آهنگ جدید بهنام بانی به نام «به حرفایی که میزنم فکر کن»Musicdel | موزیکدل

شنبه 8 ارديبهشت 1403
10:02
QWh89

متن آهنگ به حرفایی که میزنم فکر کن بهنام بانی


به حرفایی که میزنم فکر کن به احساسی که بود و نابود شد!♫! به عشقی که باهم شروع کردیمو به یه دوستیه ساده محدود شد!♫!


https://musicdel.ir/single-tracks/110756/


[ بازدید : 3 ]

هر آنچه باید در مورد مبحث 3 مقرارت ملی ساختمان بدانید!

شنبه 25 فروردين 1403
13:55
QWh89

دفتر مقرارت ملی ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی مجموعه کتبی را طراحی کرده که در آن استانداردها و اصول طراحی، نظارت و اجرا عملیات‌های عمرانی مورد بحث قرار گرفته است. مبحث 3 مقرارت ملی ساختمان درباره حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق تهیه شده است. این کتاب دارای سه نسخه ویرایش شده است که هریک نسبت به نسخه پیش از خود کامل و جامع‌تر می‌باشد. مهندسانی که قصد ورود به پروژه‌های مختلف عمرانی و معماری را دارند باید با هر یک از مباحث مربوطه آشنایی داشته باشند و مورد سنجش قرار گیرند. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

راستی اگر شما مهندس ساختمان هستید، و در حوزه تاسیسات برق فعالیت دارید، توصیه اکید میکنیم که مبحث 3 مقررات ملی ساختمان را دانلود کنید.  برای دانلود مبحث سوم از سایت سودا اقدام کنید.


اهمیت حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق

اهمیت حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق

متاسفانه هر سال تعداد بسیاری از ساختمان‌های کشور به علل گوناگون دچار سانحه آتش‌سوزی می‌شوند. در اکثر این موارد ساختمان‌های قدیمی به چشم می‌خورد که از استحکام و زیرساخت‌های لازم برخوردار نیستند. امروزه با تکیه بر فناوری‌های جدید و اطلاعاتی که در اختیار مهندسان سازه قرار می‎‌گیرد؛ می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری نمود. مبحث سوم مقرارت ملی ساختمان نکات و مفادی را ذکر می‌کند که در نتیجه آن می‌توان ساختمان‌های ایمن و بهداشتی احداث کرد.

طبق مبحث سوم مقررات ملی ساختمان، طراحی و اجرای یک ساختمان باید به گونه‌ای باشد که در مقابل حریق و دما از خود مقاومت و پایداری مطلوبی نشان دهد. در واقع شورای تدوین مباحث مقرارت ملی ساختمان با هدف کاهش خطرات آتش سوزی و حریق نسبت به تهیه مبحث 3 اقدام کرده‌اند. بنا بر قوانین حاکم بر وزارت مسکن و شهرسازی و قانون نظام مهندسی کشور کلیه مهندسان ملزم به رعایت دستورالعمل‌های مبحث 3 در عملیات‌های ساختمانی هستند.


اصول مهم مذکور در مبحث سوم مقرارت ملی ساختمان

بنا مفاد و بندهای آمده در مبحث سوم هر ساختمانی که دارای تاییدیه باشد باید ویژگی‌های ذیل را دارا باشد.
طراحی و اجرای سازه‌ها باید با کاربری آن تناسب داشته و تمامی ابعاد ساختمان در مقابل آتش سوزی مقاوم باشد.
برای افزایش پایداری ساختمان و کاهش خطرات ناشی از حریق باید طراحی و اجرا به شکلی باشد که از پیشروی آتش به سایر نقاط ساختمان و مجاورت آن جلوگیری شود.
نقشه ساختمان باید استاندارد بوده و ارتفاعات، مساحت‌ها و ساختارها به شیوه‌ای طراحی شود که با توجه به کاربری تحمل و پایداری مناسبی را در هنگام وقوع آتش سوزی از خود نشان دهد.
در مبحث سوم مقرارت ملی ساختمان ذکر شده که محدود کردن فضاها یا به عبارت دیگر فضابندی مناسب به مهار حریق کمک کننده است.
مصالحی و موادی که در ساخت بناها به کار می‌رود باید با ساختارهای پنج‌گانه تناسب داشته باشد. زیرا ویژگی‌های فنی مواد مصرفی نیز در ایجاد دوام و پایداری ساختمان نقش ایفا می‌کنند.

در ساخت محل‌های استراتژی ساختمان مانند ستون‌هاف دیوارهای باربر، تیرها و ... باید از اجزای مقاوم استفاده کرد.
در طراحی نقشه و اجرای ساختمان باید به ایستایی سازه و پایداری آن توجه ویژه داشت.
بنا بر آزمایش‌های صورت گرفته، آیین‌نامه‌ها و استانداردها سازه‌های فولادی در برابر تنش حرارتی متفاوت ضعیف بوده و ایستاتی خود را از دست می‌دهند. این نکته بر دمای بحرانی مشخص اجزای اصلی و فرعی ساختمان دلالت دارند.
در سازه‌های بتنی باید با توجه به نوع بتن ویژگی‌هایی مانند مشخصات میلگرد، تعداد آن، فواصل سطح بندی، دانه بندی، ارتفاع و ... در سازه ایجاد شود.
آسانسور ساختمان باید با ظرفیت‌های آن متناسب بوده و در محلی مناسب تعبیه شود تا در هنگام آتش سوزی خسارات و تلفات جبران ناپذیری را به ساکنین و ساختار ساختمان وارد نکند.
با استفاده از سیستم‌های اعلان و اطفا حریق می‌توان از گسترش آتش سوزی جلوگیری کرد.
راه‌های خروج و ورودی ساختمان باید طبق ظرفیت ساکنین و راندمان پروژه باشد.
برای ساختمان‌هایی با کاربری هتل یا خوابگاه که چند خانوار در آن سکونت دارند؛ باید حداقل دو خروج دور از هم در دسترس باشد.
عرض، ارتفاع، دسترسی پنجره یا درب باید طبق استانداردها باشد.
پلکان فرار و خروجی اضطراری از جمله مهم‌ترین خروجی‌های یک ساختمان در وقوع حریق است.


مقرارت کلی مبحث سوم

همان طور که می‌دانید حریق و آتش سوزی از مهم‌ترین مسائل در ساخت انواع ساختمان هاست. با نگاه اجمالی بر مقرارت آمده در مبحث سوم می‌توان یافت که حجم قابل توجهی از این مبحث به ایمنی و اصول استاندارد حافظت از ساختمان مربوط می‌شود. از سال 1366 مقرارتی که بر جنبه مهندسی و فنی ساختمان کشور حاکم است توسط وزارت راه و شهرسازی در قالب مقرارت ملی تهیه و وضع می‌شود. در مبحث سوم مقررات ملی ساختمان کامل در مورد حریق و آتش سوزی توضیح داده شده است.

 


کلام آخر در مورد مبحث 3 مقررات ملی ساختمان

طراحی یک ساختمان باید از پایه استاندارد باشد. در واقع یک سازه زمانی از استحکام و دوام مطلوبی برخوردار است که از همان نقشه با روش‌های صحیح طراحی و اجرا همراه باشد. مبحث 3 مقرارت ملی ساختمان طراحی فضاها و مساحت‌های استاندارد، استفاده از سیستم‌های هشداردهنده حریق، راه‌های گریز و فرار و کاهش خسارات در هنگام وقوع احتراق را به طور جامع و شفاف توضیح داده است. در این میان محاسبات دقیقی که از بروز ایرادات ساختمانی در پروژه جلوگیری می‌کند نیز ذکر شده است.

 


[ بازدید : 8 ]

روش استفاده از ژل های تاخیری برای مردان

پنجشنبه 23 فروردين 1403
17:33
QWh89

برای درمان زودانزالی شیوه های زیادی وجود دارد. یکی از بهترین شیوه ها استفاده از ژل تاخیری می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به روش استفاده از ژل های تاخیری برای مردان بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

ژل تاخیری چیست؟

پیش از اینکه به روش استفاده از ژل های تاخیری برای مردان بپردازیم، خوب است بدانید ژل تاخیری می تواند در بهبود کیفیت جنسی نقش مهمی داشته باشد. بیشتر طلاق ها و جدایی ها به عدم داشتن رابطه جنسی مطلوب مربوط می شوند. انزال زودرس یکی از اختلالات شایع در میان زوجین محسوب می شود و می تواند کیفیت رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار دهد.     

آشنایی با ژل تاخیری

آشنایی با روش استفاده از ژل های تاخیری برای مردان

در این بخش به روش استفاده از ژل های تاخیری برای مردان می پردازیم. بیشتر مردانی که درگیر زودانزالی می شوند از اسپری تاخیری استفاده می کنند. بهتر است بدانید زمانی که اعصاب تحریک می شوند، انتهای عصب ها می تواند فعال شوند. همانطور که ذکر شد زمانی که انتهای عصب ها فعال می شوند سیگنال هایی که به پتانسیل عمل معروف هستند به سیستم مرکزی فرستاده می شوند. ژل های تاخیری می توانند فعالیت عصب ها را کندتر کنند. پس از آن انزال دیرتر رخ می دهد.

روش استفاده از ژل های تاخیری برای مردان به هیچ عنوان پیچیده و دشوار نیست. در مرحله اول باید آلت جنسی خود را بشویید. پس از آن خیلی دقیق خشک نمایید. مقدار اندکی از ژل تاخیری را به آلت جنسی خود بزنید و بعد از تقریبا 30 دقیقه، آن ناحیه را بشویید. برای کسانی که نیروی بدنی بسیاری دارند و یا پوست تیره دارند این بازه زمانی کمی بیشتر طول می کشد.

نگاهی به تاثیر ژل تاخیری بر رابطه جنسی

در این بخش قصد داریم به تاثیر ژل تاخیری ایموشن آبی بر رابطه جنسی بپردازیم. ژل ها موجب می شوند رابطه جنسی بیشتر طول بکشد. علاوه بر این هر دو نفر از رابطه جنسی خود لذت بیشتری می برند. ژل تاخیری می تواند باعث شود مرد دیرتر به انزال برسد و در پایان هر دو نفر به صورت همزمان به ارگاسم برسند. برخی از افراد از ژل های تاخیری به عنوان ژل های روان کننده نیز استفاده می نمایند.

تاثیر ژل تاخیری بر رابطه جنسی

در روز چند بار باید از ژل تاخیری استفاده کرد؟

اگر قصد دارید تاثیرگذاری ژل های تاخیری را سریع تر مشاهده نمایید باید بدانید استفاده از کرم تاخیری گلدن نایت بیشتر از چهار بار در روز ممنوع می باشد. افرادی که درگیر زودانزالی هستند، زمانی که از ژل تاخیری استفاده می کنند از نتیجه بی نظیر آن شگفت زده می شوند. آنها ممکن است در روز چندین بار از این نوع ژل استفاده کنند. بهتر است بدانید اگر در مصرف ژل تاخیری زیاده روی نمایید، امکان دارد با بی حسی آلت روبرو شوید. علاوه بر این ممکن است آلرژی و حساسیت در شما ایجاد شود. به همین خاطر در روز سعی کنید بیشتر از چهار بار از این ژل استفاده نکنید. یک نکته مهم که باید به یاد داشته باشید این است که هر چه بیشتر از این محصول استفاده کنید، تاخیر زیادی مشاهده نمی کنید. به همین دلیل در مصرف آن تعادل ایجاد کنید. 

 

نکات مهم درباره روش استفاده از ژل های تاخیری برای مردان

ما در این مقاله به روش استفاده از ژل های تاخیری برای مردان پرداختیم. در این بخش به چند نکته مهم درباره این موضوع می پردازیم:

·        اگر بعد از اینکه از ژل تاخیری و حجم دهنده ایموشن مشکی استفاده کردید احساس خارش و سوزش داشتید، هر چه سریع تر محل مورد نظر را با آب شستشو دهید.

·        اگر خراش یا زخمی روی آلت تناسلی تان دارید، استفاده از این ژل را قطع کنید.

·        اگر درگیر بیماری زمینه ای هستید، پیش از استفاده از این ژل با متخصص مشورت نمایید.

·        این ژل را فقط روی آلت تناسلی خود بزنید، از مالیدن آن روی بیضه ها پرهیز نمایید.

·        در صورتی که پارتنر شما باردار است قبل از استفاده از این ژل با متخصص زنان یا ماما در خصوص این موضوع مشورت نمایید. در ترکیبات این ژل بنزوکائین و لیدوکائین وجود دارد و امکان دارد برای سلامت مادر و جنین خطرات زیادی ایجاد نماید.

·        این محصول به هیچ عنوان نباید در دسترس کودکان قرار بگیرد.

·        ژل تاخیری را در دمای بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد نگه دارید. مکانی که این محصول را در آن نگه می دارید باید دور از نور خورشید باشد.

·        زمانی که از این محصول استفاده می کنید نباید رابطه دهانی داشته باشید، زیرا امکان دارد درگیر مشکلات معده و روده شوید.


[ بازدید : 7 ]

حقایق جالب در مورد موسیقی

پنجشنبه 23 فروردين 1403
14:16
QWh89


موسیقی یکی از آن چیزهایی است که هیچکس آن را دوست ندارد. سبک های مختلف در موسیقی افرادی را که عاشق آن هستند جذب می کند. موسیقی یا موسیقی (به فرانسوی: musique) که در فارسی به آن خونیا نیز می گفتند، یکی از فعالیت های انسان است که از صدا و سکوت تشکیل شده است. عناصر اصلی تشکیل دهنده موسیقی عبارتند از زیروبامی (عادت) (ملودی و هارمونی) و ریتم.

امروز برای شما حقایق جالبی در مورد موسیقی آماده کرده ایم که تا به حال نشنیده اید. دانلود آهنگ خارجی

1- گوش دادن به موسیقی در حین فعالیت بدنی عملکرد بدنی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

2- شرکت موسیقی وارنر به دلیل استفاده از آهنگ تولدت مبارک در تبلیغات، 82 میلیون دلار حق امتیاز دریافت کرده است.

3- هنگام گوش دادن به موسیقی حس و حال شما با توجه به سبک و نوع موسیقی تغییر می کند.

4- گل ها با گوش دادن به موسیقی سریعتر رشد می کنند.

5- اشعار آهنگ های الویس پریسلی خواننده معروف توسط او نوشته نشده است. برای دانلود آهنگ کلیک نمایید.


6. ویولن استرادیواریوس با قیمت 15.9 میلیون دلار گران ترین ساز موسیقی در جهان است.

7- موزیکی که مدت زیادی در حافظه شما می ماند و ناخودآگاه برای خود زمزمه می کنید کرم گوش می گویند!

8- بیتلز توانایی خواندن اشعار را نداشت.

9 - در سال 2015، فروش موسیقی های موجود برای دانلود برای اولین بار از میزان فروش روی سی دی پیشی گرفت.

10- طبق تحقیقات، کودکان هنگام گوش دادن به موسیقی حدود دو برابر آرام تر از زمانی که به مکالمه گوش می دهند، هستند.


[ بازدید : 7 ]

سیستم های انرژی مدرن

چهارشنبه 8 فروردين 1403
20:04
QWh89


در سیستم های انرژی امروزی، اجزای مختلف با هم کار می کنند تا توزیع کارآمد و ایمن برق را تضمین کنند. این قطعات شامل اینورترها، کنتاکتورها، قطع کننده های مدار (MCCB)، قطع کننده های مدار مینیاتوری (MCB) و قطع کننده های مدار حرارتی (MPCB) می باشند. هر جزء نقش مهمی در حفظ یکپارچگی منبع تغذیه و محافظت از سیستم الکتریکی در برابر آسیب دارد.

آشنایی با اینورترها

اینورترها دستگاه های ضروری در سیستم های قدرت هستند که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کنند. آنها معمولاً در سیستم های انرژی تجدیدپذیر مانند پانل های خورشیدی و توربین های بادی که برق DC تولید می کنند استفاده می شوند. اینورترها توانایی تبدیل این الکتریسیته DC را به برق AC ارائه می دهند که می توان از آن برای تامین برق لوازم خانگی، ماشین آلات صنعتی و سایر تجهیزات الکتریکی استفاده کرد.

اینورترها انواع مختلفی دارند، از جمله اینورترهای متصل به شبکه و اینورترهای خارج از شبکه. اینورترهای متصل به شبکه به شبکه متصل می شوند و انرژی اضافی تولید شده از منابع انرژی تجدیدپذیر را صادر می کنند. از طرفی اینورترهای خارج از شبکه در سیستم های مستقلی که به شبکه متصل نیستند استفاده می شود. اینورترها برای اطمینان از سازگاری سیستم های انرژی تجدیدپذیر با زیرساخت های الکتریکی موجود ضروری هستند.

نقش و کارکرد روابط

کنتاکتورها کلیدهای الکترومغناطیسی هستند که برای کنترل جریان برق در سیستم های قدرت استفاده می شوند. آنها معمولاً در کاربردهای صنعتی و تجاری یافت می شوند که در آنها برای اتصال یا قطع مدارهای الکتریکی استفاده می شود. کنتاکتورها ناهموار هستند و می توانند جریان های بالا را تحمل کنند و برای کنترل موتورهای بزرگ، سیستم های روشنایی و سایر تجهیزات الکتریکی سنگین مناسب هستند.

بررسی مدار شکن (MCCB).

مدار شکن ها یا مدار شکن ها دستگاه های حفاظت از اضافه جریان هستند که معمولا در سیستم های ولتاژ پایین استفاده می شوند. آنها با قطع خودکار درایو در صورت بروز خطا، محافظت از اضافه بار و اتصال کوتاه را فراهم می کنند. یک سوئیچ اتوماتیک شامل یک واحد تریپ است که شرایط منفی را تشخیص می دهد و یک دستگاه قطع کننده که جریان جریان را قطع می کند.

یکی از مزایای اصلی سوئیچ های اتوماتیک این است که به صورت دستی کار می کنند. این بدان معنی است که می توان آنها را به راحتی در صورت نیاز روشن یا خاموش کرد و راهی مناسب برای کنترل منبع تغذیه بارهای الکتریکی مختلف فراهم می کند. کلیدهای مدار معمولاً در محیط های تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند که حفاظت و انعطاف پذیری قابل اعتمادی را برای تحمل انواع بارهای الکتریکی ارائه می دهند.

https://www.sharghdaily.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-287/924405-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86


مدار شکن مینیاتوری (MCB)

کلیدهای مینیاتوری یا کلیدهای مدار مینیاتوری مشابه کلیدهای مدار هستند اما برای کاربردهای جریان کمتر طراحی شده اند. قطع کننده های مدار مینیاتوری معمولاً در محیط های مسکونی و تجاری سبک برای محافظت از مدارهای الکتریکی منفرد استفاده می شوند. کلیدهای مینیاتوری هم حفاظت اضافه بار و هم از اتصال کوتاه را فراهم می کنند و در انواع درجه بندی جریان برای رفع نیازهای خاص مدارهای مختلف موجود هستند.

کلیدهای مدار مینیاتوری مانند کلیدهای مدار از یک واحد تریپ و یک مکانیسم قطع تشکیل شده اند. با این حال، به دلیل اندازه کوچک، قطع کننده های مدار مینیاتوری معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که سریعتر از کلیدهای مدار در پاسخ به عیوب عمل کنند. این واکنش سریع به کاهش آسیب احتمالی ناشی از خطاهای الکتریکی کمک می کند و ایمنی سیستم الکتریکی و کاربران را تضمین می کند.

مقدمه ای بر کلید حرارتی (MPCB)

کلید حرارتی یا قطع کننده مدار موتور نوعی کلید قطع کننده مدار است که برای محافظت از موتورها در برابر آسیب های ناشی از اضافه بار، اتصال کوتاه و سایر خطاهای الکتریکی طراحی شده است. آنها اغلب در کاربردهای صنعتی استفاده می شوند که در آن موتور جزء مهمی از سیستم الکتریکی است.

کلیدهای حرارتی حفاظت حرارتی و مغناطیسی را برای موتورها فراهم می کنند. عملکرد حفاظت حرارتی دمای موتور را کنترل می کند و در صورت تجاوز از حد مجاز عملکرد ایمن، بریکر را خاموش می کند. عملکرد حفاظت مغناطیسی به جهش های ناگهانی جریان، به عنوان مثال ناشی از اتصال کوتاه، واکنش نشان می دهد و به سرعت مدار را قطع می کند تا از آسیب جلوگیری کند.

تفاوت اصلی کلیدهای مدار حرارتی با سایر کلیدهای مدار این است که به طور خاص بر روی حفاظت موتور تمرکز می کنند. آنها طوری طراحی شده اند که ویژگی ها و الزامات فردی موتورها را در نظر بگیرند و از عملکرد ایمن و کارآمد آنها اطمینان حاصل کنند.

تفاوت مهم بین کلید اتوماتیک، کلید مینیاتوری و کلید حرارتی

در حالی که کلیدهای مدار، قطع کننده های مدار مینیاتوری و کلیدهای حرارتی همگی کلیدهای مدار هستند، تفاوت های قابل توجهی در کاربردها و قابلیت های آنها وجود دارد.

کلیدهای مدار برای کاربردهای جریان بالا در محیط های تجاری و صنعتی مناسب هستند.

سوئیچ های مینیاتوری برای مصارف مسکونی و خرده فروشی طراحی شده اند.

مبدل های حرارتی، قطع کننده های مدار تخصصی هستند که بر روی محافظت از موتور در برابر آسیب تمرکز می کنند.

عامل مهم دیگر ویژگی های ترمز است.

سوئیچ خودکار و کلید دارای تنظیمات قابل تنظیم هستند که امکان سفارشی سازی بر اساس نیازهای خاص را فراهم می کند.

سوئیچ حرارتی دارای یک تنظیم ثابت است که برای محافظت از موتور بهینه شده است.

انتخاب مدار شکن صحیح بر اساس کاربرد خاص و الزامات بار الکتریکی برای اطمینان از حفاظت مناسب و عملکرد سیستم مهم است.

اهمیت انتخاب و نصب صحیح اجزای سیستم سوخت

هنگام انتخاب اجزای سیستم قدرت، عواملی مانند:

تخمین ترافیک،

سازگاری ولتاژ و

الزامات برنامه خاص

باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. برای اطمینان از انتخاب صحیح قطعه برای هدف، لازم است با کارشناسان متخصص مشورت کنید یا دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

خلاصه و افکار نهایی

ترانسفورماتورها، کنتاکتورها، کلیدهای مدار، کلیدهای کوچک و ترموکوپل ها از اجزای مهم در سیستم های الکتریکی مدرن هستند. آنها نقش مهمی در تبدیل، کنترل و حفاظت از انرژی الکتریکی دارند. درک هدف و عملکرد این قطعات برای اطمینان از کارایی و ایمنی سیستم های الکتریکی ضروری است.


[ بازدید : 36 ]

تظاهرات شهر دامغان

چهارشنبه 8 فروردين 1403
12:44
QWh89


دامغان که روزگاری به شهر صد دروازه شهرت داشت شهری است در حاشیه دشت کویری که از شمال به کوه های خشک و خشن مجاور دامنه های جنوبی البرز می رسد و زمانی یکی از مهم ترین شهرها بوده است. مکان های توقف در مسیر کاروان های تجاری بزرگ چون در مسیر جاده ابریشم بود. . دامغان که یکی از پایتخت های مهم پارت بوده، یکی از شهرهای قدیمی تمدن اشکانی و از توابع استان سمنان است. دامغان به دلیل تاریخ غنی خود گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. با رسانه گردشگری گردشی تاپ همراه باشید.


بسیاری از کتاب های جغرافیایی و تاریخی دامگان را ذکر کرده اند و همگی به اهمیت و حقانیت شهر باستانی دامگان اشاره می کنند، چرا که دامگان در مسیر جاده ابریشم قرار داشت و از غرب تا شرق فاصله زیادی داشت. در گذشته و این درست است و دلیل این ادعا: یونانیان وقتی به شهر تاریخی دامگانوس رسیدند آن را غنی کردند و به دلیل وسعت و کمبود غذا و چهارپایان آن را «هکاتهموس» نامیدند. پولیس» که هنوز هکاتم پولیس و صد دروازه نامیده می شد.

مسجد تاریخی دامگان

طبق تحقیقات انجام شده در مسجد تاریخی، یکی از بناهای اصلی باقی مانده از قرون اولیه اسلامی، قبل از حکومت اعراب بر ایران، مشخص شد که این مسجد در ابتدا آتشکده بوده و سپس به مسجد تبدیل شده است. این مسجد پس از مسجد فهرج یاز یکی از قدیمی ترین مساجد ایران است. سبک معماری این مسجد دوره ساسانی و مصالح به کار رفته در ساخت آن گل و آجر است. این مسجد یکی از قدیمی ترین نمونه های مسجد و مناره یکی از عناصر تشکیل دهنده آن است.

مناره اولیه داخل این مسجد تخریب شد و برای ساخت آن از خشت استفاده شد و سپس به دستور ابوی مناره فعلی در کنار مسجد و مانند سایر بناهای استان سمنان ساخته شد. این بنا توسط حر بختیار بن محمد حاکم استان قم در دوره غزنویان ساخته شده است. این مناره فاقد سکو بوده و در قسمت مرکزی آن کتیبه ای به خط کوفی وجود دارد که در آن نام بانی مناره به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم دستور ساخت این منار الحاجب العلیه السلام. -جلیل، ابوحریب بختیار بن محمد، الامیر السید الجلال در ولایت فلک المال بود.

در فرهنگ ایرانی، واژه خانه، آرامش و آسایش را با جمع های خانوادگی تداعی می کند. خانه همیشه رکن اصلی فرهنگ خانواده ایرانی بوده است و به همین دلیل معماران در ساخت خانه به فضای شخصی و توجه به نمای داخلی و خارجی ساختمان توجه زیادی می کنند. تاریخ شدند. چون فوق العاده زیبا بودند. کاخ تاریخی کاخ لطفی که در زمان حکومت قاجار بوده یکی از دیدنی‌های دامگان است که از قسمت‌های متعددی شامل خدمه، اصطبل، حیاط بیرونی، حیاط خلوت و حیاط اندرونی تشکیل شده است. و ... معماری و طراحی این بنا بسیار زیبا و به علاقه مندان به تاریخ و بناهای تاریخی ایران توصیه می شود.

برج دخترانه چالی دامغان

مناره ای زیبا و مدور در خیابان فلاحی، سمت آستانه امامزاده ایفار متبرک حضرت (ع) و در مرکز شهر دامگان به نام مناره امپات پلوه گدیس وجود دارد که از بناهای این شهر محسوب می شود. دوره سلجوقی . بسیاری بر این باورند که نام چهال دختر را می توان به دوران پیش از اسلام پیوند داد و این مناره در ابتدا با خشت خام ساخته شده است و سبک ساختاری این مناره شبیه به تیر طغرل و مناره میل رادکان است که در سال 446 هجری قمری سفارش داده شده است. .ابو شجاع در میان بهترین دیدنی های دامغان سالم و پیر شد.


بر اساس کتیبه بیرون مناره، نام سازنده مناره با حروف کوفی نوشته شده است که خواندن آن بسیار دشوار است، اما در آن دیده می شود «عمر بابنا حزو، لقب الامیر الجلیل ابو شجاع. و «ثلثما» در انتهای کتیبه درج شده است. که نشان می دهد در قرن چهارم ساخته شده است. استحکام این برج با وجود گذشت قرن ها نشان می دهد که در ساخت آن دقت شده است. اگر به دامغان رفتید در برنامه خود از این بنا دیدن کنید.

یکی از بناهای معروف در شمال شرقی شهر دامغان که گمان می رود در زمان خلافت عباسی ساخته شده باشد اما سند معتبری برای این ادعا وجود ندارد. این مسجد توسط مرحوم میرزا محمدخان ساخته شده است. سپهسالار اعظم در دوره قاجار مسجدی را بر روی خرابه های باستانی بنا کرد. یعنی مسجد را نوسازی کرد. بنای اولین مسجد را به اوایل قرن هجری نسبت داده اند. این مسجد بارها مرمت شده است. قدیمی ترین قسمت مسجد جامع کنونی قسمت غربی آن است که دارای ایوان است. فراموش نکنید که در راه به دیدار او بروید.

دامغان حصار تپسی

تپه حصار یکی از مهم ترین و ارزشمندترین محوطه های باستانی ایران در فلات مرکزی است. این تپه در دهه سی توسط دکتر دکتر کاوش شد. اشمیت، باستان شناس آلمانی. بر اساس کاوش ها و یافته های این تپه باستانی، این محوطه تاریخی دارای سه دوره به نام های حصار 1، حصار 2 و حصار 3 است و احتمال می رود این محوطه از 3600 قبل از میلاد تا 300 قبل از میلاد ساخته شده باشد. میلاد آبادی بود و بعد کویری.

نمایش طغرل دامغان

این برج که در جنوب روستای مهماندوست و بین روستای مهماندوست و روستای امام آباد شهرستان دامغان قرار دارد در سال 490 هجری قمری در زمان سلطان سنجر سلجوقی ساخته شده است. این برج بدون سقف که در دوره سلجوقیان ساخته شده دارای طاق های بلند و آجرهای زیبایی است. دو کتیبه بر روی برج وجود دارد که حاوی کتیبه هایی به خط کوفی و ​​ماسونی است. این اثر قدیمی و تاریخی اگرچه قسمت عمده آن تخریب شده است، اما قسمت باقی مانده قدمت این بنا را ثابت می کند.

د پير علمدار دامغان مقبره

این قبرستان که یکی از اماکن شهر دامغان است در شرق شهر در محله خوریا و نزدیک مسجد جامع و مدرسه حاج فتحعلی بیگ قرار دارد. این مقبره در سال 417 هجری قمری به شکل برج آجری گرد یا مکانی مخروطی شکل به شکل پیاز ساخته شده است. نمای بیرونی مقبره یکی از مهمترین نمونه های معماری مربوط به قرن پنجم هجری قمری در ایران است و در زیر آن، گنبدی آجری مدور قرار دارد. زیباترین قسمت مقبره در لبه سر اوست. در این حاشیه‌ها کتیبه‌های تزئینی وجود دارد که بقایای گچ‌نویسی ظریف را می‌توان شناسایی کرد. این بنا یکی از بهترین نمونه های معماری قبرستانی است که بازدید از آن حتما توصیه می شود. وزارت فرهنگ و هنر در سال 1310 این آرامگاه را به شماره 79 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رساند.

کویر حاج علیقلی دامغان

کویر حاج علیقلی سرزمین شگفت انگیزی است که در آن کریستال های درخشان نمک مانند الماس هایی هستند که زیر نور خورشید در دل زمین می درخشند. اگر اهل کویر هستید، اقامت در کویر حاج علیقلی یک تجربه ضروری است. بسیار شگفت انگیز است که ساعت ها غوطه ور شدن در این همه زیبایی که خاک و نمک در کنار هم مناظر زیبایی را خلق کرده اند. اگر قصد اقامت در کویر را دارید کمپ های مجهزی وجود دارد که می توانید شب را در دل کویر بگذرانید و از این کویر که یکی از تمیزترین مکان های دامغان است دیدن کنید.

کارواسر قوشه دامغان

در گذشته به دلیل دوری شهرها و سفرهای طولانی بین شهرها و راه های اصلی، کاروانسراهایی برای مسافران با دام و تهیه غذا و ... ساخته می شد. کاروانسرای قوشه، یکی دیگر از نقاط دیدنی دامغان، در دوره صفویه ساخته شده و دارای ساختاری چهار ایوانی است. این کاروانسرا در روستای قوشه روستای تویه دهستان درور بخشداری امیرآباد در 38 کیلومتری جنوب غربی شهرستان دامغان در مسیر جاده دامغان - سمنان قرار دارد و یکی از بناهای مهم جاده قدیم ری - سمنان خراسان است. دور، دور، در سراسر آسمان تاریک، به آسمان تاریک اشاره کنید. بقایای دیوار یخچال باستانی نیز در این منطقه دیده می شود.


[ بازدید : 11 ]

مشاغل مورد نیاز در ترکیه 2024 [به روز رسانی جدید]

چهارشنبه 8 فروردين 1403
12:19
QWh89


در ابتدا لازم به ذکر است افرادی که مایل به کار در ترکیه هستند و می خواهند لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه در سال 2024 را مطالعه کنند نیز باید ویزای کار ترکیه را تهیه کنند.

برای دریافت ویزای کار در ترکیه ابتدا باید از یک کارفرما یا از طریق موسسه ای پیشنهاد شغلی دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار ترکیه

اخذ ویزای کار ترکیه برای مهاجرت به ترکیه و جمع آوری مدارک کار سختی نیست.

اما باید مطمئن شوید که تمامی مدارک به درستی و به طور کامل آماده شده اند و مهم ترین مدرک برای دریافت ویزای کار، ارائه پیشنهاد شغلی از یک شرکت یا کارفرمای ترکیه ای است.

مدارک کلی هر پست به شرح زیر است:

قرارداد کار متقاضی یا شرکت

پاسپورت متقاضی

4 عکس

گواهی پزشکی

نامه ای بدون پیشینه بد

درجه

نامه تمکن مالی

گواهی مهارت های ویژه

درخواست کار از طرف شما برای کار در ترکیه و درخواست ویزای کار ترکیه

البته با توجه به تعداد افراد جویای کار در ترکیه و نرخ بیکاری در ترکیه، برای یافتن کارفرمای ترک که افراد خارجی را استخدام می کند، باید تلاش زیادی کنید.

زیرا برای اینکه بتواند در ترکیه کار کند یا اجازه کار بگیرد، کارفرمای ترک باید به ازای هر خارجی پنج ترک را استخدام و بیمه کند. بنابراین مهم ترین نکته در زمینه کاریابی در ترکیه دانش زبان ترکی و حرفه ای بودن در محل کار شماست و یادگیری زبان سوم شانس شما را برای به دست آوردن شغل مورد نظر شما افزایش می دهد.

لیست مشاغل جستجو شده در ترکیه در سال 2024

لیست مشاغل ضروری برای مهاجرت به هر کشوری بسیار مهم است.

زیرا در این مشاغل می توانید سریعتر به هدف اشتغال برسید.

این لیست هر سال تغییر می کند و ممکن است برخی از مشاغل اضافه یا حذف شوند. در زیر لیستی از ویژگی ها آمده است:

PARAGRAPH

کاشی کاری

نقاشی ساختمان

جوشکاری

حساب کتاب

فناوری اطلاعات

عامل بیمه

ام دی اف کار می کند

مهمان نوازی

ایجاد مشاغل

یک آشپز با تجربه

خدمتگزار

راهنمای تور

مدیر فروش

چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم

همانطور که قبلا ذکر شد، برای دریافت ویزای کار ترکیه، پیشنهاد کار از سوی کارفرما یا شرکت ترکیه ای الزامی است.

در مقاله در ترکیه در مورد آموزش برای یافتن کار در ترکیه صحبت می کنیم.

برای یافتن شغل مناسب، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به صورت فیزیکی در ترکیه باشید و با شرکت های مختلف در ترکیه صحبت کنید.

اما ممکن است زمان زیادی طول بکشد. با استفاده از آژانس های کاریابی ترکیه سرعت آن را افزایش دهید.

در زیر لیستی از آژانس های کاریابی قابل اعتماد در ترکیه را در شرکت مهاجرتی مشاهده می کنید:

expat.com

قسم میخورم

مشاغل در استانبول

خوب درس بخون

استخدام مارماریس

Secretcv.com

yenibiris

کدر

دنیای حرمسرا

آژانس های کاریابی

ما می خریم -


[ بازدید : 11 ]

فیلتر Google Play حذف شده است. آیا رفع محدودیت ها آغاز شده است؟

سه شنبه 7 فروردين 1403
12:00
QWh89

فروشگاه گوگل پلی پس از چهار ماه حذف شد. اپراتورهای ایرانسل و رایتل فیلتر نیستند. این فروشگاه عصر جمعه اولین فروشگاه مهر فیلتر شد.برای دانلود برنامه اندروید با ما همراه باشید.


این برنامه دو روز پس از افشای پیام رسان اینستاگرام و واتس اپ زیر تیغ فیلتر قرار گرفت. در اولین روز پاییز علاوه بر گوگل پلی، پلتفرم های دیگری مانند لینکدین، اپ استور و وب سایت استارلینک در دسترس کاربران دارای آدرس IP ایرانی قرار نگرفت.

لینکدین، اپ استور و وب‌سایت استارلینک ۲۵ روز بعد، در ۲۶ مارس حذف شدند، بنابراین گوگل پلی به همراه اینستاگرام و واتس‌اپ در لیست پلتفرم‌هایی قرار می‌گیرد که به دنبال آخرین رویدادهای کشور در دسترس کاربران نیستند.

دوره تاریک تعطیلی فروشگاه گوگل پلی عصر امروز به پایان رسید و این پلتفرم بین المللی برای اولین بار در اپراتورهای ایرانسل و رایتل در دسترس قرار گرفت تا کاربران اپراتورهای فوق پس از 116 روز استفاده از سیستم عامل اندروید به آن دسترسی داشته باشند. باز هم بدون نیاز به VPN برای دسترسی به فروشگاه آنلاین.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این فیلتر برای سایر اپراتورهای ثابت و همراه از جمله گوگل پلی و همراه اول ادامه خواهد داشت یا خیر. آره، سوال مهم دیگر این است که آیا فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ به زودی حذف خواهد شد؟

چه زمانی فیلتر گوگل پلی حذف می شود؟

(21 آبان 1401) پایگاه خبری تصویر زندگی است که به گزارش خبرگزاری برنا زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان: پس از ممنوعیت اپلیکیشن روبیکای ایرانی در گوگل پلی و اعلام هشدار بازار ملی. باز هم این به ایرانیانی که از این اپلیکیشن استفاده می کنند، روبیکا تصمیم گرفته است نسخه جدیدی را ارائه کند و این اپلیکیشن تغییر کرده است، تا کنون هیچ اخطاری از گوگل پلی برای کاربر ارسال نشده است، بنابراین اگر گوگل این پلتفرم ایرانی را مسدود نکند. ، سرویس های گوگل که در روزهای اخیر در ایران مسدود شده اند، مجدداً اجازه فعالیت خواهند داشت. بعد از دانلود گوگل پلی به راحتی می توانید از این برنامه استفاده کنید.


در همان زمان که «گوگل پلی» برخی از پرکاربردترین برنامه ها و پلتفرم های ایرانی را به بهانه حفظ حریم خصوصی مسدود کرد، تمامی سرویس های گوگل در ایران مسدود شدند. در این شرایط که کاربران روبیکا با اخطارهای گوگل پلی مواجه می شوند، اگرچه گوگل به درخواست های روبیکا برای افشای دلیل اخطارها پاسخی نداد، روبیکا نسخه جدید خود را منتشر کرد تا با انجام اصلاحات فنی در این اپلیکیشن مشکل را حل کند. ، ضمن رسیدگی به نگرانی های کاربران. هشدار گوگل نیز باید حذف شود.

ماجرا از آنجا شروع شد که Google Play Protect در روزهای اخیر یک هشدار امنیتی برای اپلیکیشن روبیک صادر کرد. کاربران روبیکا در برخی از مارکت های اندرویدی ایرانی متصل به سپر امنیتی گوگل با پیامی مشابه مواجه شدند. با توجه به اینکه در دو ماه گذشته روبیکا هیچ گونه تغییر فنی در ساختارهای دسترسی و امنیتی روبیکا برای اطلاع از مشکل و رفع مشکل انجام نداده است، مذاکرات فنی را با گوگل آغاز کرده و گوگل نیز قول حل آن را داده است، اما روبیکا با توجه به اهمیت افکار عمومی و اطمینان بخشی به جامعه کاربران فضای مجازی تصمیم به معرفی نسخه جدید و اصلاح شده این اپلیکیشن گرفت و ویژگی های جدیدی مانند «افزودن گزینه حذف اکانت» را به آن اضافه کرد.

ظاهرا مشکل روبیک با سپر امنیتی گوگل با ایجاد تغییرات جزئی در دسترسی و امنیت اپلیکیشن حل شده است و تا کنون گوگل هیچ هشداری به کاربران این اپلیکیشن نداده است. اگرچه ممکن است چند روز طول بکشد تا نسخه جدید برنامه های Google Play را بررسی کنید

حال باید منتظر ماند و دید که آیا گوگل پلی دوباره به کاربران روبیکا اخطار می دهد یا اینکه نسخه جدید روبیکا می تواند در این بازار خارجی ادامه پیدا کند، این احتمال وجود دارد که اگر گوگل پلتفرم ایرانی را مسدود نکند، سرویس های گوگل در آنجا وجود داشته باشد. هیچ یک. . که طی چند روز گذشته در ایران بازداشت شده اند، دوباره اجازه کار پیدا کرده اند.


[ بازدید : 320 ]

رزین صنعتی چیست؟

جمعه 3 فروردين 1403
11:47
QWh89


اگر بخواهیم بگوییم رزین صنعتی چیست و چه کاربردهایی دارد، باید بدانیم که رزین پلیمری است با زنجیره های مولکولی بلند که به طور طبیعی در آزمایشگاه تولید می شود. رزین ها بر اساس ساختار مولکولی طبقه بندی می شوند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مهمترین خواص رزین چسبندگی بالای آن است. به همین دلیل از این ماده در تولید محصولات ساختمانی مانند پوشش های صنعتی، چسب های بتن و چسب کاشی و سرامیک استفاده می شود. همه رزین های صنعتی محلول در آب نیستند و این یکی از مزایای آنهاست. خوب است بدانید که حلال این ترکیبات الکل، تولوئن، زایلن و سایر موادی از این دست است.

نوع رزین:

رزین انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

اپوکسی هارپیکس

رزین پلی استر

رزین وینیل استر

رزین آکریلیک

پلی یورتان هارتس

انفجار رزین

رزین فنولیک

رزین های آلکیدی

لاستیک اپوکسی

رزین اپوکسی یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین رزین های صنعتی است که در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد. این رزین ها رنگ پذیر بوده و در برابر مواد اسیدی و قلیایی مقاوم هستند. از آنجایی که این رزین ها به خوبی به سطوح مختلف مانند فلز، بتن و فولاد می چسبند، کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند. سخت کننده های پلی آمینی برای بهبود خواص رزین اپوکسی استفاده می شود. به این ترتیب این مواد در برابر ضربه و سایش مقاوم هستند.

رزین پلی استر

یکی دیگر از رزین های پرکاربرد رزین پلی استر است. این رزین بیشتر برای ریخته گری استفاده می شود. اگر بخواهیم این نوع رزین را با رزین اپوکسی مقایسه کنیم باید بگوییم که پوشش رزین پلی استر ضعیف تر است. این نوع رزین با مواد قلیایی واکنش می دهد. برای اینکه رزین پلی استر خشک شود، نباید در معرض هوا قرار گیرد. به این ترتیب سطح رزین با ماده ای مانند پارافین پوشانده می شود تا اکسیژن را مسدود کند. به دلیل مقاومت بالای این نوع رزین در برابر مواد اسیدی از آن در ساختمان سازی استفاده می شود.

رزین وینیل استر

این نوع چسب چسبندگی بسیار بالایی به بتن و فولاد دارد. مقاومت بالای این رزین در برابر مواد شیمیایی باعث شده است که در صنعت بسیار مورد استفاده قرار گیرد. قیمت رزین وینیل استر بیشتر از پلی استر است. از این رزین برای ساخت مخازن، لوله ها و تجهیزات مشابه استفاده می شود.

اکریلیک

رزین اکریلیک ماده ای است که به دو شکل مبتنی بر آب و الکل وجود دارد این رزین در ساخت رنگ استخر و رنگ آسفالت کاربرد فراوانی دارد

رزین پلی اورتان

رزین پلی اورتان عمدتاً زمانی استفاده می شود که به یک ماده نرم و بسیار الاستیک نیاز باشد. یکی از بهترین رزین های صنعتی سیماب رزین، رزین پلی اورتان می باشد. این نوع رزین نسبت به رطوبت حساس و واکنش پذیر است. هنگام استفاده از این رزین، آن را در محیطی با رطوبت کم استفاده کنید. در غیر این صورت رزین کف می کند. نه تنها می توان از این رزین برای تشکیل یک لایه نرم استفاده کرد، بلکه با اختلاط رزین پلی اورتان با مواد دیگر، می توان یک فیلم سخت مقاوم در برابر سایش و ضربه را نیز تشکیل داد.


رزین ترک خوردگی

اگر پوشش از رزین فوران باشد، در برابر اسیدها و بازها و مواد شیمیایی مقاوم است. به همین دلیل می توان از این ماده برای پوشش انواع لوله و ظروف استفاده کرد. رزین جلو قابل رنگ نیست و شاید این عیب اصلی آن باشد. رنگ این رزین مشکی است. رزین فوران با کمک کاتالیزور اسیدی سخت می شود. این کاتالیزور را نمی توان روی سطوح بتنی یا فولادی استفاده کرد زیرا می تواند باعث خوردگی شود. پوشش های تولید و اعمال شده با رزین فوران در برابر انواع حلال های صنعتی مقاوم هستند.

رزین فنولیک

این رزین اغلب در ساخت وسایل الکترونیکی استفاده می شود. رزین فنولیک مقاومت حرارتی بالایی دارد.

رزین آلکیدی

رزین آلکیدی یکی از ارزان ترین رزین ها در صنعت می باشد. این رزین ها در برابر عوامل محیطی مانند باران اسیدی و اشعه UV بسیار مقاوم هستند. رزین های آلکیدی عمدتاً برای ساخت رنگ های ساختمانی استفاده می شوند.

به طور کلی فرآیند تولید رزین ها به گونه ای است که در مراحلی به صورت واکنش های شیمیایی تشکیل می شوند. در برخی از رزین های دو جزئی مانند پلی یورتان و اپوکسی، دو ماده باید با هم ترکیب شوند تا رزین سخت شود. در برخی موارد رزین در دماهای بالا سخت می شود. گاهی اوقات آن را با اکسیژن موجود در هوا ترکیب می کنند تا رزین سخت شود، مانند رزین های آلکیدی. برخی از رزین های یک جزئی با رطوبت واکنش داده و سخت می شوند.

به طور کلی پلاستیک در صنایع مختلفی مانند تولید رنگ، صنعت رزین، تولید و ساخت قطعات صنعتی مقاوم در برابر آتش، تولید مواد عایق، خودروسازی، تولید چوب مصنوعی برای مبلمان و غیره کاربرد دارد.

کاربرد رزین اپوکسی

حالا که فهمیدیم رزین صنعتی چیست باید بگوییم که رزین اپوکسی در برابر آب بسیار مقاوم است و استریل است و به همین دلیل در صنعت کشتی سازی استفاده می شود. علاوه بر این، تعمیرگاه ها از رزین اپوکسی به عنوان ماده فایبرگلاس برای تعمیر خودروها استفاده می کنند. کف بیمارستان و سالن بدنسازی نیز از این ماده کامپوزیت ساخته شده است. همچنین در پتروشیمی ها از رزین اپوکسی در تولید محصولات مختلف استفاده می شود. یکی از کاربردهای اصلی آن تولید رنگ و رزین است.


[ بازدید : 17 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]