ترجمه آنلاین (متن فارسی و انگلیسی)

دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
18:44
QWh89


نقل قول به معنای روشن کردن، اختصار کردن و نقل قول غیرمستقیم است و نقل قول عموماً به معنای حفظ معنا و مفهوم یک جمله، اما تغییر ساختار و ترکیب کلمات و استفاده از همان معنای کلمات خانوادگی است.

حواس پرتی حرکت؛

ترجمه یا تصحیح سرقت ادبی روشی برای شیوا و بیان متن مورد نظر است به گونه ای که متن شباهت چندانی به متن اصلی نداشته باشد، اما معنا یکسان است. بازنویسی می تواند جذابیت و تاثیر متن شما را افزایش دهد و از اتهام سرقت ادبی در مقالات شما جلوگیری کند. از دیدگاه اکثر نویسندگان، ترجمه به معنای خلاصه کردن است. در واقع آنها فکر می کنند که خلاصه ای از قسمت های اصلی مقاله را در همان جملات بیان کنند و قسمت هایی را اضافه کنند تا مقاله جدیدی به دست بیاورند، در حالی که چنین ایده هایی در مورد پارافراسی کاملاً اشتباه و بازنویسی است. در واقع به معنای بازنویسی و بازنویسی متن برای به دست آوردن مقالات تمیز و جدید است.

اهمیت پارافرز چیست؟

سرقت علمی افکار و عقاید را سرقت ادبی نیز می نامیدند و سرقت علمی و ادبی را به شدت مجازات می کردند. افکار و ایده ها بسیار ارزشمند هستند و باید از آنها محافظت شود زیرا در نهایت به تحقیقات گسترده ای ختم می شود که می تواند زندگی مردم را تغییر دهد. هیچ محققی دوست ندارد نتایج تحقیقات خود را به نام شخص دیگری ببیند. حفظ آثار علمی یکی از مشکلاتی است که نویسندگان همواره نگران آن هستند. همه نویسندگان از اینکه آثارشان از طرف شخص دیگری دیده می شود ناراحت هستند و در واقع اولین قدم در تحقیق اخلاقی بودن است. اگر مقاله تمیز و تازه باشد، سریعتر دریافت می شود. و در مدار داوری مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر مطمئن هستید که سرقت ادبی در مقاله وجود ندارد، بهتر است یک بار آن را بررسی کنید و قبل از انتشار اشتباهات را حذف کنید، زیرا در مرحله بررسی نمی توانید ثابت کنید که سرقت علمی به صورت تصادفی اتفاق افتاده است. داوران مجلات معتبر منتظر خواندن مقالاتی با محتوای کاملاً تمیز هستند. آنها علاقه ای به خواندن مطالب تکراری ندارند. بهترین روش ترجمه مقاله است.

یک گزارش درصد بازنویسی دریافت کنید

برای اطلاع از درصد تشابه متن خود، به سادگی گزارش درصد تشابه متن خود را دریافت کنید. برای متون انگلیسی و سایر زبان ها، بهترین نرم افزار iThenticate است. و برای دریافت گزارش درصد پارافراسی متن فارسی می توانید از برنامه صمیم نور یا چیزی شبیه جو (ایراندوک) استفاده کنید.

پارافرز چگونه انجام می شود؟

همانطور که خواندید، بازنویسی راهی برای بهبود و بازنویسی جملات است و راه های زیادی برای انجام آن وجود دارد، اما قبل از هر چیز ارزش این را دارد که بررسی کنید که چه تعداد شباهت های علمی در این مقاله وجود دارد و زمانی که آنها را شناسایی کردید، ارزش امتحان کردن را دارد درستشون کن. سرقت ادبی زمانی اتفاق می افتد که نویسنده از آثار نویسندگان دیگر بدون هیچ تغییری استفاده کند. و شفاف سازی راه رفع این عدم تقارن است. اگر می‌خواهید حتی خاطره‌ای را که یکی از دوستان در گروه نقل کرده است، توضیح دهید، درک خود از مفهوم را با کلمات خود توضیح دهید و نه با همان جملات و کلماتی که گوینده نقل می‌کند، اما اگر همان جملات بدون تغییر نوشته شده‌اند، آنها باید قبل از ارائه توضیح داده شوند.

برای انجام ترجمه ابتدا باید میزان تشابه را مشخص کنیم و لازم است از مطمئن ترین ابزارهای موجود در این زمینه استفاده کنیم. از آنجایی که دسترسی به برخی از پایگاه‌های داده مجلات رایگان است و برخی دیگر پولی هستند، نرم‌افزارهای پولی قابل اعتمادتر هستند زیرا می‌توانند به همه پایگاه‌های داده مجلات معتبر دسترسی داشته باشند و کامل و عمومی هستند. هنگامی که از طریق ابزار تشخیص سرقت ادبی به سطح شباهت رسیدید، باید شروع به ترجمه کنید. بازنویسی یا بازنویسی 3 روش دارد:

کلمات در حرکت

شما می توانید کلمات موجود در جمله را مجدداً مرتب کنید و در این مورد باید کلمات دیگری را برای تکمیل معنای جمله اضافه کنید.

اصلاح دستوری جمله

می توانید زمان و شخص افعال را تغییر دهید. تغییر دستور زبان یک جمله به دقت بیشتری نیاز دارد. پارافریز باید با دقت و توجه زیادی انجام شود. و وقتی می خواهید جمله ای را روشن کنید، مطمئن شوید که معنی جمله را خراب نمی کنید.

مترادف ها را جایگزین کنید

مترادف و متضاد را در جمله ها قرار دهید. با قرار دادن مترادف ها و کلمات هم معنی در جمله، جمله را تا حد امکان تمیز و جدید می کند و شباهت آن با جملات قبلی از بین می رود.

استفاده از پارافرزیس

ترجمه مقالات تخصصی می تواند میزان سرقت علمی دانشگاهی را کاهش دهد. با توجه به اینکه امروزه دغدغه اصلی معلمان و دانش آموزان سرقت ادبی است و به دلیل وجود برابری علمی و ادبی، امتیاز انتشار مقالات خود را از دست می دهند، برای جلوگیری از رد مقالات به دلیل برابری علمی، مرحله تخصصی قبل از ارسال می باشد. . بازنویسی کیفیت مقالات را تضمین می کند و به مقالات اعتبار زیادی می بخشد تا در مرحله ارزیابی مورد توجه قرار گیرند. اعتماد بالا به مقالات تخصصی در واقع نشان دهنده استعداد و مهارت نویسنده است، علاوه بر ترجمه مقاله، می توانید متون و ... را نیز بازنویسی کنید.

استفاده از پارافرزیس

ترجمه متون به زبان انگلیسی

می توان از نرم افزارهای پیشرفته برای ترجمه متون انگلیسی استفاده کرد. برنامه های زیادی برای نوشتن متون به زبان انگلیسی وجود دارد. نرم افزار Tenticit نرم افزار قدرتمندی است که برای حل ترجمه متون انگلیسی پیشنهاد می شود. معمولا ژورنال های معتبر از شما می خواهند که از این نرم افزار برای دریافت گزارش درصد انطباق استفاده کنید زیرا پایگاه داده بزرگ و کارآمدی دارد و بسیار دقیق است.

نرم افزار اصلی ترجمه متون انگلیسی و فارسی

تشابهات علمی در مقالات نه تنها دلیلی بر رد مقاله است، بلکه اعتبار مقاله را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، پس بهتر است قبل از ارسال، شباهت های موجود در مقاله اصلاح شود. برای تشخیص سرقت ادبی در متن مقالات، بهتر است از ابزارهای رایج در دسترس که برای تشخیص شباهت های علمی استفاده می شود و بسیار کاربردی هستند، استفاده کرد. خوشبختانه ابزارها کاملاً قابل اعتماد هستند و کیفیت بالایی در تشخیص جملات مشابه دارند. برای تشخیص سرقت ادبی بهتر است از ابزارهای پولی استفاده شود، زیرا ابزارهایی که برای ارائه خدمات حق اشتراک دریافت می کنند بسیار قابل اعتمادتر هستند و به تمامی مجلات پولی دسترسی دارند. (مجلات با ضریب تاثیر بالا پولی هستند)

ترجمه متون و مقالات به صورت آنلاین به صورت رایگان

همانطور که در مطالعه خود برای رفع ابهام گفتید، ابتدا باید شباهت ادبی را شناسایی کنید و از ابزارهای آنلاین برای شناسایی آن استفاده کنید. برای انعکاس آنلاین مقالات، می توانید متن مورد نظر خود را به صورت آنلاین در وب سایت های مرتبط وارد کنید و سطح شباهت را با رنگ قرمز مشخص می کنید. سپس باید پردازش قطعات خاص را شروع کنید. وب سایت ها و نرم افزارهای آنلاین ساده ترین راه برای تشخیص سرقت ادبی در مقالات هستند. اما متأسفانه برخی از این سایت ها به دلیل اینکه دسترسی زیادی به بانک اطلاعاتی مجلات معتبر ندارند، چندان قابل اعتماد نیستند. اگر به بازتاب آنلاین نیاز دارید، می توانید از آژانس های معتبری که در این زمینه خدمات ارائه می دهند کمک بگیرید.


[ بازدید : 9 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]