کاربردها و مزایای تایمر آبیاری چیست؟

پنجشنبه 28 دی 1402
15:23
QWh89


در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در صنعت کشاورزی صورت گرفته است. امروزه دستگاه‌های زیادی در راستای ساخت باغ‌ها و مزارع هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند که ضمن ساده‌سازی فرآیند رسیدگی به محصولات کشاورزی، مشکل کم‌آبی را که یکی از معضلات بزرگ بخش کشاورزی است، حل می‌کند. تایمر آبیاری اولین ابزاری است که در فرآیند ساخت باغ هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با نصب و استفاده آسان، زمان آبیاری و تعداد سیکل ها را تنظیم می کند و فرآیند آبیاری قطره ای را با توجه به نیاز هر محصول انجام می دهد. انواع مختلفی از تایمرهای آبیاری وجود دارد که می توانید بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا درک درستی از مزایای استفاده از این محصول کاربردی داشته باشید.

تایمر آبیاری چیست؟

اول از همه، تعریف دقیق این دستگاه مهم است. این نوع تجهیزات پیشرفته، دستگاهی نسبتا کوچک و هوشمند است که فرآیند آبیاری گیاهان را کنترل می کند و با تحویل آب در مقیاس ثابت، کیفیت رشد گیاهان را بهبود می بخشد. با نصب این دستگاه هوشمند اتوماتیک می توانید برنامه آبیاری را تنظیم کنید زیرا شیر آب دارای تایمر آبیاری است و پس از آن شیر آب باید همیشه باز باشد. نصب این دستگاه و تنظیم تایمر آسان بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

مزایای استفاده از تایمر آبیاری

هنگامی که از باغبانی صحبت می کنیم، سعی می کنیم از استرس در گیاهان جلوگیری کنیم و رشد و بهره وری آنها را بهبود بخشیم و همچنین در مصرف آب صرفه جویی کنیم. اساساً هدف از استفاده از این ابزار افزایش راندمان و بهره وری آبیاری، انعطاف پذیری در برنامه ریزی آبیاری، حفاظت از منابع آب، افزایش راندمان نیروی آب، بهینه سازی شرایط و عوامل محیطی است. با تنظیم زمان و چرخه آبیاری بر اساس شرایط آب و هوایی و نیاز آبی گیاهان به گونه ای که در بهترین شرایط رشد کنند، می توانید گیاهان مختلف را به طور منظم آبیاری کنید. در این صورت هزینه های عملیاتی، زمان، انرژی نیروی کار و منابع طبیعی نیز صرفه جویی می شود. برخی از مدل های این تجهیزات نیازی به برق ندارند و می توانید از آن برای کاربردهای بزرگ در اتوماسیون مزارع استفاده کنید.

انواع تایمر آبیاری

عوامل مختلفی در طبقه بندی تایمرهای آبیاری نقش دارند. به طور کلی این نوع تجهیزات به دو دسته تایمر دیجیتال و تایمر آنالوگ یا مکانیکی تقسیم می شوند. این طبقه بندی بر اساس عملکرد ساعت ها است. در تایمرهای مکانیکی، برخلاف تایمرهای هوشمند، باید آن را برای هر سیکل آبیاری تنظیم کنید. انواع تایمرهای آبیاری عبارتند از: تایمر آبیاری برقی، تایمر باتری دار، تایمر آبیاری خورشیدی، تایمر قابل نصب بر روی شیر آب و قابل اتصال به شیر برقی. این دستگاه ها نیز بر اساس تعداد خروجی ها به دو نوع تایمر تک خروجی و دو خروجی طبقه بندی می شوند.

اگر گیاهان زیادی با نیاز آبی متفاوت دارید و باغ یا گلخانه شما بزرگ است، بهتر است از تایمرهای دو خروجی استفاده کنید. تایمرهای آبیاری در برندهای مختلف تولید می شوند. برند سازنده نیز عاملی در طبقه بندی تایمرهای آبیاری است.

راهنمای خرید بهترین تایمر آبیاری

برای دستیابی به کارایی و راندمان مطلوب در استفاده از تایمر آبیاری باید در انتخاب و خرید آن به چند فاکتور مهم توجه کرد. معیارهای متعددی مانند: شرایط استفاده از ساعت، نوع گیاه و نیاز آبی آن، نحوه دسترسی به ساعت، ابعاد آبیاری، میزان تولید ساعت، برند سازنده، بودجه موجود برای خرید و موارد دیگر از این قبیل عواملی در انتخاب ساعت مناسب نقش دارند. در نظر داشته باشید که قبل از هر چیز بهتر است یک برند معتبر را برای خرید این محصول انتخاب کنید تا از عملکرد بهینه آن در دراز مدت مطمئن شوید. پس از آن می توانید سایر عوامل موثر بر خرید این دستگاه را بر اساس نیاز کاربران خود بررسی کنید.

برای مثال Orbit Irrigation Timer به عنوان برند محبوب این محصول در دو نوع تک خروجی و دو خروجی تولید می شود و یک تایمر دیجیتال حرفه ای با قابلیت تنظیم چندگانه برای آبیاری می باشد. با توجه به اینکه احتمال تقلب در تهیه این تایمر و سایر مدل های اورجینال بسیار زیاد است، بهتر است برای خرید آن یک نمایندگی مورد اعتماد انتخاب کنید.
https://photoselfi.ir/what-is-an-irrigation-timer/خلاصه

در این مقاله در مورد سیستم آبیاری و کاربردها و مزایای آن صحبت کردیم و در نهایت سیستم آبیاری Orbit را به عنوان نمونه ای از بهترین محصول معرفی کردیم. توسعه باغ‌ها، پارک‌ها و باغ‌ها از طریق آبیاری و اتوماسیون یکی از پیشرفت‌های فناوری در صنعت کشاورزی است که مزایای فراوانی برای کشاورزان و استفاده‌کنندگان از این مزرعه دارد. در فروشگاه های ایران انواع مختلفی از این پمپ هوشمند وجود دارد و شما می توانید با توجه به سیستم آبیاری مورد نیاز شرکت سازنده بهترین آن را انتخاب کنید.


[ بازدید : 101 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]