چگونه بورسیه بگیریم؟

پنجشنبه 10 خرداد 1403
18:16
QWh89


در حال حاضر افراد زیادی به دنبال بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی در خارج از کشور هستند. در نگاه اول، گرفتن بورسیه یک چیز خاص و هیجان انگیز به نظر می رسد و بسیاری از مردم به آن فکر می کنند. با این حال، روند بورس تحصیلی دشوار و پیچیده است. شرایط و روند درخواست بورسیه در دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و متاسفانه مراحل پیچیده و پیچیده ای را نیز شامل می شود. بنابراین، قبل از اقدام برای بورسیه، بهتر است با شرایط و ضوابط آن آشنا شوید و سپس اقدام کنید.

در این مقاله شرایط و مراحل دریافت بورسیه تحصیلی از سایت ایران قبرس را بررسی کرده ایم.

بورسیه تحصیلی چیست؟

بورسیه ها و بورسیه ها حمایت های مالی هستند که توسط دانشگاه ها به دانشجویان ارائه می شود و دانشجو برای آن هزینه ای پرداخت نمی کند. با بورسیه، دانشگاه به دانشجو پرداخت نمی کند و هزینه های دانشجو را بر اساس میزان بورسیه پرداخت می کند. بورسیه های تحصیلی معمولاً توسط دانشگاه ها، دولت ها، خیرین و مؤسسات علمی اعطا می شود تا فرصت های تحصیلی برای دانشجویان همه کشورها فراهم شود و فرصت های تحصیلی برای دانشجویان کم درآمد فراهم شود.

امروزه بسیاری از کشورها بورسیه تحصیلی ارائه می دهند، اما این بورسیه ها بسته به کشور مقصد و مقطع تحصیلی می تواند از 25% تا 100% متغیر باشد. برای مثال به دانشجویان ایرانی بورسیه تحصیلی 50 تا 100 درصدی برای تحصیل در قبرس ارائه می شود.

معدل برای گرفتن بورسیه؟

شایان ذکر است که شرایط و ضوابط پذیرش تحصیلی و شرکت در برنامه های بورسیه دانشگاه ها متفاوت و دارای مهلت های متفاوتی می باشد.

به عبارت دیگر، اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یک کشور خارجی را دارید، به طور کلی نیاز به ارائه ترجمه با کیفیت، ریز نمرات، توصیه نامه از اساتید، رزومه و سوابق تحصیلی، سوابق کاری مرتبط، انگیزه نامه دارید. و مدرک زبان و شاید کمی سختگیری در انتظار شما باشد. این بدان معناست که شما باید معدل حداقل 15 و نمره زبان 6 تا 6.5 در آیلتس داشته باشید. اما برای متقاضی بورس تحصیلی کاملا متفاوت است.

یکی از مزیت های منحصر به فرد مهاجرت به قبرس شمالی برای تحصیل، عدم نیاز به مدرک زبان و عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی است.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور می توانند برای اطلاع از حداقل معدل مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه ها با کارشناسان ما تماس بگیرند تا از آخرین شرایط از جمله حداقل معدل تحصیلی در دانشگاه مورد نظر مطلع شوند.

بورسیه تحصیلی برای زیر 18 سال

راه های زیادی برای دانش آموزان مستعد برای دریافت بورسیه تحصیلی رایگان زیر 18 سال وجود دارد. اگر به فکر گرفتن بورسیه تحصیلی رایگان برای دانش آموز دبیرستان خود هستید؛ در صورت داشتن شرایط لازم از جمله: معدل دانشجو، سن مشمولیت بورسیه زیر 18 سال، انواع بورسیه تحصیلی، ارائه مدارک لازم و تکمیل مراحل لازم می توانید برای بورسیه تحصیلی خارج از کشور اقدام کنید.

وی در پاسخ به این سوال که از بین دانش آموزان دبیرستانی چه کسانی بورسیه می شوند؟ برای پاسخ دقیق به این سوال باید کشور مقصد و نوع محیط آموزشی در مدارس متوسطه مورد ارزیابی قرار گیرد.

شرایط تحصیل رایگان

برای تحصیل رایگان در خارج از کشور دو راه وجود دارد، یکی دریافت فاند و حمایت کامل و دیگری تحصیل در کشورهایی که تحصیل در آنها رایگان است.

صندوق و صندوق کامل؛

فاند و فول فاند مبلغی است که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان داده می شود.

در واقع تحصیل در این مقاطع در برخی کشورها کار محسوب می شود و نه تنها از شهریه دانشگاه معاف هستند، بلکه مبلغی نیز به آنها پرداخت می شود.

این نوع بورسیه به هر دانشجو تعلق نمی گیرد و به دانشجویانی تعلق می گیرد که تحصیلات عالی خود را به پایان رسانده اند. مثلاً دانشجویانی که فوق لیسانس خود را گرفته اند و متقاضی ادامه تحصیل هستند.

برای بورسیه امتحان ورودی وجود دارد. euromy.info


تعداد محدودی از دانشگاه ها در سراسر جهان بورسیه تحصیلی را بر اساس نمرات کنکور در نظر می گیرند. نخبگان و بالاترین سطوح ورودی ملی ایران می توانند با تقویت برنامه تحصیلی خود و در صورت داشتن شرایطی مانند نمرات بالا، ثبت اختراع یا رتبه در چندین المپیاد، شانس پذیرش و بورسیه تحصیلی خود را در دانشگاه های خارجی افزایش دهند. برای افزایش

بورسیه تحصیلی رایگان در قبرس

قبرس شمالی جزیره ای تاریخی و مدیترانه ای است که بخشی از قبرس مسلمان و ترک است. محبوب ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی تحصیل در این کشور است. دانشگاه مدیترانه شرقی یک دانشگاه بسیار معتبر در قبرس شمالی است. این دانشگاه به شما امکان تحصیل در قبرس شمالی را با بورسیه رایگان می دهد. قبرس شمالی دارای سه دانشگاه معتبر جهانی است. تحصیل در قبرس مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به هزینه های پایین این کشور و نزدیکی جغرافیایی به ایران اشاره کرد.

برای واجد شرایط بودن برای بورسیه تحصیلی قبرس شمالی و تحصیل رایگان در این کشور، باید سعی کنید رزومه خوب و معدل بالایی داشته باشید. البته، قبرس شمالی بورسیه های تحصیلی از 25٪ تا 100٪ را به همه دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. اما به طور کلی، هرچه رزومه شما قوی تر باشد، پوشش بورسیه بیشتری دریافت خواهید کرد.

قبرس شمالی تقریبا همه رشته های تحصیلی را دارد و شما می توانید در هر رشته ای در این کشور تحصیل کنید اما بهترین رشته تحصیلی در قبرس شمالی کدام است؟ پاسخ به این سوال هم از نظر علاقه دانشجو و هم از نظر بازار کار در رشته بعد از فارغ التحصیلی باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

بهترین رشته های تحصیلی در قبرس شمالی به سیستم آموزشی قوی این کشور محدود نمی شود. سیستم آموزشی در قبرس شمالی از استانداردهای آموزشی اروپایی و آمریکایی استفاده می کند. بنابراین هنگام انتخاب مکان پشیمانی وجود نخواهد داشت. با توجه به اینکه کشور از مجهزترین امکانات برای آموزش دانشجویان پزشکی استفاده می کند، رشته های پزشکی و دندانپزشکی جزو رشته های پرطرفدار محسوب می شوند.


[ بازدید : 11 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]