پاکسازی صورت در آرایشگاه چه عوارضی دارد؟

شنبه 13 خرداد 1402
9:43
QWh89


پاکسازی و از بین بردن سلول های مرده و آلودگی های انباشته شده روی پوست را لایه برداری یا لایه برداری می گویند. این روش به عنوان یک روش غیر تهاجمی، برای زیبایی، کاهش آکنه و برخی بیماری های پوستی و جوانسازی استفاده می شود. اما باید بدانید که هیچ یک از روش های درمانی برای ریکاوری پوست بی ضرر نیستند و علاوه بر آن نیاز به آموزش پیشرفته دارند. اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا تمیز کردن در آرایشگاه اشکالی ندارد؟ آیا عوارض پاکسازی صورت خطرناک است؟

تمیز کردن پوست در آرایشگاه

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که هنگام پاکسازی پوست یا صورت چه اتفاقی برای پوست می افتد؟ باید بدانید که پاکسازی پوست بیشتر از مدیتیشن و آرامش دلپذیر پوست است. در واقع پاکسازی پوست نوعی ترمیم، محافظت و پیشگیری است و به بهبود برخی مشکلات پوستی، شادابی و شفافیت پوست، جوانسازی و پاکی پوست کمک می کند.

برخی از آرایشگاه ها یا سالن ها ممکن است افرادی متخصص و آموزش دیده در زمینه پاکسازی پوست داشته باشند تا این کار را برای مشتریان انجام دهند. معمولا این افراد ابتدا وضعیت پوست شما را بررسی می کنند و بهترین و مناسب ترین محصولات و روش های پاکسازی پوست را به شما معرفی می کنند. سپس آنها اقدامات زیر را در آرایشگاه انجام می دهند.

قبل از شروع کار، متخصص باید دست های خود را کاملا شسته و تمیز کند. سپس از شما می خواهند که تمام موهایتان را جمع کنید و از سر کمک بگیرید تا موها در حین کار به هم نریزند. پس از آن روی تخت دراز بکشید و یک بالش کوچک زیر سر خود قرار دهید. پس از این مراحل مقدماتی، مراحل پاکسازی پوست صورت آغاز می شود.

پوست صورت را تمیز می کند

هنگام تمیز کردن پوست ابتدا آرایش یا کرم ضد آفتاب را از روی پوست خود پاک کنید. پنبه یا پدها روی پوست کشیده نمی شوند. در عوض سعی می کنند با ضربه های سبک پوست را از آلودگی پاک کنند.

از یک ماده تمیز کننده استفاده کنید

بسته به نوع پوست (چرب، خشک، حساس، معمولی، مستعد آکنه) از محصولات پاک کننده پوست استفاده کنید. معمولاً از پاک کننده های غیر الکلی برای پاکسازی استفاده می شود تا از واکنش ها و تحریک پوست جلوگیری شود. پس از آن پوست را به صورت دایره ای با کمک دست ماساژ می دهند.


از برس صورت استفاده کنید

در مرحله بعد از برس صورت برای تمیز کردن پوست استفاده می کنند. این برس صورت فوق‌العاده نرم است و از فناوری سونیک برای بلند کردن و حذف ناخالصی‌های عمیق پوست استفاده می‌کند. سپس پاک کننده با استفاده از یک حوله تمیز و مرطوب از روی پوست پاک می شود.

لایه برداری

لایه برداری با استفاده از اثری متناسب با پوست و حرکات دایره ای روی صورت و گردن انجام می شود. در این مرحله سلول های مرده سطح پوست از بین رفته و سلول های سالم در معرض دید قرار می گیرند. یک حوله داغ به مدت چند دقیقه روی صورت قرار می گیرد تا اسکراب موثرتر باشد. پس از آن، صورت خود را با یک حوله مرطوب و تمیز خشک کنید، با آب بشویید و در نهایت با یک حوله تمیز خشک کنید.

ماسک صورت

در این قسمت از بهترین و مناسب ترین ماسک برای پاکسازی عمیق و کامل با توجه به نوع پوست و نیاز پوست شما استفاده می کنیم. می توانید از انواع ماسک های خانگی برای آکنه، ماسک های خانگی برای آکنه، ماسک های خانگی برای آکنه و ... استفاده کنید. بعد از 15 دقیقه یک حوله گرم روی صورت خود قرار دهید تا ماسک اثر بیشتری داشته باشد. سپس ماسک را از روی پوست برداشته، صورت را شسته و خشک می کنیم. از آنجایی که در این مرحله پوست خشک است، از تونرهای حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و مغذی برای ترمیم و بازسازی استفاده می شود.

رطوبت ساز

در مرحله آخر یک مرطوب کننده مرطوب کننده روی پوست مالیده می شود. مرطوب کننده با حرکات ملایم پوست را آبرسانی می کند.

عوارض تمیز کردن صورت با دستگاه

آیا پاک کننده های صورت مضر هستند؟همانطور که قبلا ذکر شد، هیچ درمان پوستی کاملاً ایمن یا بی ضرر نیست و معمولاً عوارض جانبی دارد. بنابراین، افزایش آگاهی از روش های درمانی و مشورت با متخصصان برای انتخاب بهترین روش برای پوست بسیار مهم است.

برخی از افراد ممکن است این کار را بدون اطلاع از نحوه تمیز کردن پوست خود در خانه یا توسط یک فرد غیرحرفه ای انجام دهند که باعث ایجاد مشکلات و معایبی در تمیز کردن پوست می شود، مانند درماتیت، سوزش یا خارش، لکه ها و بثورات پوستی یا حساسیت شدید.

نظافت پوست در برخی از آرایشگاه ها توسط فردی کم تجربه و بدون دانش مناسب از ساختار، فیزیولوژی و آناتومی پوست انجام می شود که منجر به مشکلات پوستی بسیاری برای مشتریان می شود. بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از اثرات مضر پاکسازی پوست، آن را توسط پزشک و نه در آرایشگاه انجام دهید.

یکی دیگر از عوارض روشن شدن پوست این است که پوست افراد حساس‌تر می‌شود و به سرعت در برابر آفتاب، لوازم آرایشی و حتی لمس واکنش نشان می‌دهد و در نتیجه التهاب ایجاد می‌کند.

همچنین در برخی موارد استفاده از لایه بردارهای مناسب می تواند مشکلاتی مانند خشکی پوست، آکنه و بثورات، تبخال، پوسته پوسته شدن پوست و لکه های قرمز ایجاد کند. پس اگر جای زخم، آفتاب سوختگی، زخم های شدید و عفونت دارید بهتر است از لایه بردار استفاده نکنید. قبل از هر کاری بهتر است در مورد مزایا و معایب شستشوی صورت و اینکه آیا شستشوی پوست بد است یا خیر بیشتر بدانید.

تمیز کردن صورت در آرایشگاه با دستگاه بخار

یکی از روش های پاکسازی پوست که از قدیم الایام مورد استفاده قرار می گرفته، زدن کندر به صورت است. در زمان‌های قدیم از مه‌های صورت برای بسیاری از بیماری‌ها مانند سرماخوردگی، سینوزیت و مشکلات تنفسی استفاده می‌شد، اما امروزه از این روش برای جوان‌سازی، پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از آرایشگاه ها به مشتریان خود این فرصت را می دهند که پوست خود را با استفاده از بخور تمیز کنند.

با این روش ابتدا پوست صورت کاملا تمیز و شسته می شود. در مرحله بعد با یک اسکراب ملایم پوست لایه برداری می شود و سپس با دستگاه بخور مخصوص و کنترل دما پوست به مدت 7-12 دقیقه بخور می شود. بعد از بخور از ماسک مناسب پوست شما استفاده می شود. در نهایت از یک مرطوب کننده برای نرم کردن و لایه برداری پوست خشک استفاده می شود.

هر چند وقت یکبار صورت خود را بشویید

تعداد دفعات و مدت زمان تمیز کردن صورت یا پوست بسته به نوع پوست متفاوت است. با توجه به نوع پوست، سن فرد، مشکلات پوستی و روش و روشی که باید انجام شود، تعداد دفعات و مدت زمان تمیز کردن پوست مشخص می شود.

به طور کلی پوست های خشک و حساس هفته ای یک یا دو بار، پوست های چرب و مستعد آکنه دو تا سه بار در هفته و پوست های مستعد آکنه دو تا سه بار در هفته بسته به شدت مشکل فرد پاک می شوند.

هزینه تمیز کردن صورت در سالن زنانه

پاکسازی پوست به سه روش در منزل، کلینیک و آرایشگاه انجام می شود که هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارند. بهترین گزینه برای پاکسازی پوست، کلینیک هایی هستند که توسط اپراتورهای مجرب و زیر نظر پزشک اداره می شوند و هزینه بیشتری نیز دارند. نظافت در آرایشگاه کم هزینه تر از کلینیک نیست و البته می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد.


متن کامل مقاله را بخوانید: آموزش پاکسازی پوست در تهران


[ بازدید : 26 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]