این یک سیستم مه است و من برنامه های کاربردی را می دانم

دوشنبه 25 دی 1402
17:00
QWh89


یکی از ویژگی های بارز این عصر، پیشرفت دانش و فناوری و خرید ابزارهای مختلف برای زندگی انسان است. برای انجام کارها و فعالیت های خاص به طور کارآمد و مؤثر باید از ابزارهای مختلفی استفاده شود. مه پاش ابزاری است که در بسیاری از موارد استفاده می شود. این دستگاه نوعی نازل برای آبیاری محیطی شبیه گلخانه می باشد. البته این تنها چیزی نیست که می تواند برای اهداف مختلف استفاده شود. این دستگاه انواع مختلفی دارد و انواع مختلفی را تولید می کنند. هر نوع برای اهداف مختلف استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع و عملکردهای آن با ما همراه باشید.

مه پاش چیست؟

همانطور که گفته شد این یک نوع نازل برای آبیاری گلخانه است. وقتی در معرض غبار آب قرار می گیرید، متوجه خواهید شد که صورتتان خیس می شود. اما شما ریزش آب را به خوبی احساس نمی کنید. این دستگاه به همین صورت عمل می کند. آب را از طریق یک اتاق در آنها می ریزند و سپس این دستگاه آب را به صورت قطرات به صورت مه پاشش می کند. یکی از مهمترین ویژگی های آن مرطوب نگه داشتن محیط و جلوگیری از خشک شدن گیاهان گلخانه ای است.

نکته مهم دیگر کاهش دما و کنترل میزان رطوبت منطقه است. این دستگاه با ایجاد قطرات کوچک باعث خروج سریع هوا و خنک شدن محیط می شود. یکی از کاربردهای مهم آن در گلخانه ها به ویژه گلخانه های هیدروپونیک این است که مه پاش می تواند قطرات آب را در اندازه های مختلف اسپری کند. این مشکل با توجه به محیط، میزان رطوبت و نیاز گیاهان برای آبیاری در نظر گرفته می شود. یکی از نکات مهم در استفاده از آن این است که در مناطق بادخیز خوب عمل نمی کند. زیرا قطرات آب در هوا پراکنده می شوند و می توانند اثرات منفی داشته باشند.

استفاده از نبولایزر

این دستگاه انواع مختلفی دارد و می توان از آن برای مصارف مختلفی استفاده کرد. اگرچه وجود آن در گلخانه ها ضروری و بسیار مهم است. اما این تنها کاربرد آن نیست. این محصول را می توان در هر جایی که نیاز به آبیاری، کنترل دمای محیط یا رطوبت بالا نیاز است، استفاده کرد. مهمترین کاربردهای آن عبارتند از:

استفاده در صنایع نساجی و بافندگی و کارخانجات
https://themeoff.ir/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%85%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b4-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86/

در مرغداری ها، مراکز مرغداری و دامداری ها که دما و رطوبت بالا باعث تولید گرما و ضایعات می شود.

استفاده از مه پاش در مراکز زینتی و پرورش قارچ

جایی که ترافیک سنگین است؛ اماکنی مانند اماکن مذهبی

استفاده از گلاب به جای آب و استفاده از گلاب برای شستشو

در دامداری هایی که دما و رطوبت پایین به شدت بر تولید شیر تأثیر می گذارد.

ایجاد تونل های مه در مکان هایی مانند استخرهای شنا

در فضاهای بسته می توان از این دستگاه برای مدیریت گرما و رطوبت با هزینه کم استفاده کرد.

در محیط کار در معرض دمای بالا در تابستان.

در بسیاری از موارد می توان از این دستگاه برای مصارفی غیر از پمپاژ آب و مه پاش استفاده کرد. به عنوان مثال به جای آب می توانید از گلاب، عطر و حتی مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید.

انواع مه ساز

این دستگاه بسته به میزان فشاری که آب می تواند در آن تبخیر شود به انواع مختلفی تقسیم می شود. اصولاً فشار آبی که از نازل خارج می شود تعیین کننده کیفیت این دستگاه است. سیستم های مرطوب کننده با موارد زیر مرتبط هستند.

مه پاش خانگی: این سیستم که به کم فشار معروف است برای محیط های اداری و خانگی استفاده می شود. فشار آب کم است، حدود 40-60 پوند در هر اینچ مربع. به همین دلیل بهترین نمونه برای مصارف خانگی است. البته قدرت خنک کنندگی آن زیاد نیست.

مه پاش نیمه صنعتی: این نازل فشار متوسطی دارد و نسبت به مدل قبلی سریعتر محیط را خنک می کند. فشاری بین 160 تا 250 پوند بر اینچ دارد و به صورت برقی کار می کند.

نبولایزر صنعتی: نبولایزر صنعتی فشار بیشتری دارد و قدرت بالاتری برای خنک کردن محیط دارد. فشار بین 750 تا 1500 پوند بر اینچ است و علاوه بر خنک کردن محیط هیچ رطوبتی را پشت سر نمی گذارد. تجهیزات مه پاش صنعتی پیچیده تر از مدل خانگی است.

نتیجه

از جمله وسایل مهم و کاربردی که برای آبیاری و کاهش دما در محیط های مختلف طراحی و ساخته شده اند می توان به مه پاش ها اشاره کرد. این دستگاه نوعی پرتابه است که آب پرفشار را به صورت پودر یا مه پاشش می کند. مهمترین کاربرد آن در گلخانه است. اما کاربردهای دیگری هم دارد. استفاده از آن در صنایع مختلف، محیط های شلوغ، دامداری ها، مراکز پرورش طیور، مرغداری ها و ... از مهمترین کاربردهای آن می باشد. در تجارت آب با توجه به فشار وارده در هنگام پاشش آب، مالکان به سه دسته خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می شوند.


[ بازدید : 214 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]