آیا عطر تاریخ مصرف دارد و بد می شود؟

سه شنبه 5 دی 1402
9:22
QWh89


عطرها خاطرات را تداعی می کنند و نقش مهمی در روابط دارند. این سوالی است که بسیاری از افراد دارند، آیا عطر تاریخ مصرف دارد و مانند غذا فاسد شدنی دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم و تمام شبهات در مورد تاریخ انقضای عطر و ادکلن و نحوه تشخیص عطر تاریخ مصرف گذشته را بررسی می کنیم. اگر چند دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه این مقاله برای دوره پیشرفته عطرسازی کنید، اطلاعات ارزشمندی در این زمینه به دست خواهید آورد.


آیا عطر در نهایت مانند غذا است؟

عطرها مانند بسیاری از مواد تاریخ مصرف دارند و پس از مدتی خراب می شوند. البته فساد آنها شبیه غذا نیست و کپک زدگی، بوی پوسیده و علائمی از این دست را نخواهید دید. عده ای بر این باورند که با خرید یک عطر اورجینال دیگر مشکلی از نظر تاریخ انقضا نخواهند داشت و عطر و ادکلن های مرغوب مادام العمر ماندگار خواهند بود. این باور کاملا اشتباه است زیرا تمامی ادکلن های برندهای معتبر و معتبر نیز تاریخ مصرف دارند و پس از این تاریخ تغییر می کنند.

بهترین زمان استفاده از عطر چه زمانی است؟

تاریخ انقضای عطر روی بطری آن نوشته شده و معمولا عددی بین 12 تا 24 ماه را نشان می دهد. اما تحقیقات نشان می دهد که اغلب می توان عطرها را برای 3 تا 5 سال بدون هیچ تغییری استفاده کرد و کیفیت آن مانند روز اول باقی می ماند. هر چه عطر کیفیت بالاتری داشته باشد و نگهداری مناسب تری داشته باشد ماندگاری بیشتری دارد. اگرچه قیمت عطرهای اصل زنانه با عطرهای تقلبی زنانه قابل مقایسه نیست. اما با خرید عطر اورجینال، رایحه مطلوب تری و ماندگاری بیشتری را تجربه خواهید کرد.

ماندگاری لوازم آرایشی بسته بندی شده چقدر است؟

پیوندهای شیمیایی عطرها بسیار ظریف و شکننده هستند و به سرعت واکنش نشان می دهند. بنابراین عطرهایی که مهر و موم آنها باز و به طور مداوم استفاده می شود در معرض واکنش با اکسیژن اتمسفر و اکسیداسیون قرار می گیرند. برخی از عطرسازان مطرح و سرشناس دنیا معتقدند عطرهایی که هنوز از بسته بندی خارج نشده اند حدود 5 تا 10 سال قابل استفاده هستند و از همان روز اول تازگی دارند. اگر چندین عطر از مبانی عطر سازی خریده اید و قصد استفاده همزمان از آنها را ندارید، بهتر است مهر عطر را باز نکنید و در جعبه و در جای مناسب قرار دهید. قیمت ساتن لالیک زنانه و سایر برندهای معروف عطر تقریباً بالاست; بنابراین بهتر است عطرهای اصلی خود را به خوبی نگهداری کنید تا چندین سال قابل استفاده باشند.


چگونه با استفاده از کد دسته ای از تاریخ تولید عطر مطلع شویم

اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی اصیل دارای کد دسته ای یا شماره سریال هستند که شامل سازنده و تاریخ تولید می شود. تشخیص ادکلن اصلی از تقلبی با استفاده از این کد آسان است. تاریخ ساخت و اصالت عطر را در هنگام خرید عطر زنانه و مردانه و انواع ادکلن از طریق کد دسته ای می توانید دریافت نمایید.

آیا استفاده از عطر فاسد برای سلامتی مضر است؟

یک عطر بد اغلب رنگ و بوی خود را تغییر می دهد، بنابراین دیگر آن بوی به یاد ماندنی و مطلوب را به شما یادآوری نمی کند. عطرهای تاریخ مصرف گذشته می توانند باعث خارش و سوزش پوست شوند و بوی قوی و نامطبوعی داشته باشند. در غیر این صورت مشکلی برای مردم ایجاد نمی کند. اگر فکر می کنید عطرهای گران قیمت بد نمی شوند، در اشتباهید. قیمت عطر تاثیری در ماندگاری آن ندارد. با نگاهی به قیمت عطر کاساموراتی 1888 برند زرجاف کاساموراتی یکی از برندهای لوکس است. اما تاریخ انقضا وجود دارد و کد بسته روی جعبه چاپ شده است.

آیا راهی برای جلوگیری از فساد عطر وجود دارد؟

عطرها و ادکلن ها مانند اکثر مواد تاریخ مصرف دارند و بعد از آن تاریخ دچار آسیب و فساد می شوند و هیچ راهی برای جلوگیری از این اتفاق وجود ندارد. تنها نگهداری صحیح از این محصولات می تواند از آسیب زودرس جلوگیری کند. نگهداری عطر در مکانی تاریک و دور از رطوبت، بستن بطری و تکان ندادن آن قبل از استفاده از راه های موثر برای جلوگیری از خراب شدن عطر است.


[ بازدید : 168 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]