تایمر آبیاری

پنجشنبه 14 ارديبهشت 1402
10:34
QWh89

نکات مهم در مورد استفاده از تایمر آبیاری در منزل

بسته به مدل تایمر مورد استفاده، باید نکاتی را نیز در حین استفاده رعایت کنید. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اگر کوچکترین نشانه ای از ضعیف شدن باتری ها مشاهده کردید، بهتر است آنها را تعویض کنید. احتمالاً هر 3-4 ماه (بسته به عملکرد تایمر) باتری ها از بین می روند و باید تعویض شوند.

از این ساعت ها در فصل سرما و یخبندان استفاده نمی شود. زیرا آب در پشت ساعت راکد می ماند و احتمال یخ زدن آن بسیار زیاد است. اگر آب داخل دستگاه یخ بزند، ممکن است قطعات داخلی و سنسورهای دستگاه آسیب ببینند.

هر تایمر دارای محدودیت دمایی است. به طور کلی دمای ورودی نباید بیشتر از 40 درجه باشد و کمتر از صفر نباشد. چون هم برای گل و هم برای تایمر مضر است.

درب را ببندید و با احتیاط خارج شوید تا جلو یا پشت دستگاه غوطه ور نشود. خیس شدن تایمر می تواند به مدارهای داخلی آسیب برساند.

شیر آب یا شیر مخزن که وارد دستگاه می شود باید همیشه باز باشد. فراموش نکنید. در غیر این صورت آبی به گل های شما نمی رسد.

هر تایمر محدوده فشار خاص خود را دارد. سعی کنید فشار آب را در این محدوده تنظیم کنید. زیرا اگر کم باشد آب لازم به گل نمی رسد و اگر زیاد باشد می تواند به تایمر آسیب برساند. باید فشار بهینه را بررسی و تنظیم کنید.

ساعت تایمر دیجیتال را با دقت تنظیم کنید. گزینه های AM و PM وارد شده به دستگاه به ترتیب صبح و بعدازظهر هستند. مراقب باشید که ساعت را به درستی تنظیم کنید تا آبیاری شما دقیق و به موقع باشد.


چه برندهایی تایمر آبیاری هوشمند و آبیاری اتوماتیک را تولید می کنند؟


برند آکوا: این یک برند قابل اعتماد در محصولات مرتبط با آب است. از تجهیزات نظافتی گرفته تا تایمر، محصولات باکیفیت مرتبط با بخش آب تولید می کند. این برند در تایوان فعالیت می کند و زیرمجموعه آن، آکوا گاردن، منحصراً بر روی محصولات باغی تمرکز دارد.

برند Orbit: Orbit یک برند مورد اعتماد در صنعت آبیاری است و تمامی محصولات آن مربوط به آبیاری و باغبانی می باشد. تایمر آبیاری مداری یکی از محبوب ترین تایمرها برای آبیاری گلدان ها، باغ ها، مزارع و گیاهان است و افراد زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

برند Ratio: یک برند آمریکایی در ایالت کلرادو با بزرگترین خط تولید که بیشتر به خاطر تایمرهای هوشمند آبیاری خود شناخته شده است.

برند بهکو: برندی ایرانی که عمدتاً وارد کننده و مونتاژ ابزار باغبانی می باشد. سابقه طولانی در این زمینه دارد و قیمت محصولات آن کمتر از نمونه های خارجی است.



برند Rainbird ساخت چین.

برند معروف هانتر کم تجربه و تازه وارد در زمینه تایمرهای آبیاری می باشد. البته لازم به ذکر است که برای تولید خود از گیاه و فناوری آکوا گاردن استفاده می کند. قطعات ساخت تایوان و مونتاژ چین هستند. این ساعت هنوز جایی در ایران پیدا نکرده است.

این کنترل کننده های آبیاری گزینه های خوبی برای آب انبارها، باغ ها، مزارع، باغ های معلق و غیره هستند.


چگونه فشار و زمان لازم برای آبیاری اتوماتیک را تنظیم کنیم؟

عوامل مختلفی در تعیین زمان و فشار صحیح برای آبیاری نقش دارند. به عنوان مثال، نوع گلدان شما می تواند برنامه آبیاری شما را تعیین کند. برخی از گیاهان به آبیاری مکرر نیاز دارند و برخی از گل ها مانند کاکتوس نیازی به آبیاری سریع ندارند و به صورت هفتگی آبیاری می شوند. اگر گل های متنوعی دارید می توانید از مدل تایمر آبیاری با دو خروجی یا بیشتر استفاده کنید. می توانید برای هر پریز یک برنامه جداگانه تنظیم کنید تا به همان نسبت آبیاری شوند.

زمان و فشار مورد نیاز معمولاً پس از اولین آبیاری تعیین می شود. اگر برای اولین بار آبیاری می کنید، باید تایمر را کمی بیشتر از حد معمول تنظیم کنید. مثلا 15 دقیقه. و سپس وقت خود را صرف کنید و ببینید که گل ها در عرض چند دقیقه کاملاً آبیاری می شوند.

شیب مزرعه، میزان بارندگی، میزان نور خورشید، رطوبت خاک و... بر میزان فشار و زمان مورد نیاز برای بهره برداری تأثیر می گذارد. اگر یک یا دو بار بر عملیات آبیاری نظارت داشته باشید، می توانید زمان مناسب و فشار ثابت را برای آبیاری تنظیم کنید و همیشه مطابق با آن عمل کنید. ویژگی‌های برخی از دستگاه‌ها، مانند تایمر آبیاری مداری، به شما امکان می‌دهد بدون دست زدن به زمان‌بندی، تأخیر باران را اعمال کنید. به طور کلی نمی توان زمان و فشار دقیق آبیاری را بیان کرد و همه چیز به شرایط شما و نوع گل و گیاه، نوع خاک و شرایط آب و هوایی منطقه شما بستگی دارد.


مطالعه از رفرنس: https://abniro.com/hose-faucet-timers/ 


[ بازدید : 208 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]