طرز تهیه حلوا زعفرانی

سه شنبه 17 مرداد 1402
21:33
QWh89


مواد لازم حلوا زعفرانی

آرد سنگ 1 لیوان

شکر 1 لیوان

1 لیوان آب

پودر هل ½ قاشق چایخوری

½ فنجان گلاب

زعفران آماده کافی است

100 گرم کره

½ فنجان روغن مایع

طرز تهیه حلوا زعفرانی

گام اول

برای تهیه حلوای لذیذ زعفرانی ابتدا شهد حلوا را آماده کنید، برای این منظور شکر، آب، پودر هل و زعفران پخته شده را در قابلمه مناسبی بریزید، سپس هم بزنید تا ذرات شکر حل شود.

سطح دوم

حالا شهد را روی حرارت ملایم می گذاریم تا گرم شود سپس از روی حرارت برمی داریم. توجه داشته باشید که شهد نباید جوشانده شود و فقط باید حرارت داده شود. سپس آرد را در تابه مناسبی بریزید و سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

سطح سوم

در این مرحله آرد را به مدت 30 دقیقه بپزید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس آرد را از روی حرارت برداشته و داخل جعبه می گذاریم و سپس روی آن را می پوشانیم و آرد را داخل تابه برمی گردانیم.

تور قلع بدون پیراهن S rabe

حالا تابه را دوباره روی شعله بگذارید و کره را اضافه کنید تا آب شود. بعد از آن روغن مایع را داخل حلوا می ریزیم و مخلوط می کنیم و تفت می دهیم تا به رنگ دلخواه در بیاید سپس از روی آتش برمی داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله شهد را در 3 مرحله به حلوا اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شهد جذب حلوا شود سپس دوباره حلوا را روی حرارت قرار می دهیم و هم می زنیم تا حلوا در تابه جمع شود و شهد کاملا جذب شود.

گام ششم

در آخر حلوا را به روش گهواره ای در تابه جمع می کنیم و سپس داخل قیف لوله ای با سر لوله ستاره ای می رود. سپس حلوا را از قیف داخل ظرف مورد نظر لوله کرده و به دلخواه تزیین کنید. از غذا لذت ببر.

مطالعه از منبع: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-حلوا/


[ بازدید : 88 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]