ارتودنسی نامرئی چقدر طول می کشد؟

دوشنبه 18 ارديبهشت 1402
21:47
QWh89

برای تشریح عواملی که طول درمان ارتودنسی نامرئی را تعیین می کنند


روش های مختلفی در درمان ارتودنسی برای صاف کردن دندان ها وجود دارد. زمان‌های درمان نیز از روشی به روش دیگر متفاوت است و همه روش‌ها دندان‌های افراد را در یک زمان ثابت نمی‌کنند. روش های سنتی ارتودنسی شامل استفاده از سیم و جعبه و چسباندن آنها به دندان است که درمان آن زمان زیادی را می طلبد. همچنین سریع ترین راه برای صاف کردن دندان ها استفاده از ارتودنسی نامرئی و الاینر است. با ارتودنسی نامرئی نتایج سریع تری با تهاجمی و هزینه کمتر به دست می آید و آنچه در اینجا می خوانید توضیح کاملی در مورد دوره باورهای نامرئی و عوامل موثر بر آن است.


درمان ارتودنسی نامرئی چقدر طول می کشد؟

ارتودنسی یک تخصص دندانپزشکی است که اولین تخصص دندانپزشکی و دومین تخصص پزشکی بعد از جراحی قلب، ارتودنسی است که انواع بی نظمی های دندان و انحرافات فک را اصلاح می کند. یک متخصص ارتودنسی آموزش دیده در این تخصص دندانپزشکی به عنوان تنها پزشک واجد شرایط برای اصلاح بی نظمی های دندانی شناخته می شود. اگر بی نظمی های دندانی درمان نشود، مشکلات و عوارض زیادی را برای بیمار به همراه دارد.

دندان های از دست رفته را می توان به روش های مختلفی درمان کرد که خاص ترین آنها روش های مورد استفاده برای اصلاح دندان های از دست رفته است. چیز. پلاستیک و آنها را نامرئی می نامند.

مدت زمان درمان ارتودنسی نامرئی برای افراد مختلف متفاوت است. اکثر بیماران پس از دو هفته اول حرکت واضح دندان های خود را با الاینرها مشاهده خواهند کرد. با این حال، دوازده تا هجده ماه طول می کشد تا اثر کامل درمان را مشاهده کنید. پس از این مدت، بیمار ارتودنسی که درمان خود را به پایان رسانده است باید همیشه در این مرحله از نگهدارنده های ارتودنسی استفاده کند تا از عود یا شکست درمان ارتودنسی جلوگیری شود.

با توجه به اینکه حفره دهان و شرایط هر بیمار متفاوت است، تعیین زمان دقیق درمان ارتودنسی نامرئی دشوار است. بیمارانی که نیاز به اصلاحات جزئی در ناهنجاری ها دارند می توانند با ارتودنسی نامرئی ظرف 6 ماه درمان شوند. افرادی که نیاز به تنظیمات اساسی دارند می توانند تا 18 ماه تحت درمان ارتودنسی قرار گیرند. در عین حال اگر بیمار به دلیل اختلال فک نیاز به جراحی داشته باشد، طول درمان و هزینه ارتودنسی طولانی و پرهزینه خواهد بود.



چه عواملی بر طول مدت ارتودنسی نامرئی تاثیر می گذارد؟

شلوغی دندان ها

به طور کلی، اگر دندان های شما کج و شلوغ است، می توانید درمان را در کمتر از یک سال کامل کنید. اما اگر تعداد دندان های کج زیاد باشد دوره ارتودنسی نامرئی بیشتر می شود.



فاصله بین دندان ها

فضای بین دندان ها که به نام دیاستما شناخته می شود، می تواند به دلیل رشد بیش از حد دندان ها در مقایسه با استخوان فک ایجاد شود. مانند شلوغی ها، شکاف های جزئی نسبت به شکاف های جدی زمان کمتری برای اصلاح دارند.

اگر شکاف متوسط ​​یا شدیدی بین دندان‌های خود دارید و دندان‌های شلوغ یا شلوغ را تجربه می‌کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که درمان شما تا 18 ماه طول بکشد، بسته به اینکه چقدر سریع دندان‌هایتان درست می‌شوند.


سن شما

بریس های نامرئی با صفحات باز برای نوجوانان و بزرگسالان به طور یکسان عالی هستند، اما سن شما نیز می تواند بر سرعت عملکرد آنها تأثیر بگذارد. نوجوانان هنوز در حال رشد هستند و دندان هایشان سریعتر و راحت تر از بزرگسالان حرکت می کند، بنابراین بریس های نامرئی زمان کمتری را برای نوجوانان و جوانان می گیرد.


مراقبت مناسب برای شما وجود دارد

حتی اگر دندان های شما در ابتدا فقط به اصلاح جزئی نیاز داشته باشند، استفاده نکردن از الاینرهای تجویز شده توسط دندانپزشک شما می تواند به طور قابل توجهی طول درمان ارتودنسی نامرئی شما را افزایش دهد.

برای بهترین نتیجه، باید بشقاب های خود را حداقل 22 ساعت در روز بپوشید. می توانید آنها را برای تمیز کردن، خوردن و مسواک زدن بیرون بیاورید. اما در هر زمانی از شبانه روز (مخصوصاً در هنگام خواب) باید از آنها استفاده کنید.

ارتودنسی نامرئی از اولین ویزیت تا شروع درمان چقدر طول می کشد؟

در این بخش به شما توضیح می دهیم که چه مدت طول می کشد تا درمان خود را با پلاک شروع کنید و به طور کلی چه روش های ارتودنسی نامرئی هستند.



بازدید اولیه

ابتدا متخصص ارتودنسی برای دندان های شما قالب می سازد و از این قالب ها برای ساخت الاینرهای مخصوص شما استفاده می شود. متخصص فقط به گرفتن فرم بسنده نمی کند و پس از معاینه کامل با اشعه ایکس و اسکن سه بعدی اطلاعات دقیقی در مورد موقعیت دندان های شما دریافت می کند.



تراز انجام می شود

نتایج اسکن، تصاویر و قالب های ساخته شده توسط متخصص ارتودنسی از دهان و دندان شما به لابراتوار دندانپزشکی ارسال می شود.

در آنجا بر اساس اطلاعات ارسالی جهت دندان ها از وضعیت فعلی به حالت طبیعی پیش بینی می شود و بر اساس آن همگام سازی های متعددی برای استفاده از توالی تعریف شده توسط آزمایشگاه انجام می شود. به طور کلی دوره ارتودنسی نامرئی قبل از شروع درمان می تواند 1 تا 2 هفته طول بکشد.


برای آموزش نحوه استفاده و شروع درمان

باید طبق روشی که متخصص و آزمایشگاه تعیین می کند استفاده از الاینرها را شروع کنید. هر الاینر باید به مدت دو هفته استفاده شود و سپس نوبت به صاف کردن دندان ها با آخرین الاینر می رسد. مدت زمان ارتودنسی نامرئی پس از شروع درمان می تواند به طور متوسط ​​1 سال طول بکشد.



چگونه طول درمان ارتودنسی نامرئی را کوتاه کنیم؟

کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که زمان درمان شما تا حد امکان کوتاه است. همیشه دستورالعمل های ارتودنتیست خود را دنبال کنید. اگر به شما گفته شد که حداقل 22 ساعت در روز از الاینر خود استفاده کنید، حتما این کار را انجام دهید. دندان ها و فک شما ممکن است در ابتدا کمی حساس باشند، اما این بخشی از درمان و تغییر شکل لبخند شماست.

از سینی های خود به درستی مراقبت کنید. اگر الاینرهای شما ترک خورده است، حتما به متخصص ارتودنسی خود اطلاع دهید تا بتواند یک الاینر جایگزین برای شما آماده کند.

ذرات غذا و پلاک را از تیغه ها جدا کنید. شما باید حداقل یک یا دو بار در هفته بریس‌های خود را تمیز کنید تا دندان‌های خود را سالم نگه دارید. به یاد داشته باشید که برنامه های خود را به تاریخ مناسب تغییر دهید و اگر قصد سفر دارید، آن را بلند کنید.


ادامه پست:https://drsheidaclinic.com/


[ بازدید : 405 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]