خواص مکانیکی ورق فولادی 304

يکشنبه 23 مهر 1402
11:25
QWh89


خواص مکانیکی ورق فولادی 304 مهفا خواصی است که با اعمال نیرو به ماده به دست می آید کمی سازی این خواص به خصوص در مورد محصولات فلزی اطلاعات مفیدی به ما می دهد که به کمک آن می توان عمر مفید و عملکرد قطعات فلزی را تعیین کرد و مواد و مکانیک مناسب را با توجه به این خواص انتخاب کرد. خواص مواد ورق فولادی 304 را می توان طبقه بندی کرد ورق استیل 304 به گرید 1.4301 معروف است فولاد 304 همه کاره ترین و پرکاربردترین ورق فولادی ضد زنگ است گاهی اوقات با نام قدیمی خود فولاد 18/8 نامیده می شود که از ترکیب اسمی نوع 304 گرفته شده است که حاوی 18٪ کروم و 8٪ نیکل است.

ورق 304 را تایپ کنید

صفحه 304l که یک نسخه کم کربن 304 است، در جوش پذیری و استفاده در مناطق سنگین بهبود یافته است. همچنین برای اطلاع از قیمت استیل تیپ 304 کلیک کنید.

ورق 304H، از نوع کربن بالا، برای استفاده در دمای بالا نیز موجود است. همچنین برای اطلاع از قیمت ورق استیل H 304 کلیک کنید.

برای مطالعه بیشتر در مورد انواع ورق فولادی 304 کلیک کنید.

مقاومت در برابر خوردگی ورق فولادی 304

فولاد ضد زنگ 304 در بسیاری از محیط ها و در تماس با محیط های مختلف خورنده مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. خوردگی حفره ای و شکافی ممکن است در محیط های حاوی کلرید رخ دهد. ترک ناشی از تنش می تواند در دمای بالاتر از 60 درجه سانتیگراد رخ دهد.

مقاومت حرارتی ساخته شده از فولاد 304

ورق استنلس استیل 304 تا دمای 870 درجه سانتی گراد به طور متناوب و به طور مداوم تا دمای 925 درجه سانتی گراد مقاومت اکسیداسیون خوبی دارد. با این حال، در صورت نیاز به مقاومت در برابر خوردگی در آب، استفاده مداوم در دمای 425-860 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود. در مواردی که در دمای بالای 500 درجه سانتیگراد و تا 800 درجه سانتیگراد به مقاومت بالایی نیاز است، صفحه فولادی 304H توصیه می شود. این ماده در برابر خوردگی آب مقاوم است.

ورق استیل 304 سرد

ورق های فولادی ضد زنگ 304 به راحتی سخت می شوند. روش‌های تولیدی که شامل کار سرد می‌شود ممکن است به یک مرحله بازپخت میانی برای کاهش سختی کار و جلوگیری از شکستگی یا ترک نیاز داشته باشد. در پایان ساخت و ساز باید از آنیل کامل برای کاهش تنش های داخلی و بهبود مقاومت در برابر خوردگی استفاده شود.

ورق فولادی 304 عملیات حرارتی

روش های ساخت فولاد 304، مانند آهنگری، کار گرم باید پس از حرارت دادن یکنواخت تا دمای 1149-1260 درجه سانتیگراد انجام شود. سپس قطعات ساخته شده باید به سرعت خنک شوند تا از حداکثر مقاومت در برابر خوردگی اطمینان حاصل شود.

لیست پولات 304

ورق استنلس استیل 304 معمولاً در موارد زیر استفاده می شود: علائم معماری، ظروف و ظروف، لوازم بهداشتی دارای شکاف مانند سینک و قابلمه، لوله ها، تجهیزات آبجوسازی، لبنیات، محصولات غذایی و دارویی، فنرها، پیچ و مهره ها.

کار ماشینی

304 روکش خوبی دارد. با رعایت این قوانین می توان این فرآیند را بهبود بخشید: 1- لبه های برش باید تیز باشند. لبه های صاف ورق را سفت تر می کند. 2- هدایت حرارتی پایین آلیاژهای آستنیتی باعث افزایش میزان حرارت لبه برش می شود. این بدان معناست که خنک کننده ها و روان کننده ها مورد نیاز هستند و باید در مقادیر زیاد استفاده شوند.

قابلیت جوشکاری

عملکرد جوش فیوژن برای ورق فولادی ضد زنگ نوع 304 با و بدون پرکننده خوب است. میله ها و الکترودهای پرکننده توصیه شده برای فولاد ضد زنگ 304 فولاد ضد زنگ درجه 308 هستند. جوش های سنگین ممکن است نیاز به بازپخت پس از جوش داشته باشند. این مرحله برای 304 لیتر مورد نیاز نیست.

پدر زن جوان

ورق فولادی 2b-304 یک صفحه آستنیتی، کروم و نیکل با محتوای کربن بسیار کم است که پس از جوشکاری یا تنش زدایی مقاومت خوبی در برابر خوردگی و خوردگی بین دانه ای دارد. این تیغه قابلیت چکش پذیری بالایی نیز دارد. محتوای کربن پایین صفحه فولاد ضد زنگ B2-304 تشکیل کاربیدهای مضر را تا حدی محدود می کند که این درجه را می توان به طور ایمن برای اکثر عملیات ساختاری و در جایی که دمای عملیاتی محدود به 800 درجه فارنهایت مورد نیاز است جوش داد. ورق فولادی ضد زنگ 2b-304 در حالت آنیل مغناطیسی نیست و با عملیات حرارتی سخت نمی شود. روکش فولاد ضد زنگ B2 بر خلاف روکش برس خورده معمولی که در وسایلی مانند لوازم خانگی دیده می شود، یک روکش صاف است. با نورد سرد آنیل یا رسوب زدایی ساخته می شود. این پرکاربردترین پوشش فولاد ضد زنگ در جهان است و یک پوشش رایج برای بسیاری از گریدها از جمله ورق استنلس استیل 304 است. نگهداری از این روکش آسان است و برای همه چیز از ظروف پخت و پز گرفته تا لوله کشی، کلاهک هاب و بسیاری از کاربردهای صنعتی مانند پنل های خورشیدی و سایر تجهیزات محبوب است.

اغلب مواد از نظر اندازه دانه ساختار ناهمگنی دارند و این ناهمگونی باعث تفاوت در خواص مکانیکی آنها می شود. دلایل متعددی وجود دارد که چرا دانه های فلزی صاف نیستند. یکی از مهمترین آنها تشکیل فلزات به روش سرد یا گرم است. فرآیندهای با فولاد و اکستروژن، ریخته‌گری، آهنگری و ... پس از انجام روش‌های مختلف تولید، هر کدام از آنها خواص مکانیکی متفاوتی دارند. برای دستیابی به خواص مکانیکی فولاد در محصولاتی مانند ورق فولادی باید جهت نورد طولی و عرضی تعیین شود.

استحکام کششی ورق فولادی 304

استحکام کششی و پرداخت فولاد 304 معیاری از انعطاف پذیری مواد برای استحکام کششی است. استحکام تسلیم کمتر از مقاومت نهایی است زیرا مقاومت تسلیم حداکثر تنش را قبل از شکست کامل ماده توصیف می کند، در حالی که مقاومت نهایی به حداکثر تنش قبل از شکستن قطعه اشاره دارد. اگرچه فولاد 304 به استحکام سایر فولادهای موجود نیست، اما سختی کم آن باعث می شود که فولاد به راحتی ماشینکاری شود.

بیشتر مواد از نظر اندازه دانه ساختار ناهمگنی دارند و این ناهمگونی باعث تفاوت در خواص مکانیکی آنها می شود. دلایل مختلفی برای دانه بندی ناهموار فلزات وجود دارد، اما یکی از مهم ترین آنها نحوه تشکیل فلزات با استفاده از روش های سرد یا گرم است.

پس از انجام فرآیند بر روی فولاد و روش‌های مختلف ساخت آن که شامل اکستروژن، ریخته‌گری، آهنگری و غیره می‌شود، هر کدام از آنها خواص مکانیکی متفاوتی دارند.

برای به دست آوردن خواص مکانیکی در محصولاتی مانند ورق فولادی باید جهت طولی و دورانی آن مشخص شود.

آزمایشات عمومی خواص مکانیکی ورق فولادی 304

تست های مکانیکی رایج عبارتند از: استحکام، سفتی، ضربه، خمش، تنش و ارتعاش.

استحکام کششی فولاد 304

استحکام شکست و تسلیم نهایی معیاری برای انعطاف پذیری یک ماده در برابر نیروهای کششی است. استحکام تسلیم کمتر از مقاومت تسلیم است زیرا تسلیم حداکثر تنش را قبل از تغییر شکل ماده توصیف می کند، در حالی که استحکام تسلیم به حداکثر تنش قبل از شکست قطعه اشاره دارد. اگرچه فولاد 304 به اندازه برخی دیگر از فولادهای موجود قوی نیست، استحکام کم باعث می شود که این فلز آسان تر شکل بگیرد.

اکثر مواد بسته به دانه بندی ساختار متفاوتی دارند و این تفاوت باعث تفاوت خواص فیزیکی ورق های فولادی 304 آنها می شود.دلایل زیادی برای ناهمواری بافت فلز وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها تولید فلزات و گرما است. یا روش های سرد کار پس از بحث در مورد روش‌های فولاد و روش‌های مختلف تولید آن اعم از استخراج، ریخته‌گری، شکل‌دهی و غیره، هر کدام از آنها ویژگی‌های مکانیکی متفاوتی دارند. در محصولاتی مانند ورق فولادی برای به دست آوردن خواص مکانیکی لازم است جهت طولی و چرخش آن مشخص شود.

استحکام کششی فولاد 304 استحکام کششی و تسلیم نهایی ورق فولادی 304 معیاری از انعطاف پذیری مواد در برابر نیروهای کششی است. حد تسلیم کمتر از حد نهایی است زیرا حد تسلیم حداکثر تنش را قبل از تغییر شکل دائمی ماده توصیف می کند، در حالی که حد نهایی به حداکثر تنش قبل از شکستن قطعه اشاره دارد. اگرچه فولاد 304 به اندازه برخی فولادهای دیگر استحکام ندارد، اما استحکام کم آن باعث می شود که فلز به راحتی شکل بگیرد.

سختی فولاد 304

تست سختی راکول یک تست سختی است که برای توصیف رفتار یک ماده در هنگام تغییر شکل سطح آن استفاده می شود. مواد سخت تر به راحتی کمتر خراشیده می شوند و معمولا شکننده تر هستند، در حالی که مواد نرم تر به دلیل کشش سطحی موضعی تغییر شکل می دهند و به طور کلی انعطاف پذیرتر هستند.

هر چه سختی راکول بیشتر باشد، دوام بیشتری دارد، اما بستگی به مقایسه آن با سایر فلزات هم اندازه دارد. فولاد 304 دارای سختی راکول 70 است. برای مرجع، سختی راکول مس، یک فلز نرم، 51 است. به زبان ساده، فولاد 304 به سختی برخی از فولادهای ضد زنگ خود مانند فولاد 440 نیست، اما هنوز هم سخت است. دارای سختی مشابه فولاد معمولی است.

خواص ارتجاعی فولاد 304

نوع ورق استیل 304 بسته به کاربرد دارای محدوده ای از مدول های الاستیک است، اما معمولاً در محدوده 193-200 گیگا پاسکال هستند. مدول الاستیسیته معیار خوبی برای توانایی یک ماده برای حفظ شکل خود در شرایط تنش است و یک شاخص کلی از استحکام است.

مانند اکثر فولادها، فولاد ضد زنگ 304 مدول الاستیسیته بسیار بالایی دارد، به این معنی که تحت تنش به راحتی تغییر شکل نمی دهد. با توجه به اینکه هر چه مدول الاستیسیته یک ماده بیشتر باشد، ماشینکاری آن دشوارتر است، بنابراین فولاد 304 اغلب به گونه ای ساخته می شود که مدول الاستیسیته کمتری داشته باشد تا بتوان آن را ماشین کاری کرد. آسان تر شود

استیل شارپ 304

این آزمایش نشان می دهد که چگونه فولاد تحت تنش می شکند و درک شکست یک نمونه فولادی از نقطه نظر عملی بسیار مهم است.

تست ضربه شارپی جایی است که پاندول به قطعه ای که وزنه هایی به آن متصل است نیرو وارد می کند و باعث شکستن آن می شود، مقدار نیروی وارد شده توسط دینامومتر صفحه اندازه گیری و گزارش می شود.کاملی مثالی را ارائه می دهد. ویژگی های تیز

با کاهش ارزش ضربه شارپی، ماده به طور کلی سخت تر می شود، به این معنی که ساختار کریستالی منسجم تری دارد. فولاد 304 دارای امتیاز ضربه شارپی بالاتر است، به این معنی که به طور کلی در برابر ضربه مقاوم تر است و قبل از شکستن مقداری از ضربه را جذب می کند.



[ بازدید : 87 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]