فارغ‌التحصیلان بین‌المللی کانادا امید خود را از دست ندهند

چهارشنبه 30 شهريور 1401
17:05
QWh89

فارغ‌التحصیلان بین‌المللی کانادا امید خود را از دست ندهند


بررسی‌ها نشان می‌دهند همچنان فرصت‌های بسیاری برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی برای اقامت دائم کانادا باقی مانده است. بسیاری از افراد امیدوار بودند که از جریان فارغ‌التحصیلان بین‌المللی انگلیسی زبانی که کانادا در تاریخ 6 می راه اندازی کرده بود بهره مند شوند.
این جریان محبوب‌ترین جریان از شش جریان معرفی شده توسط کانادا بود که به حدود 90000 فارغ‌التحصیل بین‌المللی بیشتر و نیروی کار ضروری اجازه می‌داد تا برای اقامت دائم درخواست دهند. دو جریان نیروی کار ضروری انگلیسی زبان جمعاً ظرفیت 50000 درخواست را داشتند در حالی که این ظرفیت برای جریان فارغ‌التحصیلان بین‌المللی 40000 درخواست بوده است.
با توجه به حجم گسترده فارغ‌التحصیلان بین‌‍المللی در کانادا، جریان فراغ‌التحصیلان انگلیسی زبان، اولین جریانی بود که به سرعت ظرفیت خود را تکمیل کرد. ظرفیت این جریان 25 ساعت پس از آغاز به کار، پر شده بود. 
بدون شک در این میان متقاضیانی وجود دارند که از اینکه فرصت نکرده‌اند در زمان مناسب درخواست خود را ارائه دهند، از وضعیت پیش آمده ناامید شدند. از دلایل عمده‌ای که آن‌ها نتوانستند در اسرع وقت درخواست خود را ارائه دهند این بود که نتایج آزمون‌های عمومی IELTS و CELPIP را در اختیار نداشتند تا نشان دهند که شرایط مهارت زبان انگلیسی مشخص شده  توسط دولت را برآورده می‌کنند یا خیر. همچنین ممکن است برخی نتوانسته باشند رسید پرداخت خود را در زمان مناسب نشان دهند (اشکال فنی که برخی متقاضیان در تاریخ 6 می و صبح روز 7 می با آن روبرو شده بودند). دیگران نیز ممکن است در زمان شروع این جریان، همچنان به دلایل مختلفی  به استخدام در نیامده باشند (برای مصال ممکن است قرار بر این بوده باشد که پس از شروع جریان، کار جدید خود را آغاز کنند).
دلیل این عدم موفقیت هر چه بوده باشد، متقاضیان نباید احتمالاتی که در ادامه ذکر خواهند شد را فراموش کنند.

IRCC ممکن است است درخواست‌های بیشتری را تحت جریان فارغ‌التحصیلان بین‌المللی انگلیسی زبان بپذیرد
وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) سرانجام بررسی 40000 درخواست را آغاز می‌کند، امری که مستلزم رد درخواست‌هایی است که با معیارهای IRCC همخوانی ندارند. ممکن است IRCC دوباره همه را شگفت زده کند.
IRCC هنوز در موقعیتی نیست که بتواند در این خصوص نظری بدهد و هیچ نشانه‌ای نیز در این مورد ارایه نکرده است اما در نهایت ممکن است از متقاضیان بیشتری در جریان فارغ‌التحصیلان بین‌المللی انگلیسی زبان استقبال کند تا پاسخی به جبران رد مطالبات برخی متقاضیان باشد. IRCC پیش از این نیز این کار را در قرعه کشی برنامه والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها (PGP) انجام داده است. برخی از کسانی که در این قرعه کشی برنده شده بودند، به دلایل مختلف از ادامه مسیر صرف نظر کردند و درخواست خود را ارائه ندادند در نتیجه IRCC از متقاضیان جدید دعوت کرده بود. 
 
احتمال دیگر این است که برخی از متقاضیان برای هر دو جریان فارغ‌التحصیلان و نیروی کار ضروری واجد شرایط هستند و تصمیم دارند برای هر دو جریان درخواست ارائه دهند (همچنین باید هزینه‌ی دو برابری را پرداخت کنند). ممکن است IRCC برای افزایش تعداد ساکنان دائمی که تحت جریان فارغ‌التحصیلان قرار می‌گیرند، درخواست این افراد را تحت جریان نیروی کار ضروری بررسی کند. تا اینجا، پیش‌بینی می‌شود که علاقه متقاضیان به جریان نیروی کار ضروری کمتر از جریان فارغ‌التحصیلان باشد (فارغ‌التحصیلان جمعیت بیشتری را در کانادا نسبت به کارگران خارجی تشکیل می‌دهند).
 
اگر IRCC در دستیابی به سهمیه و ظرفیت 50000 فرد مورد نیاز خود در جریان نیروی کار ضروری انگلیسی زبان موفق نشود، این امکان وجود دارد که اهداف خود را بر روی جریان فارغ‌التحصیلان بین‌المللی متمرکز کند. این یک گزینه محسوب می‌شود. گزینه دیگر می‌تواند این مورد باشد که با افزایش تعداد شغل‌های واجد شرایط تحت جریان نیروی کار ضروری، تعداد بیشتری از دارندگان مجوز تحصیل و فارغ‌التحصیلان، برای این سیاست عمومی موقت واجد شرایط شوند. 
همچنین لازم به یادآوری است که برنامه چند ساله مهاجرت IRCC، یک برنامه انعطاف پذیر است و می‌تواند تغییر کند. این برنامه چند ساله مهاجرت یک راهنما است اما در حقیقت تعداد مهاجران و زیرگروه‌هایی که از طریق آن‌ها متقاضیان وارد کانادا می‌شوند توسط متغیرهای مختلفی که در کنترل و البته خارج از کنترل IRCC هستند مشخص می‌شود. این متغیرها شامل ظرفیت بررسی درخواست‌های IRCC، ظرفیت بررسی استان‌ها و قلمروها، تقاضا در میان متقاضیان مهاجرت، توانایی متقاضیان در فراهم کردن و ارسال به موقع مدارک مورد نیاز و دیگر موارد می‌شوند.
 
بزرگترین متغیر در شیوع و همه گیری جهانی ویروس کرونا است. این همه گیری همچنان می‌تواند موجب تغییر در برنامه چند ساله مهاجرت شود. برای مثال این احتمال وجود دارد که IRCC به دلیل باقی ماندن محدودیت‌های مرزی برای مدت طولانی، به این نیاز داشته باشد که افراد بیشتری برای اقامت دائم وارد کانادا کند. همچنین IRCC پیش‌بینی می‌کند که این احتمال وجود دارد محدودیت‌های مرزی در سال 2021 برداشته شوند و این احتمال هنگام نهایی کردن برنامه چند ساله مهاجرت در اکتبر گذشته مطرح شده بود. با این حال هر کسی می‌تواند حدس بزند که احتمالاً این محدودیتها در سال جاری برداشته شوند.
 
برخی از فارغ‌التحصیلان که برای تاریخ بعدی آزمون‌های IELTS و CELPIP برنامه ریزی کرده‌اند، ممکن است آن را لغو کنند و یا آن را به زمان بعد از پایان این جریان تحصیلی موکول کنند. شاید آن‌ها واجد شرایط برنامه دیگری در کانادا نباشند یا نمی‌خواهند اکنون درخواستی ارائه دهند (برای مثال شاید در نظر دارند تا تجربه کاری یا تحصیلی خود را در کانادا افزایش دهند).
 
در صورتی که IRCC تصمیم داشته باشد برنامه‌های بیشتری را راه اندازی کند، لازم است از این مورد اطمینان حاصل کنید که تمامی شرایط و معیارهای جریان فارغ‌التحصیلی بین‌المللی را برآورده می‌کنید. آزمون زبان خود را تکمیل کنید و تمامی مدارک مورد نیاز را نیز تهیه کنید. این کا نکات مثبت بسیار و نکات منفی کمی دارد. شاید تنها نکته منفی این است که اگر پس از دو سال درخواست اقامت دائم خود را ارائه ندهید، اعتبار مدرک آزمون زبان منقضی می‌شود. با این حال آماده بودن مدارک به شما اجازه می‌دهد تا بلافاصله پس از باز شدن دوباره درهای این جریان توسط IRCC، برای آن اقدام کنید. همچنین این آمادگی را دارید تا هر زمان که می‌خواهید برای اقامت دائم درخواست دهید.  
اکسپرس انتری، برنامه نامزدی استانی (PNP)، بیش از 100 مسیر مختلف مهاجرت به کانادا یک مزیت برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی محسوب می‌شود. اگر اکنون آماده باشید، فارغ از اینکه ظرفیت جریان فارغ‌التحصیلان تکمیل شده است، یک مزیت مضاعف برای شما محسوب می‌شود.


[ بازدید : 53 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]