بهترین روش تدریس ریاضی اول ابتدایی L آموزش خلاقانه ریاضی اول دبستان

دوشنبه 1 آبان 1402
21:00
QWh89


به عنوان نمونه تعداد قاب عکس های روی ديوار و يا اشياء ديگر کلاس درس. از سوی دیگر میزان تحصیل معلم نه تنها در ارزیابیهای ملی بلکه در برآوردهای جهانی به عنوان یکی از شاخصها مورد توجه است. به عنوان نمونه انتهای دو نوع ليوان که يکی به شکل مربع و يکی به شکل دايره است را با لمس کردن می توان تجربه کرد. طبق تحقیقات رشد مغز انسان در کودکی پتانسیل بیشتری دارد و هر کودک اطلاعات را به شکل های متفاوتی دریافت و پردازش می کند. ۲-زمانی که مهارت محاسبه با چرتکه درکودک بالا رود همزمان تصویر سازی چرتکه و حل مسائل ریاضی به صورت ذهنی درمغز کودک شکل می گیرد. به یاد داشته باشید که آموزش مهارت ریاضی باید به صورت اصولی و حرفه ای انجام گیرد چرا که اشتباه کوچک باعث میشود کودک علاقه ای به ریاضی نشان ندهند و در آینده با مشکلات بزرگتری مواجه شود. آموزش چرتکه میتواند هر دو نیمکره مغز را فعال کند و هر دو آنها را بهصورت مساوی، به کار گیرد.

سپس، روش آموزشی مبتنی بر چرتکه برای تقویت محاسبات ذهنی کودکان تشریح و توضیح داده میشود. ریاضیات یک روش عالی برای تحریک رشد مغزی کودک و توانمند سازی او برای دستیابی به مهارت های دیگر است لذا آموزش چرتکه به کودکان در این زمینه اهمیت بسیاری دارد. با گوش سپردن به این اثر که ذیل مجموعهای به نام شوالیه کامفرنس منتشر میشود، هم با داستانی سرگرمکننده و شخصیتهایی دوستداشتنی آشنا خواهید شد، هم چند نکته دربارهی علم ریاضی خواهید آموخت. تا اینکه فکری به خاطرش رسید بلند شد رفت سر بازار و چند تا سیب سرخ خوشمزه خرید و اومد خونه. حال اين نظم را با قرار دادندو دانش آموز کيف دار پشت سر هم، به هم بزنيد و از آنها بپرسيد آياالگو برقرار است يا خير؟ برای مثال يک ضربه و دو ضربه پشت سر هم. ∗ تعدادی شیء کنار هم قرار دهيد. آیا در آی مث کودکان مورد آزمون قرار می گیرند؟

این مهم است که ابتدا درک کنیم که کودکان چگونه مفاهیم ریاضی را یاد می گیرند و سپس به آنها کمک کنیم تا مهارت های ریاضی اولیه را توسعه دهند. دلیل این همه تاکید آن است که یادگیری کامل و مسلط شدن روی مباحث، دانش آموز را برای سال های بالاتر آماده تر می کند و با یادگیری کامل آموزش ریاضی اول دبستان دانش آموز شانس این را دارد که در درس ریاضیِ مقاطع بالاتر موفق تر باشد. مهم این است که نوع بازی را متناسب با سن و سال و میزان رشد ذهنی و اجتماعی کودک انتخاب کرد. در ادامه این بخش به معرفی برخی از مهمترین سرفصلهای آموزش پیش دبستانی میپردازیم. در بخش اول این کتاب که به درس ریاضی پرداخته شده تمرین هایی مانند الگویابی و نقاشی، شمارش، وصل کردنی و … در این قسمت به معرفی کتاب های جامع میپردازیم. روش تدريس صفحه ۴ تم ۱ ریاضی اول دبستان آشپزخانهبرای مثال شکل های دايره و مثلث دور فرش يک الگو دارند. ۷ به الگوهای روی حاشيه فرش توجه کنند.

برای مثال شکل های دايره و مثلث دور فرش يک الگو دارند. در اين جا از واژه های بالا / پايين، چپ / راست، قبل/ بعد، اول / دوم، جلو / عقب، جلو / پشت، اول / آخر برای آدرس دادن شکل های تصوير استفاده کنيد. ابتدا باید چرتکه به طور مناسب مقابل خود قرار داده و جهتهای بالا و پایین آن را تشخیص دهیم. دانش آموزان ابتدایی ، باید از همان ابتدا ریاضیات را درک کرده و بفهمند . این آموزش باید از سنین کم به کودکان داده شود تا در آینده درک بهتری از محیط و پیرامون خود داشته باشند. این کتاب در 200 صفحه تالیف شده. ∗∗∗ حال به صفحه ۳ برگرديد و از دانش آموزان بخواهيد به تعداد هر يک از شکل های هندسی خانه روبه رو را با رنگ دلخواه پر کنند. ∗∗∗ از دانش آموزان بخواهيد ماهی ها، لاک پشت ها،خرچنگ ها و… برای مثال: ماهی بالای صفحه.

بنابراین از بالای ردیف صدگان یک مهره را به پایین می کشید و این کار را برای تفریق کردن انجام می دهید. ذهن کودکان در این گونه بازی ها به چالش کشیده می شود. فرایند مفهوم سازی در ذهن : الف : احساس ( ادرک ) . بطور کلی این کتاب نیز همانند کتاب املای کارپوچینو گاج برای دانش آموزان سطح متوسط و ابتدایی مناسب بوده و با استفاده از تمرین هایی مثل ترکیب حروف و کلمات، وصل کردنی، تصویر سازی و … این کتاب در 96 صفحه تالیف شده. این کتاب در 132 صفحه تالیف شده. سطح این کتاب بالاست و برای دانش آموزان قوی مناسب است. دانش آموزان ، زمانی به ریاضیات رغبت نشان خواهند داد که از آن لذت ببرند و در روش فبک ، این هدف برقرار می گردد. در داخل این کتاب با استفاده از کلمات، جملات، نمونه سوالات و تصویر سعی شده مفاهیم به خوبی به دانش آموزان انتقال یابد. ۱. توجه به رشد شناختی کودکان : آموزش مفاهیم ریاضی به کودک از ساده به مشکل با توجه به رشد شناختی کودک . در درس ریاضی تمرین هایی برای آموزش مفاهیم از آسان به سخت چیده شده اند.

٢ درست صحبت کردن و بيان افکار برای ديگران در برقراری ارتباط اهميت دارد. هر روز فرصت هایی برای صحبت در مورد زمان پیدا کنید. با انتخاب بهترین چرتکه برای آموزش و استفاده از آن در زمان مناسب، می توان حافظه کودک را بهبود بخشید. • کاهش استرس: فردی که مشغول کار با چرتکه است باید تمرکز بالایی داشته باشد در نتیجه برای چند لحظه عوامل استرسزا را از یاد میبرد، این امر باعث کاهش استرس در افراد میشود. بنابراین، برقراری ارتباط بین ریاضی و زندگی روزمره، کسب مهارت های حل مسئله و غیره، از هدف های اصلی این برنامه درسی است؛ با روش های آموزشی جدید، دانش آموزان اول دبستان به فکر کردن ترغیب می شوند و در یادگیری نیز نقش فعال ایفا می کنند، در عین حال آن ها توانایی های خود را در حل مسائل ریاضی تقویت می کنند. هر چیزی که در ذهن کودک با مسائل ارتباط برقرار کند و توانایی ساختاری و ساختمانی کودک را افزایش دهد ، به نحوی با منطبق و ریاضی او مرتبط است . سپس با بیان کردن اینکه حسن اسم دو رو برد و علی هم اسم همان دو رو برد کم کم ذهن بچه ها را با مفهوم تساوی ( مساوی) آماده می کنیم.

حسن که از خواب پاشد بدجور گرسنه بود تا چشمش رو باز کرد سیب های قرمز خوش آب و رنگ رو دید و دهنش حسابی آب افتاد. اینجاست که شما شروع به نوشتن پاسخ خواهید کرد. تعداد صفحات کتاب 172 صفحه است و داشتن تمرین های زیاد مثل رنگ کردن، وصل کردن شکل، ساخت جمله، خواندن و نوشتن باعث میشه که دانش آموز احساس خستگی نکند. فعالیت شفاهی: برای مثال خواندن اعداد از 40 تا 50 با صدای بلند برای یادگیری ترتیب اعداد. حرکت را به سمت چپ ادامه دهید و اعداد را کم کنید تا به آخر برسید. ۳ از دانش آموزان بخواهيد بگويند سمت چپ و راست ميز چه کسانی نشسته اند. پکیج ریاضی اول ابتدایی حرف آخر چه ویژگیهایی دارد؟ حال بخواهيد فعاليت اول کتاب را انجام دهند. بايد با تمرين و فعاليت های تکميلی شمارش طوطی وار اشياء را آموزش دهيد. حال از دانش آموزان بخواهيد فعاليت های کتاب را انجام دهند. حال از دانش آموزان بخواهيد دو درميان با کيف و بدون کيف بايستند. ∗ از تعدادی دانش آموز بخواهيد در يک صف بايستند به گونه ای که يک درميان کيف مدرسه را همراه داشته باشند. ۲ از دانش آموزان بخواهيد تعداد زير ۳ تا را بدون کمک شمارش بيان کنند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از چگونه بچه ها را به ریاضی علاقه مند کنیم ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.


[ بازدید : 4015 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]