فیلتر Google Play حذف شده است. آیا رفع محدودیت ها آغاز شده است؟

سه شنبه 7 فروردين 1403
12:00
QWh89

فروشگاه گوگل پلی پس از چهار ماه حذف شد. اپراتورهای ایرانسل و رایتل فیلتر نیستند. این فروشگاه عصر جمعه اولین فروشگاه مهر فیلتر شد.برای دانلود برنامه اندروید با ما همراه باشید.


این برنامه دو روز پس از افشای پیام رسان اینستاگرام و واتس اپ زیر تیغ فیلتر قرار گرفت. در اولین روز پاییز علاوه بر گوگل پلی، پلتفرم های دیگری مانند لینکدین، اپ استور و وب سایت استارلینک در دسترس کاربران دارای آدرس IP ایرانی قرار نگرفت.

لینکدین، اپ استور و وب‌سایت استارلینک ۲۵ روز بعد، در ۲۶ مارس حذف شدند، بنابراین گوگل پلی به همراه اینستاگرام و واتس‌اپ در لیست پلتفرم‌هایی قرار می‌گیرد که به دنبال آخرین رویدادهای کشور در دسترس کاربران نیستند.

دوره تاریک تعطیلی فروشگاه گوگل پلی عصر امروز به پایان رسید و این پلتفرم بین المللی برای اولین بار در اپراتورهای ایرانسل و رایتل در دسترس قرار گرفت تا کاربران اپراتورهای فوق پس از 116 روز استفاده از سیستم عامل اندروید به آن دسترسی داشته باشند. باز هم بدون نیاز به VPN برای دسترسی به فروشگاه آنلاین.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این فیلتر برای سایر اپراتورهای ثابت و همراه از جمله گوگل پلی و همراه اول ادامه خواهد داشت یا خیر. آره، سوال مهم دیگر این است که آیا فیلترینگ اینستاگرام و واتس اپ به زودی حذف خواهد شد؟

چه زمانی فیلتر گوگل پلی حذف می شود؟

(21 آبان 1401) پایگاه خبری تصویر زندگی است که به گزارش خبرگزاری برنا زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان: پس از ممنوعیت اپلیکیشن روبیکای ایرانی در گوگل پلی و اعلام هشدار بازار ملی. باز هم این به ایرانیانی که از این اپلیکیشن استفاده می کنند، روبیکا تصمیم گرفته است نسخه جدیدی را ارائه کند و این اپلیکیشن تغییر کرده است، تا کنون هیچ اخطاری از گوگل پلی برای کاربر ارسال نشده است، بنابراین اگر گوگل این پلتفرم ایرانی را مسدود نکند. ، سرویس های گوگل که در روزهای اخیر در ایران مسدود شده اند، مجدداً اجازه فعالیت خواهند داشت. بعد از دانلود گوگل پلی به راحتی می توانید از این برنامه استفاده کنید.


در همان زمان که «گوگل پلی» برخی از پرکاربردترین برنامه ها و پلتفرم های ایرانی را به بهانه حفظ حریم خصوصی مسدود کرد، تمامی سرویس های گوگل در ایران مسدود شدند. در این شرایط که کاربران روبیکا با اخطارهای گوگل پلی مواجه می شوند، اگرچه گوگل به درخواست های روبیکا برای افشای دلیل اخطارها پاسخی نداد، روبیکا نسخه جدید خود را منتشر کرد تا با انجام اصلاحات فنی در این اپلیکیشن مشکل را حل کند. ، ضمن رسیدگی به نگرانی های کاربران. هشدار گوگل نیز باید حذف شود.

ماجرا از آنجا شروع شد که Google Play Protect در روزهای اخیر یک هشدار امنیتی برای اپلیکیشن روبیک صادر کرد. کاربران روبیکا در برخی از مارکت های اندرویدی ایرانی متصل به سپر امنیتی گوگل با پیامی مشابه مواجه شدند. با توجه به اینکه در دو ماه گذشته روبیکا هیچ گونه تغییر فنی در ساختارهای دسترسی و امنیتی روبیکا برای اطلاع از مشکل و رفع مشکل انجام نداده است، مذاکرات فنی را با گوگل آغاز کرده و گوگل نیز قول حل آن را داده است، اما روبیکا با توجه به اهمیت افکار عمومی و اطمینان بخشی به جامعه کاربران فضای مجازی تصمیم به معرفی نسخه جدید و اصلاح شده این اپلیکیشن گرفت و ویژگی های جدیدی مانند «افزودن گزینه حذف اکانت» را به آن اضافه کرد.

ظاهرا مشکل روبیک با سپر امنیتی گوگل با ایجاد تغییرات جزئی در دسترسی و امنیت اپلیکیشن حل شده است و تا کنون گوگل هیچ هشداری به کاربران این اپلیکیشن نداده است. اگرچه ممکن است چند روز طول بکشد تا نسخه جدید برنامه های Google Play را بررسی کنید

حال باید منتظر ماند و دید که آیا گوگل پلی دوباره به کاربران روبیکا اخطار می دهد یا اینکه نسخه جدید روبیکا می تواند در این بازار خارجی ادامه پیدا کند، این احتمال وجود دارد که اگر گوگل پلتفرم ایرانی را مسدود نکند، سرویس های گوگل در آنجا وجود داشته باشد. هیچ یک. . که طی چند روز گذشته در ایران بازداشت شده اند، دوباره اجازه کار پیدا کرده اند.


[ بازدید : 321 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]