سقف فولادی چیست؟ انواع سقف های کف فولادی

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
10:30
QWh89


مداد چیست و چه کاربردی دارد؟ از ورق های فولادی گالوانیزه برای ایجاد سقف های فولادی استفاده می شود که شامل تکیه گاه ها، شبکه ها، عناصر و لولا می باشد. سقف های فولادی معمولا در سازه های بتنی استفاده می شود که به انواعی از جمله سقف های معمولی، مرکب و فولادی تقسیم می شوند. از مهمترین مزایای سقف های فلزی می توان به خشک شدن سریع، مقاومت در برابر خوردگی، وزن سبک، عایق صدا و ... اشاره کرد. در این مقاله برج فولادی چیست و برج فولادی چه ویژگی هایی دارد؟

سقف لایه فولادی چیست؟

وقتی از نورگیر صحبت می کنیم، ابتدا باید موادی را که برای ساخت این محصول استفاده شده است، بشناسیم. در این نوع سقف از فولاد گالوانیزه استفاده می شود. اجرای این نوع ساختمان که یک بلندمرتبه مدرن است شامل ناودانی، تکیه گاه یا مصالح به کار رفته در شبکه می باشد. علاوه بر این، شکل سقف فلزی مانند ذوزنقه است. به طوری که سبک باشد و ظرفیت کافی برای انتقال وزن سقف را داشته باشد.

تاریخچه سقف های فولادی

برای اینکه بفهمیم سقف عرشه فولادی چیست، بیایید تاریخچه آن را مرور کنیم. شاید برای اولین بار در قرن هفدهم، پل مالوین فرانسوی نام ورق فلز گالوانیزه را ذکر کرد. پل که یکی از بزرگترین شیمیدانان زمان خود به شمار می رفت، به این نتیجه رسید که فولاد پوشش داده شده با روی در برابر خوردگی و مواد شیمیایی مقاوم است.

به همین دلیل وی به این نتیجه رسید که سقف های ساختمان نیز باید از مصالح مناسب مانند فولاد گالوانیزه برای حفظ مقاومت در برابر عوامل مختلف و سبک بودن استفاده شود. در اینجا انواع سقف های عرشه فلزی به دنیای سقف و ستون در صنعت ساختمان معرفی شد. سقف کاملاً از فولاد گالوانیزه نورد سرد ساخته شده است.

چند دهه بعد، هنر پالمر به عنوان یک معمار مسیر مالوین را دنبال کرد و این نوع سقف را با مصالح مناسب تری ارائه کرد. بنابراین به این نتیجه رسیدند که برای تولید این سقف باید کمتر از زغال سنگ استفاده شود. با این حال، قرن ها طول کشید تا اکثر تولیدات این نوع سقف ها به مواد کامپوزیتی تبدیل شوند.

نحوه ساخت سقف ورق فولادی

سقف فولادی چیست و چگونه ساخته و اجرا می شود؟ در زیر شما را با مراحل ساخت انواع سقف فولادی آشنا می کنیم.

ابتدا ورق گالوانیزه در نورد سرد تولید می شود. ضخامت ورق گالوانیزه مورد استفاده در سقف عرشه فولادی باید بین 0.8 تا 1.2 میلی متر باشد.

سپس ورق گالوانیزه برای نصب یا اجرا به محل مورد نظر منتقل می شود. به جای ورق گالوانیزه می توان از بتن الیافی یا کامپوزیت نیز استفاده کرد.

پس از جابجایی، ورق های گالوانیزه وارد دهانه های چوبی می شوند. ورق های گالوانیزه باید در دهانه های تخته های نگهدارنده قرار گیرند.

پس از این مرحله، ورق های گالوانیزه به سپر تیر پایین متصل می شوند. برای تثبیت ورق باید لبه ورق گالوانیزه شسته شود.

برای تعمیر این نوع خانه در وهله اول از پرچ یا جوش استفاده می شود.

مرحله بعدی اتصال ورق های گالوانیزه به بال تیر تکیه گاه با استفاده از سیم برش یا پین است. ضخامت گل میخ 20 میلی متر است، ارتفاع پس از نصب باید حدود 40 میلی متر باشد.

قبل از بتن ریزی باید یکپارچه سازی انجام شود. بهترین جایگزین برای ترکیب آرماتور و آرماتور، توری پیش ساخته است. در این مرحله، توری باید به گل میخ ها متصل شود.

در مرحله آخر بتن ریزی انجام می شود. بهترین نوع بتن برای این نوع سقف، بتن سبک است.

ضخامت سقف عرشه فولادی

اندازه گیری سقف فولادی یک واحد اندازه گیری است که به ضخامت فولاد اشاره دارد. هر چه عدد گیج بیشتر باشد، فولاد نازک تر است. هرچه عدد گیج کمتر باشد، فولاد ضخیم تر یا سنگین تر است.

مثال 1: فولاد گیج 16 ضخیم تر و در نتیجه قوی تر و سنگین تر از فولاد گیج 22 است.

مثال 2: گیج 22 نازک تر و در نتیجه سبک تر و ضعیف تر از فولاد گیج 18 است.

گیج یا ضخامت عرشه فولادی محرک اصلی یکپارچگی ساختاری محصول است. همچنین به عنوان محرک اصلی هزینه برای ساخت سقف عرشه فولادی در نظر گرفته می شود. به عبارت ساده، هر چه عرشه گران تر باشد، عرشه گران تر است.

علاوه بر این، سقف با اندازه سنگین‌تر به فولاد بیشتری نیاز دارد و ممکن است هزینه بیشتری نسبت به یک محصول مشابه با اندازه یا ضخامت کمتر داشته باشد. در عوض سقف پایینی ساخته شده از فولاد سبک قیمت تمام شده این محصول را کاهش می دهد.

در نهایت، اگر مطمئن نیستید به چه چیزی نیاز دارید یا سؤالی دارید، با کارشناسان سقف ما صحبت کنید. هم اکنون با شماره 67145-021 تماس بگیرید.

انواع سقف فولادی

انواع سقف فولادی چیست و چه کاربردی دارد؟ در ادامه شما را با انواع سقف فولادی آشنا می کنیم.

1- سازه سقف فلزی

این نوع سقف به سه نوع A، B و F تقسیم می شود.

این دندانه های سقف باریک (A)، پهن (B) و متوسط ​​(F) هستند.

مقاوم در برابر خوردگی، آب و رطوبت

پیاده سازی سریع و آسان

وزن کم

مناسب برای سقف های منحنی مسطح با شیب کم.

2- سقف فولادی کامپوزیت

این نوع سقف که به نام سقف SB نیز شناخته می شود، دارای پانل های آجدار است که برای اتصال به پانل های بتنی طراحی شده اند و پانل های بتن مسلح را تشکیل می دهند. سقف های عرشه فولادی کامپوزیت معمولاً در بسیاری از کاربردهای تجاری استفاده می شوند.

3- سقف عرشه فولادی قالبی

قالب سقف عرشه فولادی یک قالب قوی، ایمن و قابل اعتماد در محل را برای طراحی و کاربرد دال بتنی در محل فراهم می کند.

انواع عرشه فولادی تولید شده شامل S3، TF 75، TF 150 می باشد.

نصب سریع، آسان و مقرون به صرفه.

قالب به گونه ای طراحی شده است که به عنوان یک تشتک فولادی دائمی برای نگهداری بتن مسلح عمل می کند.

سقف عرشه فولادی قالب علاوه بر ارائه راهی آسان برای شکل دادن به دال ها، پایداری جانبی لازم را برای اعضای سازه فراهم می کند.

مزایا و معایب سقف فولادی

همانطور که به بررسی خود در مورد چیستی سقف عرشه فولادی ادامه می دهیم، مزایا و معایب سقف عرشه فولادی را مورد بحث قرار خواهیم داد.

مزایای سقف عرشه فولادی چیست؟

عملکرد سریع

وزن سبک و بدون نیاز به شمع

ضد خوردگی، آب و رطوبت

مقاوم در برابر عوامل شیمیایی

مقاوم در برابر نیروهای زلزله به دلیل وزن کم

کنتراست بالا استفاده شده است

امکان اجرای چندین تراس به صورت همزمان

قابلیت اضافه کردن صدا و گرما

هزینه کل پروژه را کاهش دهید

افزایش امنیت پروژه

می توان آن را در سازه های فلزی در اندازه های مختلف ساخت

قابلیت دویدن در شرایط آب و هوایی مختلف

کمتر از بتن استفاده کنید

معایب کفپوش فلزی چیست؟

عدم مقاومت در برابر ضربه

حمل و نقل حساس

نیاز به راندن شمع در دهانه های بیش از 3 متر

امکان خم شدن در حین نصب

استفاده از سقف عرشه فولادی

سقف های عرشه فولادی برای پشتیبانی از سیستم های سقف ساختمان، نیم طبقه یا طبقات میانی ساختمان ها، سایبان های فولادی برای ایجاد سایه و سرپناه یا کف در سازه های تجاری استفاده می شود.

سایر کاربردهای سقف فلزی عبارتند از:

ساختمان های مسکونی

ساختارهای تجاری

صنعت ساختاری

واحدهای کنترل

سازه های کشاورزی


[ بازدید : 40 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]