روند و شرایط ایجاد یک اقامتگاه بوم گردی

شنبه 11 آذر 1402
11:25
QWh89

 امروزه بسیاری از مردم به هتل های لوکس در طبیعت نمی روند. گردشگران خارجی که به ایران سفر می کنند دوست دارند به مناطق پاک و سرسبز ایران سفر کنند، در اقامتگاه های دوستدار محیط زیست اقامت کنند و با آداب و رسوم و مهمان نوازی آنجا آشنا شوند. هتل های دوستدار محیط زیست در سال های اخیر جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند و رقابت بین آنها افزایش یافته است. همچنین تعداد افرادی که در روستا خانه دارند و می خواهند آن ها را به شهرک های بوم گردی تبدیل کنند، بیشتر می شود، اگر شما هم در روستای باکری خانه دارید و می خواهید شهرک های بوم گردی بسازید، پیشنهاد می کنم با ما همراه باشید و ساخت و ساز «بیایید باشیم». با یکدیگر". - نگاهی به گردشگری زیست محیطی و در عین حال در نظر گرفتن موارد مورد نیاز آن.

خرید مسکن بوم گردی

اگر کتاب‌های تاریخ را ورق بزنید، داستان‌هایی را خواهید یافت که اهمیت مکان‌ها را از ابتدای استقرار بشر نشان می‌دهند. حتما شنیده اید که روزی یکی از دانشمندان مشهور ایران از دولت خواست تا برای ساختن اولین بیمارستان تکه های گوشت را در نقاط مختلف شهر آویزان کند. چند روز بعد از محل مورد نظر که تکه گوشت در آن قرار داده شده بود بازدید کردند و دانشمندان یکی از مکان هایی را که قرار بود بیمارستان بسازند انتخاب کردند. در پاسخ به این سوال که چرا از بین تعداد زیادی این مکان را انتخاب کردند، پاسخ دادند که تکه‌های گوشتی که در این منطقه قرار می‌گیرد نسبت به سایر تکه‌های گوشت کمتر فاسد می‌شوند و این به معنای میزان آلودگی در این منطقه است. منطقه کوچکتر است. بیش از هر رشته مطلوب دیگری! علم زمین فضایی نه تنها برای ساخت و ساز بیمارستان ضروری است، بلکه برای انواع ساختمان ها نیز ضروری به حساب می آید. راهنمای ساخت و ساز آپارتمان بوم گردی مکان یابی را به عنوان یک تصمیم اساسی در نظر می گیرد تا بدانید از کجا شروع به ساخت آپارتمان کنید. از ارتفاع زمین گرفته تا امنیت جغرافیایی، از عدم دسترسی به ساحل رودخانه تا اینکه آیا می توانید به راحتی به آنجا بروید، همه اینها بخشی از موضوع مکان هستند. البته یکی از مهم ترین موارد در یافتن اقامتگاه های بوم گردی، استعلام های لازم از مراجع قانونی برای ثبت کشور مورد نظرتان است. یکی از ویژگی هایی که در مکان یابی باید در نظر گرفت این است که آپارتمان باید در مکانی آرام و دور از ادارات دولتی، بیمارستان ها و سایر مراکز اداری و تجاری ساخته شود.

در ابتدا بازاریابی خوبی وجود دارد.

شاید خیلی ها بگویند وقتی اقامتگاه بوم گردی می سازیم، در بازاریابی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ به عبارت ساده، دیگر بار یا گناهی نیست! اما نکته اصلی این است که از آنجایی که اقامتگاه های بوم گردی اغلب با مرکز شهر فاصله کمی دارند، باید گردشگران و مسافران منطقه مورد نظر را از ساخت اقامتگاه خود و همچنین ساخت آن مطلع کنید. لازم به ذکر است که بازاریابی به مسافران و گردشگران محدود نمی شود. اقامتگاه بوم گردی باید به فکر رفع نیازهای روزانه مانند غذا و نیازهای بهداشتی باشد و برای این منظور با فروشگاه های معتبر تعامل داشته باشد تا نیازهای او و مسافرانش را به طور مستمر برطرف کند. از تبلیغات بودجه برای یک تبلیغ وجود دارد که باید قبل از شروع آن فراهم شود. به عنوان مثال، به چند مسافر نیاز دارید و آیا واقعاً می توانید آنها را در اقامتگاه بوم گردی خود جای دهید یا خیر. دانستن محل زندگی‌تان می‌تواند به شما در کاهش یا افزایش انتظارات در مورد چشم‌انداز مسکن کمک کند. بازاریابی برخلاف آنچه تصور می شود یکی از مهم ترین شاخص هایی است که در راهنمای ساخت ویلا و اقامتگاه های بوم گردی باید رعایت کنید.


امکانات ضروری در اقامتگاه های بوم گردی

یکی از دلایل استقبال از اقامتگاه های بوم گردی در شهرها. نکته ای که در مورد ایران وجود دارد این است که طبیعت این مکان ها با طبیعت اطرافشان هماهنگ است. یعنی خبری از تلویزیون و رسانه های جمعی نیست. و اینترنت هم نداره. اساساً بسیاری از گردشگران به عمد این اقامتگاه های بوم گردی را برای دوری چند روزه از شهر و فضای مجازی انتخاب می کنند که به سرعت تزریق اطلاعات را تسریع می کند. اما این دلیلی برای مصالحه در مورد امکانات اولیه و رفاه به عنوان کسی که می خواهد یک اقامتگاه بوم گردی بسازد و مدیریت کند، نیست. در هر شرایطی و هر سلیقه ای برای تمیز نگه داشتن فضاهای ضروری مانند حمام و توالت نیاز داریم. و برای استفاده از مواد غذایی با ماندگاری و فاسد شدنی حداقل به یک یخچال کوچک نیاز داریم. در کتابچه راهنمای ساخت اقامتگاه بومگردی، هماهنگی با طبیعت و شیوه های زندگی گذشته نباید بهانه ای باشد برای خجالت مهمانان و فرار آنها قبل از رسیدن. فراموش نکنید که ما در هر سنی مهمان خواهیم داشت و بهترین زمان ممکن را برای آنها خواهیم داشت. پذیرایی بدون نیازهای اولیه غیر ممکن است. محصولات بهداشتی و ضد عفونی گنجاندن روکش های پلاستیکی و کاغذی یکبار مصرف ابزاری است که در اقامتگاه های مسافرتی خود نباید فراموش کنید. حساسیت های برخی از مسافران خود را در نظر بگیرید.

مراحل اخذ مجوز اقامت توریستی

فرآیند اخذ مجوز اقامتگاه بوم گردی معمولاً مستلزم اخذ تأییدیه اولیه از کمیسیون بوم گردی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که در کمیسیون بوم گردی و سازمان است. و در صورت استصوابی، تأیید اصل محسوب می شود. پس از تایید پلتفرم، دریافت مجوز کاربری تا شش ماه طول می کشد. در این مدت باید نقشه و نقشه ها و اطلاعات دقیق خانه تهیه شود و وقتی همه اینها تایید شد به شما پروانه ساخت می دهند.

هنگامی که ساختمان آماده استفاده است، مدیر با آتش نشانی تماس می گیرد. یک متخصص بهداشت شما را از نظر هرگونه سابقه پزشکی بد یا اعتیاد به مواد مخدر معاینه می کند. مورد تایید سازمان میراث فرهنگی. وقتی صحبت از بیمه خانه می شود، توجه به این نکته ضروری است که ساختمان باید توانایی بیمه خانه، بیمه عمر و امور مالی هر فرد را داشته باشد. مردم بیمه خواهند شد. پس از پردازش و تایید سازمان میراث، تسهیلات 4 تا 6 درصد به عنوان وام به موسس خانه پرداخت می شود.

تشریح ویژگی ها و معیارهای ایجاد، بهره برداری و طبقه بندی اقامتگاه های بوم گردی در کشور

هدف از تدوین این معیارها ساماندهی اقامتگاه های بوم گردی، حفظ و حراست از فرهنگ سنتی و محلی، افزایش محصولات گردشگری و ایجاد نوع جدیدی از مقصد و جاذبه های گردشگری است. حداقل شرایط لازم برای واجد شرایط بودن اقامتگاه بوم گردی در یکی از سطوح، سطحی از خدمات و تجهیزات است که باید ضمن سازگاری با معماری بومی و رعایت اصول محیطی، اقامتی امن را برای گردشگران فراهم آورد. نمره بر اساس امتیاز کسب شده در فرآیند ارزشیابی تعیین می شود. در این فرآیند موارد در سه حوزه کلی به شرح زیر مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت:

مشکلات سازه ای، تجهیزات و خدمات و مشکلات مربوطه 30 درصد کل نمره ها

منابع انسانی، مسائل بهداشتی و ایمنی و موضوعات مرتبط 30 درصد از کل امتیاز را تشکیل می دهند

•پایداری حائز اهمیت است، رعایت اصول زیست محیطی و ابعاد فرهنگی و موضوعات مرتبط 40 درصد از کل امتیازات

رعایت نرخ ها و امتیازات تعیین شده مهم است.

تجزیه و تحلیل نقاط مقیاس اقامتگاه های بوم گردی

در فرآیند ارزیابی می توان به هر مورد ارزیابی شده از 0 تا 10 امتیاز داد که این امتیازات بر اساس سطح کیفی و تناسب مورد ارزیابی شده تعیین می شود.

برای امکانات بوم گردی کلاس 3، هر دسته حداقل به 1 امتیاز نیاز دارد و حداقل میانگین کل امتیاز در این کلاس نباید کمتر از 2 باشد.

زیستگاه های کلاس 2 حداقل به 4 برای هر مورد نیاز دارند و میانگین کلی نمره برای این طبقه نباید کمتر از 5 باشد.

در اقامتگاه‌های بوم‌گردی کلاس 1، برای هر مورد حداقل 7 امتیاز لازم است و حداقل میانگین کل امتیاز در این سطح نباید کمتر از 8 باشد.

کلاس ممتاز می تواند به تأسیسات بوم گردی اعطا شود که تجهیزات و خدماتی فراتر از استانداردهای لازم برای کلاس مصوب ارائه می دهند یا گام های مهمی در راستای توسعه پایدار گردشگری برمی دارند. از تاریخ ابلاغ برای طراحی و ساخت مطابق با آن با این استانداردها، تمامی اقامتگاه های بوم گردی در سراسر جمهوری واجد شرایط هستند، برای تصویب قوانین، مسکن ساخته شده توسط کمیسیون بازرسی ارزیابی می شود.

اخذ تاییدیه اولیه

درخواست جابجایی یا ساخت اقامتگاه بوم گردی باید قبل از ارسال به معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری برای تایید اصولی به کمیته برنامه ریزی گردشگری استان ارائه شود. این کمیته وظیفه تعیین نیاز استان به اکوتوریسم را بر عهده دارد که اعضای آن عبارتند از:

• معاونت گردشگری استان

•معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری استان

• کارشناس طبیعت گردی در استان.

• فعال بخش ویژه به نظر مدیر کل کشور

در صورتی که کمیته برنامه ریزی گردشگری دپارتمان به صحت طرح ارائه شده اعتقاد نداشته باشد، سازمان موظف به ارائه هیچ گونه منابعی در اختیار متقاضی نخواهد بود، البته اقدام داوطلب آینده جهت اخذ مجوز پایه می باشد. .

مدارک و روشهای کسب رضایت در اصل

• ارائه درخواست کتبی متقاضی احداث خانه های بوم گردی

ارائه فتوکپی اسناد مالکیت زمین (نسخه اصلی تمام صفحات)

• ارائه نقشه از منطقه

ارائه گزارش کمیته برنامه ریزی گردشگری استان به دانشکده

• بررسی و تایید موقعیت زمین با دادن مجوز طبق اصل معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری.

تبصره 1: حضور کارشناس گردشگری طبیعی استان در جلسه کمیته فنی الزامی است.

تبصره 2: اعطای مجوز اصولی بناهای تاریخی و میراثی به عنوان اقامتگاه بوم گردی منوط به تایید معاونت میراث فرهنگی یا هر معاونت دیگر است. تامین فضاهای کالبدی و ضروری مشروط به حفظ ارزشهای تاریخی و معنوی بنا است.

1. اقامتگاه توریستی می تواند شامل دو یا چند واحد مسکونی باشد به شرطی که این واحدهای مسکونی مدیریت یکسانی داشته باشند و ارتباط فیزیکی و آسانی بین واحدهای مسکونی برقرار باشد.

2. ایجاد دو یا چند زیستگاه بوم گردی با سطوح فعالیت و اهداف مختلف در یک محیط مدیریتی واحد امکان پذیر است، مشروط بر اینکه هیچ یک از فعالیت های آنها تأثیر منفی بر فعالیت سایر واحدها نداشته باشد.

مراحل اخذ پروانه بهره برداری

پس از اتمام مراحل ساخت، پروانه کار موقت شش ماهه برای واحدها بر اساس درجه درخواستی صادر می شود.

صدور پروانه بهره برداری برای سه مشخصات و ضوابط ساخت، بهره برداری و ارزیابی اقامتگاه های بوم گردی در کشور

موقعیت و موقعیت آپارتمان بوم گردی

اقامتگاه های بوم گردی نباید در محدوده خدماتی، تجاری و مسکونی طرح جزییات شهری قرار گیرند.

نکته 1: محل سکونت شما باید دور از مراکز و تأسیسات مولد صدا مانند مراکز آموزشی نظامی، بیمارستان ها، تعمیرگاه های بزرگ، مدارس و پمپ بنزین ها باشد.

تبصره 2: برای احداث سایت های بوم گردی باید از نهادهای ذیربط تاییدیه قبلی اخذ شود.

- در شرایط خاص و بنا به درخواست و موافقت کمیته برنامه ریزی گردشگری منطقه می توان خانه های بوم گردی در محیطی متفاوت از محدوده تعیین شده به عنوان مثال مناطق تاریخی، محوطه های باستانی، مکان های برجسته ساخت. در شهرها

حداقل تعداد واحدهای اقامتی برای بوم گردی برابر است

1. در موارد خاص و کارشناس طبیعت گردی در قالب گزارش مستدل و دارای شرایط و ضوابط خاص مورد تایید کمیته فنی، اعداد ذکر شده قابل تغییر می باشد.

2. واحد مسکونی مکانی است که معمولاً برای چهار نفر فضا ارائه می دهد.

در تمامی شهرک های بوم گرد باید برنامه های مشخصی در خصوص مدیریت و بازیابی پسماندها و استفاده بهینه از پسماندها اجرا شود. وجود اقامتگاه های بوم گردی به هیچ عنوان نباید باعث آلودگی محیط اطراف شود، اقامتگاه های بوم گردی باید در زمینه صرفه جویی و استفاده از بهترین منابع آبی (مانند استفاده از شیرهای کم مصرف، زباله. سایت های بوم گردی باید به گونه ای باشند که نور لازم را برای بازدیدکنندگان فراهم کنند، حداکثر صرفه جویی در مصرف انرژی داشته باشند و تا حد امکان آلودگی کمتری در منطقه ایجاد کنند.

سیستم گرمایشی و سرمایشی واحد طراحی اقامتگاه بومگردی باید حداقل تاثیر منفی بر محیط زیست منطقه داشته باشد و در عین حال رفاه میهمانان را تضمین کند. برای این منظور لازم است با استفاده از دانش فنی روز و رعایت اصول معماری بومی سعی شود اتلاف حرارت در تاسیسات بوم گردی به حداقل برسد.


اختصاص فضای مناسب برای پذیرایی از مهمانان

اختصاص فضا در عنوان قوری

امکان طبخ و سرو غذا در اتاق اقامت

ایجاد مکانی برای نمایش و فروش صنایع دستی و محصولات محلی

دسترسی به خدمات ارتباطی: در صورت وجود زیرساخت های لازم

امکان استفاده از اینترنت در اتاق نشیمن

اقدامات موثر برای حفاظت و ترویج فرهنگ بومی

فعالانه برای حفاظت از محیط زیست طبیعی اقدام کنید

اجرای اقدامات موثر برای حفاظت از تنوع زیستی منطقه و ارائه محصولات گردشگری بر اساس اقدامات مصوب برای حفاظت از تنوع فرهنگی، طبیعی و زیستی: اجرای طرح های تنوع زیستی مانند تنگه های ویژه.


[ بازدید : 212 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نصیر است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]