نوع چادر ماشین

سه شنبه 3 مرداد 1402
17:09
QWh89


بدنه خودرو به عنوان ویترین آن باقی می ماند، هر چه این ویترین زیباتر، تمیزتر و روشن تر باشد، بهتر منتقل می شود. تصور کنید که قصد دارید ماشین خود را برای مدت طولانی در گوشه خیابان پارک کنید. چند ساعت بعد، وقتی به ماشین خود می رسید، احتمالاً آثاری از فضولات پرنده را روی بدن او خواهید دید. اگر ماشین را زیر درختی پارک کرده اید تا از نور خورشید در امان بمانید، ممکن است لکه های لاستیکی روی بدنه آن وجود داشته باشد که به سختی پاک می شوند. برای نجات بدنه خودرو از تمام این اتفاقات کافی است از روکش خودرو استفاده کنید تا بتوانید خودروی خود را گوشه خیابان پارک کرده و بدون نگرانی از آسیب دیدن بدنه، با خیال راحت به محل کار خود بروید.

پارکینگ چیست؟

چادر خودرو یک پوشش محافظ است که برای محافظت از خودرو در برابر آسیب های محیطی بالا کشیده می شود. بدنه خودرویی که در کنار جاده پارک شده است برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید، باران اسیدی، شیره درختان، فضولات پرندگان و حتی گرد و غبار قرار دارد. به همین دلیل احتمال آسیب بسیار زیاد است.

سقف خودرو که از مواد مختلف ساخته شده است به بدنه آسیب نمی رساند.

هر خودرو دارای یک سایبان مخصوص است که با الگوی متفاوتی ساخته شده است و می تواند از مواد مختلفی برای مصارف مختلف ساخته شود.

نوع صحنه ماشین

شاید سایبان های قدیمی ماشین را نیز به خاطر داشته باشید که معمولاً سایبان های پارچه ای با نوارهای سبز یا آبی روی آن ها وجود دارد. اما امروزه این روکش ها نیز از مواد مختلفی ساخته می شوند.

انتخاب مواد مناسب برای کمپینگ بسیار مهم است. بهتر است متریال چادری که انتخاب می کنید محکم باشد و خاصیت ارتجاعی بالایی داشته باشد تا بدنه را کاملا بپوشاند.

از طرفی متریال چادر ماشین باید به گونه ای باشد که هوا به راحتی از زیر کاور عبور کند تا هنگام بارندگی رطوبت به قسمت پایین نچسبد و به بدنه آسیب نرساند.

معمولا چادر ماشین از طناب، کنف، شمع، پلاستیک و کتان ساخته می شود.

طبقه بندی انواع سقف خودرو

با وجود اینکه از چادر ماشین برای پوشاندن بدنه خودرو استفاده می شود اما برای همه جنسیت ها مناسب نیست. فرض کنید وقتی باران یا برف می بارد از سایبان پارچه ای ماشین استفاده می کنید، ماشین شما بعد از باران خیس می شود حتی اگر روکش داشته باشد. بنابراین سازندگان چادر از پارچه های مختلفی برای دوخت چادر استفاده می کنند که هر کدام برای فصل خاصی مناسب است.

چادر تک فصل

چادرهای تک فصل فقط مناسب فصل تابستان هستند و در فصول دیگر قابل استفاده نیستند.

این چادرها عمدتاً از پارچه ساخته شده اند تا از خودرو شما در برابر نور خورشید محافظت کنند. فقط می تواند از گرد و غبار و لکه محافظت کند.

از آنجایی که این روکش ها ضد آب هستند و به راحتی یخ می زنند، اغلب جزو ارزان ترین چادرهای خودرو در بازار هستند.

چادر دو فصل

چادرهای دو فصل مشابه چادرهای تک فصل هستند با این تفاوت که در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند. اما باز هم این چادرها در زمستان و هوای سرد قابل استفاده نیستند زیرا در اثر رطوبت و سرما یخ می زنند و به راحتی تکه تکه می شوند.

سه فصل مهم بود

چادرهای سه فصل برای فصول سرد و بارانی مناسب هستند. به دلیل ضد آب بودن این روکش ها در برابر رطوبت و بارندگی مقاوم بوده و در فصول بهار، پاییز و زمستان قابل استفاده می باشد. باید بدانید که این چادرها در برابر آفتاب و گرما چندان مقاوم نیستند.

چادر چهار فصل

بهترین و راحت ترین چادر ماشین، چادر چهار فصل است، مخصوصا برای افرادی که ماشین خود را در کنار جاده پارک می کنند. ماندگاری این چادر بالا بوده و در برابر باران و برف و نور خورشید بسیار مقاوم است.

تعمیر چادر ماشین

اگر ماشین شما در هنگام پارک نیازی به کشیدن چادر ندارد، بهتر است از آن برای دوام بیشتر استفاده نکنید.

چادر ماشین را از ماشین بیرون نکشید تا در پیچ های تند گرفتار نشود و پاره نشود.

چادرهای خیس را برای مدت طولانی داخل پوشش قرار ندهید زیرا به مرور زمان پوسیده می شوند.

بهتر است چادر ماشین را نشویید و از مواد برای ماندگاری بیشتر و بیشتر استفاده کنید.

نکات مهم برای خرید چادر ماشین

این ایده خوبی است که قبل از خرید اسکله اتومبیل، بودجه خود را تعیین کنید. به این ترتیب، بسیاری از گزینه های شما فیلتر می شوند و به راحتی می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که اندازه چادر متناسب با وسیله نقلیه شما باشد.

بهتر است نوع چادر را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر ماشین شما بیشتر اوقات زیر باران پارک شده است، چادر سه فصل انتخاب مناسبی برای شماست.

متریال فروشگاه یکی از عوامل مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود. پرده های پارچه ای نازک طول عمر کمتری نسبت به پرده های پلاستیکی ضخیم دارند.

جمع و جور و جمع و جور بودن چادر ماشین بسیار مهم است. سایبانی که نیمی از فضای صندوق عقب خودرو را اشغال می کند مطمئنا شما را به دردسر می اندازد.

دقت کنید که درز چادر ماشین محکم باشد تا در هنگام استفاده به راحتی پاره نشود.

بهتر است داخل چادری که خریداری می کنید، یک کیسه نگهداری داشته باشید. بنابراین وقتی از آن استفاده نمی کنید کثیف و گرد و غبار نمی شود. و فضای کمتری در صندوق عقب اشغال می کند

نتیجه

چادر ماشین یکی از لوازم ضروری برای افرادی است که جای پارک ندارند. این کاور به سادگی از ماشین شما در برابر گرما، سرما و رطوبت محافظت می کند و به افزایش عمر آن کمک می کند. فراموش نکنید هنگام تهیه چادر مناسب ترین گزینه را برای خودروی خود انتخاب کنید


منبع مقاله: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/چادر-خودرو/سایپا-چادر-خودرو/چادر-کوییک/


[ بازدید : 84 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]