صرافی ارز دیجیتال چیست؟

پنجشنبه 16 شهريور 1402
14:38
QWh89


در صرافی ارز دیجیتال، کاربران می توانند ارزهای دیجیتال را با پول فیزیکی خریداری کرده و آنها را مبادله کنند. اساسا صرافی ارز دیجیتال بستری است که به کاربران امکان خرید و فروش آنلاین ارزهای دیجیتال را می دهد. خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این صرافی ها معمولا به صورت همتا به همتا انجام می شود، به این معنی که هر کاربر به صورت مستقیم با سایر کاربران بدون واسطه خرید و فروش می کند.

در سال های اخیر، ارزهای دیجیتال بسیار محبوب شده اند. ارزهای دیجیتال به دلایل زیادی منحصر به فرد هستند. این سکه ها به عنوان یک سیستم پول الکترونیکی عمل می کنند که به هیچ نهاد یا دولتی تعلق ندارد. یکی از ویژگی های جالب ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بودن آنهاست و هیچ بانک مرکزی یا زیر مجموعه ای از کاربران وجود ندارد که بتواند قوانین این ارزها را تغییر دهد. کاربران شبکه (گره ها) نرم افزاری را اجرا می کنند که آنها را به سایر کاربران متصل می کند تا بتوانند اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

غیرمتمرکز بودن شبکه‌های ارز دیجیتال باعث می‌شود تا در برابر سوء استفاده و کلاهبرداری بسیار مقاوم باشند. در عوض، برای دسترسی به شبکه متمرکز، کافی است سرور اصلی را از بین ببرید. در ارزهای دیجیتال، کاربران یک نسخه از پایگاه داده را نگهداری می کنند و هر کاربر به عنوان یک سرور عمل می کند. کاربران می توانند آفلاین باشند، اما همتایان آنها می توانند اطلاعاتی را از سایر کاربران دریافت کنند. بنابراین ارزهای دیجیتال در 24 ساعت شبانه روز و 365 روز سال مفید هستند و می توان پول را در هر نقطه از جهان بدون دخالت واسطه انتقال داد و تراکنش های ارز دیجیتال را هر فردی که به اینترنت متصل باشد انجام می دهد.

صرافی ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

صرافی ارز دیجیتال به عنوان یک واسطه بین خریداران و فروشندگان عمل می کند. صرافی های ارز دیجیتال در واقع سفارش خرید و فروش را به خریداران و فروشندگان تحویل می دهند و از هر تراکنش پورسانت دریافت می کنند. در واقع مانند هر معامله ای که می خواهید، باید به یک مکان خاص بروید، مثلاً برای خرید طلا، باید به بازار طلا بروید و برای خرید و فروش ارز دیجیتال، باید به سراغ پول دیجیتال بروید. تبادل. این صرافی ها کیف پولی را در وب سایت خود ارائه می دهند تا کاربر بتواند ارزهای دیجیتال مختلف را در کیف پول خود ذخیره کند. در حال حاضر رایج ترین و ساده ترین راه برای خرید ارز دیجیتال، صرافی ارز دیجیتال است.

صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی هایی دارد؟

ابتدا برای استفاده از خدمات یک صرافی ارز دیجیتال، ابتدا باید در آن صرافی ثبت نام و تایید کنید. در واقع امروز اگر قصد خرید ارز دیجیتال را دارید با احراز هویت روبرو خواهید شد. در احراز هویت یک فرد باید هویتی را که مدعی است ثابت کند. احراز هویت زمانی که صحبت از تراکنش های مالی در سایت می شود اهمیت زیادی پیدا می کند و از آنجایی که این تراکنش های مالی به سرمایه افراد بستگی دارد و گاه مبالغ زیادی را در بر می گیرد، کارگزاران این حوزه ها باید از کاربران خود محافظت کنند.این کار را انجام دهید و از هویت آن مطمئن شوید.

هر صرافی کیف پول مخصوص به خود را دارد و با ثبت نام و احراز هویت در این صرافی ها کیف پول حساب شما ایجاد می شود. البته هیچ صرافی از احتمال هک شدن مصون نیست. در تاریخ ارزهای دیجیتال، بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال هک شده اند. به عنوان مثال صرافی MtGox یکی از اولین صرافی هایی بود که در این زمینه هک شد و مقدار زیادی بیت کوین از آن به سرقت رفت.

یکی از مهم ترین ویژگی های صرافی ارز دیجیتال این است که می توانید ارز دیجیتال بخرید و بفروشید. در این موارد معمولاً می توانید سفارش خرید یا فروش را ثبت کنید یا از stop loss.do استفاده کنید.

درآمد حاصل از این صرافی ها از کارمزد تراکنش ها به دست می آید که ممکن است در صرافی های مختلف متفاوت باشد. علاوه بر این، قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است در صرافی های مختلف متفاوت باشد، زیرا با توجه به نسبت عرضه و تقاضا و خرید و فروش انجام شده در هر صرافی که معمولا کوچک هستند و قیمت های جهانی ارزهای دیجیتال نیز متفاوت است، متفاوت است. قیمت متوسط ​​در بورس بنابراین، هر چه مبادله بزرگتر باشد، قیمت واقعی تر است.

حجم تراکنش ها نیز یکی از جنبه های مهم مبادلات ارز دیجیتال است که باید به آن توجه کنید. در واقع هر چه حجم تراکنش در صرافی ارز دیجیتال بیشتر باشد، تعداد کاربران نیز بیشتر می شود و این نشانه اعتماد بیشتر کاربران به صرافی است.

صرافی ارز دیجیتال معتبر

مهمترین نکته در هنگام خرید و فروش بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری امنیت است. در دنیا صرافی های ارز دیجیتال زیادی وجود دارد، در واقع صرافی های زیادی در این زمینه وجود دارد، اما صرافی هایی هستند که در این زمینه بسیار محبوب و قابل اعتماد هستند. صرافی های معتبر عبارتند از Binance، OKEx، Hubei، Coinbase و بسیاری دیگر.

بایننس قابل اعتمادترین صرافی بیت ارز آنلاین خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال است. چانگ پنگ ژائو، معروف به CZ، یک فعال مالی چینی-کانادایی و بنیانگذار Binance، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است. بیش از 200 آلتکوین مختلف را می توان در این صرافی معامله کرد و تعداد آنها در طول زمان در حال افزایش است. این انتخاب متنوع در کنار کارمزدهای پایین تراکنش، این صرافی را به یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال تبدیل کرده است. علاوه بر این، صرافی بایننس توانست ارز دیجیتالی به نام بایننس کوین (BNB) را به جهان معرفی کند.

Coinbase یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در ایالات متحده است که به کاربران در سراسر جهان خدمات ارائه می دهد. این مد برای مبتدیان مناسب است و سرعت و قابلیت اطمینان بالایی را ارائه می دهد. این صرافی یکی از قدیمی ترین صرافی های ارز دیجیتال است که فعالیت خود را از سال 1391 آغاز کرده است.

Hubei یک صرافی ارز دیجیتال بین المللی است که در چین شروع به کار کرد اما اکنون در سطح جهانی گسترش یافته و به یک شرکت بین المللی تبدیل شده است. در حال حاضر مشاوره خرید ارز دیجیتال ، Hubei یک صرافی محبوب ارزهای دیجیتال جهانی است که دفتر مرکزی آن در سنگاپور است. همانطور که صحبت می کنیم، از نظر حجم معاملات در صرافی CoinMarketCap در رتبه 3 قرار دارد و دارای 244 جفت ارز دیجیتال است. آنها همچنین دارای برنامه های تلفن همراه برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS هستند.


[ بازدید : 976 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]