اهمیت بافت در طراحی داخلی

دوشنبه 25 ارديبهشت 1402
11:55
QWh89


گاهی اوقات وارد خانه ای می شوید و احساس می کنید که تمام عناصر یک طراحی کامل و بی نقص از جمله ترکیب رنگ ها، مبلمان و عناصر تزئینی آماده هستند، اما چیزی کم است و فضا بسیار مسطح به نظر می رسد. در این مقاله آنچه در این مجموعه وجود ندارد، یعنی بافت در طراحی داخلی مورد بحث قرار می گیرد.

بافت در طراحی داخلی چیست؟

بافت در طراحی دکوراسیون داخلی به عنوان «احساسی که با لمس سطح اشیا تجربه می کنیم» تعریف می شود. به عنوان مثال، وقتی پاهای برهنه خود را روی فرش قرار می دهید، دست خود را روی سطح ناهموار میز چوبی می گذارید یا داخل مبل چرمی فرو می روید، هر کدام از آنها حسی مرتبط با بافت آن به شما القا می کند.

جالب اینجاست که حتی با دیدن عکسی از دکوراسیون خانه، ساختار آن را بدون دست زدن به اشیاء داخل تصویر حس می کنید. از این، می توانیم نتیجه بگیریم که ساختار چقدر در افزایش احساس کلی طراحی شما نقش دارد.

نقش سازه در طراحی داخلی چیست؟

بافت باعث ایجاد عمق بصری می شود

ایجاد عمق بصری به این معنی است که یک شی یا فضا پاسخی را به خود جذب می کند. هنگام افزودن مقدار زیادی بافت به دکوراسیون فضای خود مراقب باشید. همانطور که رنگ ها بر ظاهر و احساس کل خانه تأثیر می گذارند، بافت نیز در تقویت حس صمیمیت و مهمان نوازی نقش دارد. اگر می خواهید صمیمیت فضای خانه خود را افزایش دهید، استفاده از بافت خشن بهترین انتخاب شما خواهد بود. اگر می خواهید به خانه خود ظاهری آرام بدهید، بافت های نرم و صاف مفید هستند.

نکته مهم دیگری که باید به خاطر بسپارید، قرار دادن بافت است. فضای بین بافت های مختلف وزن بصری ایجاد می کند. به عنوان مثال، اگر یک بافت خشن را درست در کنار یک بافت نرم قرار دهید، بافت خشن بیشتر خودنمایی می کند و ظاهر تاثیرگذاری تری ایجاد می کند. بنابراین تعادل بین بافت و فضا بسیار مهم است.

تعادل بافت ها

در فرآیند طراحی داخلی کنتراست عامل مهمی برای ایجاد تعادل بین مسائل برای یک فضای جالب است. اگر موارد مشابه را نزدیک کنید، بینندگان نمی توانند روی آن چیزها تمرکز کنند. استفاده صحیح از طراحی جسورانه در طراحی داخلی باعث برجسته شدن موارد مهم می شود.

عامل مهم بعدی محدودیت است. استفاده بی رویه و افراطی از دستمال کاغذی اصلا درست نیست. در فضایی مانند اتاق نشیمن یا پذیرایی معمولاً استفاده از دو یا سه نوع بافت توصیه می شود.

چگونه متن را به فضا اضافه کنیم؟

فرش

کف بزرگ ترین مساحت اتاق است و برای سازه های ساختمانی ایده آل است. فرش احتمالا بهترین بافت برای کف است. فرقی نمی‌کند بین فرش یا کف و زیرزمین تضاد ایجاد کنید، یا مکمل طراحی داخلی باشید، فرش ظاهر اتاق را از سمتی به سمت دیگر تغییر می‌دهد.

تصویر پس زمینه

تعداد زیادی دیوارپوش متفاوت و زیبا از انواع صاف و مات گرفته تا سبک و صاف در بازار موجود است. البته نباید زیبایی دیوار و تصاویر سه بعدی را نادیده گرفت زیرا طبیعت یا حال و هوای خانه را به ارمغان می آورد.

کوسن و روکش مبل

چند بالش و روکش مبل برای تزریق سریع بافت به فضا عالی هستند. می توانید از پارچه های براق مانند ابریشم برای مطابقت با مد یا ترکیبی از پشم، کتان و خز برای ایجاد یک استایل دنج استفاده کنید.

گیاه

گیاهان نوعی بافت در طراحی داخلی هستند. در واقع گیاهان بافت اولیه هستند. علاوه بر این، این گیاه باعث بهبود خلق و خوی محیط و پاکسازی هوا می شود. این یعنی فلش و چند کاراکتر!

کتاب ها

آیا فکر می کردید که کتاب ها نوعی بافت هستند؟ البته نباید از کتاب صرفاً برای زیبایی کتابخانه و اتاق استفاده کرد. با این حال، داشتن چندین کتاب روی یک دیوار، به ظاهر اتاق زندگی و بافت می بخشد.

مصالح ساختمانی

بستگی به شانس شما داره اگر در خانه ای زیبا با سقف های بلند طرح دار و ستون های گلدوزی شده زندگی کنید خوش شانس هستید. در این صورت نیازی نیست که بافت زیادی به فضا اضافه کنید، زیرا ساخت خانه شما هوای لازم را با خود به همراه داشت. اگر نه، این نکته را در هنگام ساخت و ساز یا بازسازی سازه خانه به خاطر بسپارید و از آن استفاده کنید.

ظاهر انواع بافت

خوش استیل

با ویژگی های ظریف شما به بیننده لطیف می دهید، می توانید احساس واضح و ملموسی را ایجاد کنید. چرم طبیعی و نرم قدیمی؛ پشم مواد طبیعی مانند چوب پوشش داده شده با عناصر ارگانیک مانند کتان و پنبه به طور برجسته در بافت های ظریف استفاده می شود. ظاهر زیبا لوکس است، برای ایجاد فضایی دلپذیر و آرامش بخش طراحی شده است و به شما این امکان را می دهد که محیطی دلپذیر و صمیمی را در اطراف آن احساس کنید.

لوکس

ظاهر مجلل مجموعه ای از پیچیدگی و ترکیبی از طراحی کلاسیک و ساختار مجلل است. در طراحی لوکس از جزئیات زیادی برای دادن زیبایی جذاب به فضا استفاده می شود. طیف تم های مجلل از نرم ترین ترمه تا چوب صیقلی و شیشه و فلز براق را در بر می گیرد. این تضاد عمق محیط را افزایش می دهد و طراحی تک رنگ کلاسیک را با مد مدرن ترکیب می کند.

نوین

جدیدترین تم ظاهری ساده دارد و می توان از آن با مبلمان، کاغذ دیواری و دکور استفاده کرد. منسوجات مدرن از مواد طبیعی و مصنوعی استفاده می کنند. جدیدترین طرح ها به ساکنان احساس منحصر به فرد و مدرن می دهد. استفاده از عناصر فلزی مانند فلز در وسایل روشنایی و مبلمان ظاهر پیچیده تری می دهد. پارچه های خشن زیبایی این طرح ها را تکمیل می کنند، در حالی که فرش های پشمی و فرش ها به خطوط نرم طرح های معاصر راحتی می بخشند.

سخت نگیر!

هنر را می توان در هر جایی از خانه با استفاده از هر چیزی از یک میز شیشه ای کوچک گرفته تا یک ورق کاغذ ساده خلق کرد. ایده ما این است که از ابتدا شروع کنیم و به ترتیب از مبلمان، عناصر تزئینی، دیوارها و سقف مراقبت کنیم. هر یک از این اجزا را می توان با بافت ها زنده و زیبا کرد.

ادامه مطلب: https://decoration-and-design.com/دکوراسیون-داخلی/بهترین-دکوراسیون-داخلی-در-شیراز 


[ بازدید : 73 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]