طراحی سایت چیست؟

جمعه 24 شهريور 1402
13:01
QWh89


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که طراحی وب به چه معناست و چه فرآیندهایی در این فرآیند دخیل هستند؟ ما تمایل داریم که اینترنت را راهی برای دیدن ببینیم. وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها، خدمات، بازی‌ها و غیره برای ارائه تجربه مناسب به مخاطبان به رابط‌ها متکی هستند. با این حال، همه آنها چیزهایی هستند که برای عملکرد خوب نیاز به طراحی وب خوب دارند. کسب‌وکارها و کسب‌وکارهایی که می‌خواهند حضور خود در اینترنت را تقویت کنند، باید نقش یک طراح وب و آنچه را که انجام می‌دهند، بدانند.

تاریخچه وب سایت

تیم برنرز لی ایده‌ای را مطرح کرد، در عوض او می‌خواست فیزیکدانان سراسر جهان را در مکانی مانند سرن جمع کند تا ایده‌ها و دستاوردهایشان را منتقل کنند. آنها را در جایی در آزمایشگاه خود به اشتراک بگذارید.

او فکر می کرد که نباید فقط یک متن ساده باشد. در عوض، متن ها باید به دنبال یکدیگر باشند. او این متن را Advanced Hyper Text نامید. در این رویداد منحصر به فرد، اینترنت و وب متولد شدند و آرام آرام در سراسر جهان گسترش یافتند.

طراحی وب چیست و از چه چیزی تشکیل شده است؟

اگر بخواهیم به این سوال به سادگی پاسخ دهیم، ابتدا باید مفاهیمی مانند دامنه، هاست، سرور، سیستم مدیریت محتوا را بررسی کنیم.

دامنه چیست؟

نام دیگر دامنه دامنه یا دومین دامنه است. این در واقع همان آدرسی است که در مرورگر اینترنت خود تایپ می کنید. به عنوان مثال، "ostadeweb.com" را در مرورگر خود تایپ کنید تا وارد وب سایت Ostade Web شوید. هر دامنه دارای پسوندی مانند com، org یا net است که ماهیت وب سایت را نشان می دهد. برای مثال com مخفف commerce به معنای وب سایت تجاری است.

دامنه ها خریداری یا به عبارت دقیق تر اجاره یک ساله می شوند و هر ساله بسته به نوع تمدید مبلغی را برای تمدید قرارداد پرداخت می کنند.

آیا سرور تمیز است و هاست تمیز است؟

اگر بخواهیم این دو را خیلی ساده تعریف کنیم: فرض کنیم Zhaket کامپیوتر 24 ساعته روشن و به اینترنت متصل است. به این کامپیوتر سرور می گویند. بخشی از حافظه کامپیوتر شما که اطلاعات مربوط به وب سایت شما در آن ذخیره می شود، میزبان نامیده می شود. هاست انواع مختلفی دارد مانند هاست اشتراکی، هاست اختصاصی و ... و قیمت ها بسته به نوع هاست و نوع شرکت هاست متفاوت است.


سیستم مدیریت محتوای CMS چیست؟

Content Management System یا CMS مخفف Content Management System است. در اصل، این سیستمی است که به شما امکان می دهد محتوا را در یک وب سایت ایجاد، ویرایش و نگهداری کنید. به عبارت ساده، این یک فضای نرم افزار مانند است که در آن مقاله ای برای وب سایت خود می نویسید. عکس، صوت و ویدئو را در وسط مقاله قرار دهید و در وب سایت خود منتشر کنید.

امروزه بهترین سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. کاربران زیادی در دنیا و ایران از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند.

انواع وب سایت ها را بشناسید

وب سایت ها را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد: به عنوان مثال، انواع وب سایت ها از نظر فنی شامل وب سایت های پویا، وب سایت های ایستا و غیره می شوند.

انواع وب سایت ها از نظر امکانات

وب سایت ها را می توان بر اساس عملکرد آنها طبقه بندی کرد که شامل: وب سایت های خبری، وب سایت های خرید، وب سایت های شرکتی، وب سایت های شخصی، وب سایت های سرگرمی، وب سایت های شبکه های اجتماعی، وب سایت های علمی و غیره می باشد.

انواع وب سایت بر اساس نسل

وب سایت ها را همچنین می توان بر اساس نسل طبقه بندی کرد که شامل وب سایت 1، وب سایت 2 و وب سایت 3 می شود.

انواع دستگاه ها از نظر سیستم

نوع دیگری از سایت های وابسته انواع سیستم آنها هستند که عبارتند از:

طراحی سایت با نام تجاری یا برنامه نویسی سفارشی

طراحی وب از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کند

نوع سایت وردپرسی

البته راه سومی را نیز می توان برای این نوع طبقه بندی در نظر گرفت، به عنوان مثال می توان با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس دو نوع وب سایت طراحی کرد. نوع اول طراحی سایت با قالب آماده و نوع دوم طراحی سایت با قالب خاص. بدیهی است که طراحی وب سایت با قالب اختصاصی هزینه بیشتری دارد.

انواع زبان های طراحی سایت

به طور کلی برنامه نویسی در ساخت سایت به دو صورت انجام می شود: ژاکت آکادمی

برنامه نویسی سمت کاربر

نرم افزار سمت سرور

Html, Css, Javascript, jQuery را می توان به عنوان زبان های برنامه نویسی سمت کاربر و Asp.net, PHP, Ruby, Java را به عنوان زبان های برنامه نویسی سمت سرور نام برد.


[ بازدید : 84 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]