای نیمه مایع از جمله کرم پودرهای مناسب برای پوست های خشک هستند و بهتر است با اسفنج های مرطوب استفاده شوند. این نوع کرم پودرها بسته به برندشان بافت سبک و سنگینی دارند. کرم پودرهایی که بافت سبکی دارند بهتر جذب پوست می شوند و ظاهر بهتری به شما می دهند.

چوب قلم

افرادی که پوست قرمز دارند باید از کرم پودرهای سنگین استفاده کنند. پنستیک یکی از پودرهای این دسته است و یکی از بهترین پودرها برای پوست های لک دار و لک دار این است که بیشتر از وزن خود می تواند عیوب پوست را بپوشاند. چوب قلم را روی محل کثیف یا قرمز قرار دهید و روی آن را با اسفنج بپوشانید.

چوب قلم

کانسیلر

کانسیلرها یکی دیگر از انواع کرم پودر هستند که به دلیل غلظت در بافت می توانند گزینه مناسبی برای استفاده در اطراف چشم و نواحی از پوست که به دلیل لک و جوش با کرم پودرهای معمولی پوشانده نمی شوند. برای آرایش چشم بهتر است از کانسیلرها استفاده کنید زیرا بافتی سبک تر از کرم پودر دارند و گزینه خوبی برای پوست حساس دور چشم هستند. اصلاح کننده ها در دسته کرم پودرها قرار می گیرند و یکی از ویژگی های کرم پودر خوب این است که علاوه بر پوشاندن عیوب پوستی مانند لک و جوش می تواند چین و چروک و خطوط لبخند را نیز بپوشاند.

حریم خصوصی

پنکیک

پنکیک اساس سایر انواع خامه است. به نظر می رسد پنکیک شکل خمیری است. اما پنکیک هایی در بازار وجود دارند که آرد و خامه همه منظوره هستند. این پنکیک ها وقتی خیس زده شوند به پودری کرمی تبدیل می شوند و به خوبی پوست شما را می پوشانند و پایه ای عالی برای آرایش شما می سازند.

پنکیک

خصوصیات کره پودر شده خوب

یک کرم پودر خوب ویژگی های زیادی دارد که اگر در هنگام خرید این ویژگی ها را در نظر بگیرید می توانید با توجه به نوع و رنگ پوست خود بهترین کرم پودر را انتخاب کنید و از انتخاب خود راضی باشید.

بیایید با هم ویژگی های یک کرم پودر خوب را بررسی کنیم.

1- پوشش قوی

برای بسیاری از خانم ها، پوشش سنگین یکی از مهمترین جنبه های یک زیرسازی خوب است. زیرا کرم پودر به عنوان پایه آرایش استفاده می شود و باید تمام عیوب صورت را بپوشاند. قرمزی پوست، جای جوش، جوش، لکه های تیره، کک و مک و کک و مک از مهم ترین عیوبی است که در اکثر پوست ها وجود دارد و با کرم پودر مناسب پوشانده می شود و پوست را برای آرایش بی عیب و نقص آماده می کند.

2- کرم پودر سبک برای مصرف روزانه

یکی از ویژگی های کرم پودر خوب برای چشم خانم ها داشتن درخشندگی درخشان و مخملی است. برای استفاده روزانه، بسیاری از خانم ها پودرهای پوستی روشن را انتخاب می کنند تا در طول روز احساس روشنی به پوستشان برسد. لوازم آرایشی سنگین و چیزهایی که به خوبی جذب پوست نمی شوند برای خانم ها ترجیح داده نمی شوند.

3- ترکیب شگفت انگیز

وجود انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها در کرم پودرها مانند ویتامین C و ویتامین E باعث بهبود کیفیت آنها می شود. خانم هایی که در انتخاب محصولات آرایشی خود دقت می کنند اغلب کرم ها و پودرهایی را انتخاب و استفاده می کنند که غنی و ترجیحا دارای مواد گیاهی باشد تا به پوست آنها آسیبی نرساند و هر گونه مشکل پوستی برطرف و جوانسازی و پیشگیری شود. چین و چروک و حتی افتادگی

4-رنگ طبیعی

مهمترین معیار در انتخاب کرم پودر رنگ آن است. بهترین رنگ برای هر فردی، رنگی است که نزدیک ترین رنگ به پوست او باشد. روش های مختلفی برای تعیین رنگ پوست وجود دارد که در مطالب قبلی به آن ها اشاره کرده ایم. اما اگر بخواهیم در این قسمت به طور خلاصه به آن اشاره کنیم، باید بگوییم که سه راه برای تعیین رنگ پوست وجود دارد:

رنگ طبیعی

تعیین رنگ پوست بر اساس رنگ مو و چشم

با نگاه کردن به رنگ موها و چشمانتان می توانید متوجه شوید که رنگ پوستتان سرد، گرم یا خنثی است. افرادی که موهای مشکی، بلوند و قهوه ای تیره و چشمان آبی، خاکستری یا سبز دارند به طور کلی به عنوان پوست سرد طبقه بندی می شوند.

اما اگر چشمان شما قهوه ای، فندقی یا کهربایی است و موهایتان مشکی، قهوه ای یا بلوند است، رنگ پوست گرمی دارید.

تشخیص رنگ پوست بر اساس قرار گرفتن در معرض نور خورشید

روش دیگر برای تعیین رنگ پوست استفاده از نور خورشید است. افرادی که به محض قرار گرفتن در معرض آفتاب رنگ پوستشان صورتی می شود یا می سوزد افرادی هستند که رنگ پوستشان سرد است.

کسانی که پوستشان در معرض آفتاب تیره می شود، رنگ پوست گرمی دارند.

افرادی که پوستشان در برابر نور خورشید تیره نمی شود و نمی سوزد، جزو دسته افرادی هستند که رنگ پوستشان خنثی است.

رگ

راه سوم برای تعیین رنگ پوست این است که به رگ های روی مچ دست خود نگاه کنید. اگر رگ های مچ دست آبی یا بنفش هستند، رنگ پوست شما گرم است، اما اگر این رگ ها سبز هستند، رنگ پوست شما خنثی است. اما افرادی که رگ هایشان سبز آبی است رنگ پوست خنثی دارند.

توجه داشته باشید که تعیین رنگ ریشه ها بسیار سخت است، بنابراین اگر در این زمینه مهارت ندارید، بهتر است از روش های قدیمی تعیین رنگ پوست استفاده کنید.

5- مارک اصلی

برندها و برندهای شناخته شده سالهاست که در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فعال هستند و شناخته شده ترین آنها بهترین گزینه برای انتخاب شما هستند. بهتر است محصولات آرایشی و پودرهای خود را از برندهایی خریداری کنید که در طول سالیان متمادی به ارائه محصولات با کیفیت عالی معروف هستند.

برند مواد غذایی

6- ماندگاری بالا.

همچنین، آیا از آرایش مجدد خود در طول روز متنفرید؟ یکی از ویژگی های یک کرم پودر خوب ماندگاری و ماندگاری آن است، یعنی نیازی به تجدید آرایش خود ندارید. ماندگاری بالای کرم پودر و خاصیت ضدآب بودن آن باعث می شود خانم ها استفاده از آن را به سایر محصولات مانند پودر فشرده ترجیح دهند.

7- سازگار با پوست

یکی از ویژگی های یک کرم پودر خوب که بیشتر خانم ها از آن غافل هستند، مناسب بودن و سازگاری آن با نوع پوست است. پوست های خشک، چرب و مختلط هر کدام نیازهای متفاوتی دارند و پودرهای کرمی مختلفی با ترکیبات متفاوت برای آن ها تولید می شود.

کرم پودر سازگار با پوست

کرم پودر مناسب پوست های خشک

اگر پوست شما بعد از حمام خشک و رنگ صورت شما کدر است، پوست شما پوست خشک محسوب می شود. بنابراین باید از کرم ها و پودرهایی استفاده کنید که کمبود آب پوست شما را جبران کرده و صورت شما را تمیز می کند. به همین دلیل کرم ها و پودرهای روغنی بهترین گزینه برای شما هستند زیرا می توانند پوست شما را درخشان کرده و تیرگی را از بین ببرند.

کرم پودر برای پوست های چرب مناسب است

افرادی که پوست چرب دارند برخلاف پوست های خشک ظاهری براق دارند. منافذ باز و وجود آکنه از جمله علائم پوست چرب است. این افراد باید از کرم پودر بدون روغن استفاده کنند. این نوع کرم پودر باید بر پایه آب باشد نه روغنی. اگر از کرم پودرهای بدون چربی استفاده می کنید، پوست شما همچنان ظاهری براق دارد، می توانید قبل از استفاده از کرم پودر، یک لایه پنکیک (پودر فشرده) روی پوست خود بمالید و سپس کرم پودر را بزنید.

زیرسازی پوست مختلط

برای افرادی که پوست مختلط دارند، نوع پوست آنها با فصول تغییر می کند. اما مهمترین ویژگی پوست مختلط این است که نواحی مانند (تیغه بینی، پیشانی و چانه) خشک و بقیه قسمت های صورت چرب یا نرمال است. این افراد در تابستان پوست چرب و در زمستان پوست خشک دارند. بنابراین بهترین کرم پودر برای این افراد، کرم پودر پایه آب است.

کرم پودر مناسب پوست های معمولی

داشتن پوستی نرمال آرزوی بسیاری از زنان است زیرا این پوست است که در بهترین حالت خود قرار دارد و با کم آبی یا چربی اضافی دست و پنجه نرم نمی کند. این افراد می توانند در فصل سرد از کرم پودرهای پایه روغنی و در فصل گرما از کرم پودرهای پایه آب استفاده کنند.

کرم پودر برای پوست های معمولی مناسب است

8- ضد حساسیت

یکی دیگر از ویژگی های یک ماسک پودر خوب ضد حساسیت بودن آن است. استفاده از برخی برندهای نامعتبر می تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی و آکنه شود و پس از مدتی پوست افراد را به انواع لوازم آرایشی حساسیت نشان دهد. مواد بی کیفیت به کار رفته در لوازم آرایشی باعث این مشکل می شود و برای جلوگیری از حساسیت و حساسیت به کرم پودرها از برندهای معتبر استفاده کنید.

9- از اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید

کرم پودرهای حاوی SPF می توانند از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنند. در مقاله ای با عنوان "خورشید چه آسیبی به پوست سر ما می آورد؟" ما در حال بررسی اثرات پرتوهای فرابنفش خورشید بر روی پوست هستیم. داشتن SPF یکی از ویژگی های یک کرم پودر خوب است که می تواند از ایجاد لکه های تیره، کک و مک، آفتاب سوختگی و ... جلوگیری کند.

مطالعه بیشتر:https://moorashin.com/بهترین-کرم-پودر-از-نظر-پزشکان/


[ بازدید : 60 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]